Продължително каране при темп 100 градуса.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Чет 10 юли 2008 11:11


ISRalien написа: Просто е лято


:idea:




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 10 юли 2008 11:22


Винаги, когато караш на по високи обороти, трябва колата да се охлажда по добре!!!!! ТОВА ГО ЗАПОМНЕТЕ ОТ МЕНЕ!!!
До сега всяка кола, която съм имал, е имала проблем с охлаждането!
Високи обороти - високо налягане на маслото!
Повече въздух през радиатора!


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 10 юли 2008 11:23


Vizor написа:Това, че всички имате този проблем, не значи, че е нормално! Нали така ?
Ако беше нормално |-чката щеше да е на 100 градуса, а не на 90 нали ?
Сега ще започнете да ми обяснявате, че това са турбо мотори и разни други такива. Е моята кола заковава на 90 градуса и пак е с принудително пълнене. Защо дизела да работи на по-висока температура ?
Обяснете ми за да знам ?! Питам информативно? По висока температура на горенето ли има или ? :)

Как да ти обесня защо работи на по-висока температура?! Просто така е изчислен. Термостата отваря малко по-късно, датчика за вентилатора сработва малко по-късно... И какво значение има, дали си с принудително, или атмосферно пълнене? Тук говорим за дизел. Имам един приятел с чист дизел 1.6, и той поддържа същата температура като моята.
Аз като си купих моята кола, термостата беше блокирал в отворено положение, и не загряваше, особено извънградско. Смених го, и помислих, че новия е дефектен, защото почна да държи температури над средната чертичка. Отидох в магазина, надъхан, че е дефектен, и човека ми даде нов. Пак същото. Тогава се позаинтересувах малко, и разбрах, че този тип дизел просто си работи на по-висока температура - така е направен, така е изчислен. Питай Ханс защо :wink:
Оттогава съм му навъртял около 100 000км, и не съм имал проблеми с прегряване. А тази кола се кара предимно планинско :wink:

ПП: А по този въпрос:
Ако беше нормално |-чката щеше да е на 100 градуса, а не на 90 нали ?

Обяснението е много просто - VW ползват един и същ датчик, и един и същ уред за отчитане на температурата във всички модели, като почнеш от Поло, Голф, Пасат, че и Транспортер и т.н., бензин/дизел... Говоря за една и съща година на производство. Сещаш се защо :wink:


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Чет 10 юли 2008 14:46


Vizor написа:Винаги, когато караш на по високи обороти, трябва колата да се охлажда по добре!!!!! ТОВА ГО ЗАПОМНЕТЕ ОТ МЕНЕ!!!
До сега всяка кола, която съм имал, е имала проблем с охлаждането!
Високи обороти - високо налягане на маслото!
Повече въздух през радиатора!

високи обороти = много триене, от своя страна много триене = висока температура :)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 10 юли 2008 14:50


На това триене има и мазане
ниски обороти .. пак триене без мазане
!
теория много .. практиката на колите които съм карал е следната
като карам с по висока скорост ми пада температурата а не се качва!!


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Чет 10 юли 2008 14:53


Vizor написа:На това триене има и мазане
ниски обороти .. пак триене без мазане
!
теория много .. практиката на колите които съм карал е следната
като карам с по висока скорост ми пада температурата а не се качва!!

Пада зимата.. щото влиза студен въздух.. сега като си влизат 40 градуса колко ще падне :) Дедазнам де, разсъждавам от физична гледна точка, не съм спец по колите, за това си водя гошко на майстор като се строши нещо. И като гледам само си спамя тука :)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 10 юли 2008 14:56


Пак не мислиш като пишеш
100 градусова вода (температура на кипене!)
се 'нагрява' с 40 градусов въздух
и сигурно температурата се вдига на 110... 120.. 130 градуса ? :)
хайде да не.. ;)


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Чет 10 юли 2008 15:17


Vizor написа:Пак не мислиш като пишеш
100 градусова вода (температура на кипене!)
се 'нагрява' с 40 градусов въздух
и сигурно температурата се вдига на 110... 120.. 130 градуса ? :)
хайде да не.. ;)

Е не съм казал, че се нагрява, а че се охлажда много по-трудно, отколкото например с въздух -10 градуса ;)


Потребителски аватар
palikari
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
Двигател: BMM-2006
Местоположение: София

Мнениеот palikari » Чет 10 юли 2008 21:08


моята стрелка не съм я виждал да мръдне и с милиметър при 180км/ч при +35 гр


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Чет 10 юли 2008 21:15


palikari написа:моята стрелка не съм я виждал да мръдне и с милиметър при 180км/ч при +35 гр

С голф 5 ли :lol: твойта кола сигурно е с фреоново охлаждане :lol:


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Чет 10 юли 2008 22:15


Vizor написа:Винаги, когато караш на по високи обороти, трябва колата да се охлажда по добре!!!!! ТОВА ГО ЗАПОМНЕТЕ ОТ МЕНЕ!!!
......................


Подкрепям това мнение с две ръце :да: :да: :да: :да:


Двигатела е изчислена да работи при определена температура(било то 80, 85, 90, 95, 100 гр. и т.н. ) и повече от тази температура, той не трябва да вдига :idea:
Този температурен режим е съобразен с тонажа, товароносимоста на колата и т.н.
Ако претовариш колата, нормално е да загрее :idea:(българите се познаваме, давай, давай, товари, тя е Стара бойна немска машина и ще носи -типичните глупости на търкалета) :!:

Но:
Да предположим, че колата е натоварена в рамките на нормалното :!:
Двигателя, трябва да държи, тази температура, зададена от производителя и нито градус повече, няма значение "стар, нов и т.н. ДИЗЕЛ - БЕНЗИН :!:
АКО ВСИЧКО ПО ТАЗИ КОЛА Е В РЕД( РАДИАТОР, ВОДНА ПОМПА, ТЕРМОСТАТ, Т.ДАТЧИК, ПЕРКАТА ДА РАБОТИ, ДА ИМА ЧИСТ АНТИФРИЗ И ПРОДУХАНИ-ИЗЧИСТЕНИ ВОДНИ КАНАЛИ), АКО СЪМ РОПУСНАЛ НЕЩО НЯКАЙ ДА МЕ ПОПРАВИ, ТО ТАЗИ КОЛА НЯМА ДА ЗАГРЯВА :!:
Как, не видях една нова или подържана кола да загрее
:!:


П.С.
Ние българите имам златно правило:
Давай, карай докато се здуха :!: :!: :!: :!:
Тук телчица, може и арматурна, там пиронче, после канапче, тиксо, лекопласт и т.н. и т.н. и т.н. :evil:
Сами си правете изводите за какво говора :!: :!: :!: :!:
Повярвайте, че съм виждал какви ли не ГЕНИАЛНИ, УНИКАЛНИ решения, само и само да не се дадат пари за подръжка :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Последна промяна от petko5 на Чет 10 юли 2008 22:41, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
palikari
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
Двигател: BMM-2006
Местоположение: София

Мнениеот palikari » Чет 10 юли 2008 22:37


ISRalien написа:
palikari написа:моята стрелка не съм я виждал да мръдне и с милиметър при 180км/ч при +35 гр

С голф 5 ли :lol: твойта кола сигурно е с фреоново охлаждане :lol:

не позна-с розов антифриз и кастрол ЕDGE


Saimon
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 07 май 2007 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот Saimon » Чет 10 юли 2008 23:27


petko5 написа:
Vizor написа:Винаги, когато караш на по високи обороти, трябва колата да се охлажда по добре!!!!! ТОВА ГО ЗАПОМНЕТЕ ОТ МЕНЕ!!!
......................


Подкрепям това мнение с две ръце :да: :да: :да: :да:


...........



:да: :да: :да: :да: :да: :да:


Потребителски аватар
BeckoTDI
Мнения: 1486
Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
Двигател: BPE-ABK-AAZ
Местоположение: София

Мнениеот BeckoTDI » Пет 11 юли 2008 1:25


Vizor написа:Това, че всички имате този проблем, не значи, че е нормално! Нали така ?
Ако беше нормално |-чката щеше да е на 100 градуса, а не на 90 нали ?


Аз пък съм съгласeн с това мнeниe и да чукам на дърво първо, послe щe сподeля с вас чe моята да мръднe над 90 нe съм я виждал, а дажe по магистралата ми сeди около 70-80, като я карам по нeжно. Та за мeн продължитeлното каранe в тeзи градуси нe e нормално и бих си провeрил охладитeлната систeма.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 11 юли 2008 1:37


BeckoTDI написа:
Vizor написа:Това, че всички имате този проблем, не значи, че е нормално! Нали така ?
Ако беше нормално |-чката щеше да е на 100 градуса, а не на 90 нали ?


Аз пък съм съгласeн с това мнeниe и да чукам на дърво първо, послe щe сподeля с вас чe моята да мръднe над 90 нe съм я виждал, а дажe по магистралата ми сeди около 70-80, като я карам по нeжно. Та за мeн продължитeлното каранe в тeзи градуси нe e нормално и бих си провeрил охладитeлната систeма.

За мен пък по магистралата да ти стои на 70-80 НЕ Е нормално, да не кажа - вредно за двигателя, особено ако го караш в обороти. Да не говорим, че при 70 градуса температура и разхода се качва поне с половин литър!
Провери си термостата, вместо да даваш съвети :wink:
И тук става въпрос за СТАРИ ПЕЧКИ С ПРЕДКАМЕРНО ПЪЛНЕНЕ, които държат по-висока температура, а не за ТДИ, бензин, бензин с компресор и т.н. :wink:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта