ISRalien написа: Просто е лято
Продължително каране при темп 100 градуса.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Vizor написа:Това, че всички имате този проблем, не значи, че е нормално! Нали така ?
Ако беше нормално |-чката щеше да е на 100 градуса, а не на 90 нали ?
Сега ще започнете да ми обяснявате, че това са турбо мотори и разни други такива. Е моята кола заковава на 90 градуса и пак е с принудително пълнене. Защо дизела да работи на по-висока температура ?
Обяснете ми за да знам ?! Питам информативно? По висока температура на горенето ли има или ?
Как да ти обесня защо работи на по-висока температура?! Просто така е изчислен. Термостата отваря малко по-късно, датчика за вентилатора сработва малко по-късно... И какво значение има, дали си с принудително, или атмосферно пълнене? Тук говорим за дизел. Имам един приятел с чист дизел 1.6, и той поддържа същата температура като моята.
Аз като си купих моята кола, термостата беше блокирал в отворено положение, и не загряваше, особено извънградско. Смених го, и помислих, че новия е дефектен, защото почна да държи температури над средната чертичка. Отидох в магазина, надъхан, че е дефектен, и човека ми даде нов. Пак същото. Тогава се позаинтересувах малко, и разбрах, че този тип дизел просто си работи на по-висока температура - така е направен, така е изчислен. Питай Ханс защо
Оттогава съм му навъртял около 100 000км, и не съм имал проблеми с прегряване. А тази кола се кара предимно планинско
ПП: А по този въпрос:
Ако беше нормално |-чката щеше да е на 100 градуса, а не на 90 нали ?
Обяснението е много просто - VW ползват един и същ датчик, и един и същ уред за отчитане на температурата във всички модели, като почнеш от Поло, Голф, Пасат, че и Транспортер и т.н., бензин/дизел... Говоря за една и съща година на производство. Сещаш се защо
- Ivailo
- Мнения: 9497
- Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: AAZ
- Местоположение: София/Видин
- Контакти:
Vizor написа:Винаги, когато караш на по високи обороти, трябва колата да се охлажда по добре!!!!! ТОВА ГО ЗАПОМНЕТЕ ОТ МЕНЕ!!!
До сега всяка кола, която съм имал, е имала проблем с охлаждането!
Високи обороти - високо налягане на маслото!
Повече въздух през радиатора!
високи обороти = много триене, от своя страна много триене = висока температура
- Ivailo
- Мнения: 9497
- Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: AAZ
- Местоположение: София/Видин
- Контакти:
Vizor написа:На това триене има и мазане
ниски обороти .. пак триене без мазане
!
теория много .. практиката на колите които съм карал е следната
като карам с по висока скорост ми пада температурата а не се качва!!
Пада зимата.. щото влиза студен въздух.. сега като си влизат 40 градуса колко ще падне
- petko5
- Мнения: 2926
- Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ААМ
- Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора
Vizor написа:Винаги, когато караш на по високи обороти, трябва колата да се охлажда по добре!!!!! ТОВА ГО ЗАПОМНЕТЕ ОТ МЕНЕ!!!
......................
Подкрепям това мнение с две ръце
Двигатела е изчислена да работи при определена температура(било то 80, 85, 90, 95, 100 гр. и т.н. ) и повече от тази температура, той не трябва да вдига
Този температурен режим е съобразен с тонажа, товароносимоста на колата и т.н.
Ако претовариш колата, нормално е да загрее
Но:
Да предположим, че колата е натоварена в рамките на нормалното
Двигателя, трябва да държи, тази температура, зададена от производителя и нито градус повече, няма значение "стар, нов и т.н. ДИЗЕЛ - БЕНЗИН
АКО ВСИЧКО ПО ТАЗИ КОЛА Е В РЕД( РАДИАТОР, ВОДНА ПОМПА, ТЕРМОСТАТ, Т.ДАТЧИК, ПЕРКАТА ДА РАБОТИ, ДА ИМА ЧИСТ АНТИФРИЗ И ПРОДУХАНИ-ИЗЧИСТЕНИ ВОДНИ КАНАЛИ), АКО СЪМ РОПУСНАЛ НЕЩО НЯКАЙ ДА МЕ ПОПРАВИ, ТО ТАЗИ КОЛА НЯМА ДА ЗАГРЯВА
Как, не видях една нова или подържана кола да загрее
П.С.
Ние българите имам златно правило:
Давай, карай докато се здуха
Тук телчица, може и арматурна, там пиронче, после канапче, тиксо, лекопласт и т.н. и т.н. и т.н.
Сами си правете изводите за какво говора
Повярвайте, че съм виждал какви ли не ГЕНИАЛНИ, УНИКАЛНИ решения, само и само да не се дадат пари за подръжка
Последна промяна от petko5 на Чет 10 юли 2008 22:41, променено общо 2 пъти.
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Vizor написа:Това, че всички имате този проблем, не значи, че е нормално! Нали така ?
Ако беше нормално |-чката щеше да е на 100 градуса, а не на 90 нали ?
Аз пък съм съгласeн с това мнeниe и да чукам на дърво първо, послe щe сподeля с вас чe моята да мръднe над 90 нe съм я виждал, а дажe по магистралата ми сeди около 70-80, като я карам по нeжно. Та за мeн продължитeлното каранe в тeзи градуси нe e нормално и бих си провeрил охладитeлната систeма.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
BeckoTDI написа:Vizor написа:Това, че всички имате този проблем, не значи, че е нормално! Нали така ?
Ако беше нормално |-чката щеше да е на 100 градуса, а не на 90 нали ?
Аз пък съм съгласeн с това мнeниe и да чукам на дърво първо, послe щe сподeля с вас чe моята да мръднe над 90 нe съм я виждал, а дажe по магистралата ми сeди около 70-80, като я карам по нeжно. Та за мeн продължитeлното каранe в тeзи градуси нe e нормално и бих си провeрил охладитeлната систeма.
За мен пък по магистралата да ти стои на 70-80 НЕ Е нормално, да не кажа - вредно за двигателя, особено ако го караш в обороти. Да не говорим, че при 70 градуса температура и разхода се качва поне с половин литър!
Провери си термостата, вместо да даваш съвети
И тук става въпрос за СТАРИ ПЕЧКИ С ПРЕДКАМЕРНО ПЪЛНЕНЕ, които държат по-висока температура, а не за ТДИ, бензин, бензин с компресор и т.н.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта

