Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
V.Nanovski
Мнения: 294
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: abf
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот V.Nanovski » Чет 09 окт 2008 22:21


Stoi написа: Има вариант когато се пуска по инерция, или при спиране електромотора да играе роля на генератор и да зарежда батериите.


така няма ли да се намали живота на батериите?

пп. Да споделиш параметри на ел мотора?




Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Чет 09 окт 2008 22:31


така няма ли да се намали живота на батериите?

пп. Да споделиш параметри на ел мотора?
Живота на батериите спада когато настъпи по-дълбок разряд. Когато зареждаш по време на път спомагаш за по-малък разряд.

След проучване на Българския пазар на електромотори се спрях на електродвигателите на http://www.elprom-ems.com/

Най-прости за управление и най-достъпни като цена са http://www.elprom-ems.com/dcmotors/traction/

Модела който избрах е със следните характеристики:

работно напрежение 144V
номинална мощност 22 kw
номинални обороти 4000 prm

Изображение

Този модел е бил успешно използван в много други подобни проекти. Някой от тях може да видим на сайта http://www.evalbum.com/mtrbr/KOST. Американците пишат, че са успели да изпържат тази мотор до 200 к.с.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Чет 09 окт 2008 23:32


Много бе то мотора го дават 22Кв те са изкарали 150кв :roll:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 09 окт 2008 23:38


Тук идеята е батерията...... Другото, че ще стане ще стане!

Стойко вече не си поплюва.... с нетърпение очаквах старт на този проект.... Ако мога с нещо да помогна на линия съм! :)

Аз друго мисля, На покрива перка и от въздушната струя да подпомага напрежението към електромотора.... Има такива малки.... Вярно ще е смешно, но какво ти пука нали ще се возиш без пари! :)

ПП. Няма да е зле този проект да се сложи като важен в направи си сам, или да се направи една отделна секция "Проекти". В този форум има няколко доста сполучливи. Този също ще е един от тях..... аз също имам проект, който ще почна да градя следващия месец....


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Пет 10 окт 2008 8:06


Много бе то мотора го дават 22Кв те са изкарали 150кв


Може да видиш на графиката, че 22kw e при S2=60 min. Тоест след 60 минути на 22kw ще почне да прегрява, а 100 kw може да го пържиш да речем за 15 мин. и т.н :)

Аз друго мисля, На покрива перка и от въздушната струя да подпомага напрежението към електромотора.... Има такива малки.... Вярно ще е смешно, но какво ти пука нали ще се возиш без пари!

Виж, ако сложиш на покрива от онези големити вятърни централи (високи 50 метра) може и да го захрани, но тогава верно ще е смешно :lol: Не става Tinko ..... безплатна баница няма !


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 10 окт 2008 8:22


да се има предвид че тези мотори имат много по голям коефицент на полезно действие сравнено с двигателя с вътрешно горене чиято енергия масово изчезва в атмосферата под формата на отделена топлина ...... т.е сигурно един път изчезват тия 100 киловата от бензинов мотор преди да стигнат до маховика .....


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Пет 10 окт 2008 8:31


Tyan написа:да се има предвид че тези мотори имат много по голям коефицент на полезно действие сравнено с двигателя с вътрешно горене чиято енергия масово изчезва в атмосферата под формата на отделена топлина ...... т.е сигурно един път изчезват тия 100 киловата от бензинов мотор преди да стигнат до маховика .....


Така е да :!: На графиката по-горе може да видите коефицента на полезно действие "n". Започва от 80% и достига на места почти до 87%. Тоест губим само 13% от вложената енергия. Има електродвигатели с още по-голям коефицент на полезно действие. Някой по-запознат нека каже колко средно е коефицента на полезно действие на един бензинов двигател.

P.s Намерих този цитат в нета :
"Коефициентът на полезно действие е характеристика на ефективността на система (устройство, машина) при преобразуване на енергията; отношението между полезната енергия (превърната в работа) и пълната енергия, предадена на системата. Коефициентът на полезно действие винаги е по-малък от 1 поради загуби в триене, загряване и др. Изразява се в проценти: на парни машини е около 20 %, на двигатели с вътрешно горене - около 35 %, на електрически двигатели - около 95 %."


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пет 10 окт 2008 9:10


В германия по биобордите има мн малки перки и захранват камерите, ама явно там иска много малко ток....

Нензнам но първото нещо което искам да монтираш е шалтера!!! :?


Потребителски аватар
Angeljordan
Мнения: 181
Регистриран на: Пет 23 дек 2005 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Angeljordan » Пет 10 окт 2008 20:43


Може да видиш на графиката, че 22kw e при S2=60 min. Тоест след 60 минути на 22kw ще почне да прегрява, а 100 kw може да го пържиш да речем за 15 мин. и т.н Smile


Значи при натоварване след 60 мин. стопля :lol: Въпроса ми е - Какво правим после? Някакво охлаждане?


anastas83
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кричим

Мнениеот anastas83 » Пон 13 окт 2008 20:00


Angeljordan написа:
Може да видиш на графиката, че 22kw e при S2=60 min. Тоест след 60 минути на 22kw ще почне да прегрява, а 100 kw може да го пържиш да речем за 15 мин. и т.н Smile


Значи при натоварване след 60 мин. стопля :lol: Въпроса ми е - Какво правим после? Някакво охлаждане?

ти карал ли си голфа 60 мин. на пълна газ :D


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Пон 13 окт 2008 20:05


Тези дни чета малко книжки и открих някой интересни неща.

Max HP = reted Hp x 4
Max torque = torque at rated PRM x 9
Max Current = full load amperage x 5

Тези формули се отнасят за двигателите.
MAx HP = reted Hp x 4 - максималната мощност на един електродвигател е равна на номиналната умножена по 4.

В друга книга открих нещо интересно за гумите. Типа шарката на гумата има голямо значение. Като пример за подходящ модел гума се посочва GoodYear Invicta GL

Изображение

http://www.goodyear.ca/catalog/products/INVGL.html

Прави впечатление, че шарката е от радиален тип и с малка контактна площ.

Чрез правилен подбор на модела гума може да се увелrчи драстично изминатото разстояние с едно зареждане.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 13 окт 2008 21:43


малко разсъждения за разхода на енергия (отнасят се както за електро, така и за бензинов автомобил):

при движение в градски условия най-важно е теглото на колата. обикновено не се постигат високи скорости, така че аеродинамиката не е от съществено значение.
тук няма какво да се направи освен да се олекоти МПС-то и да се внимава с педала. да се предвиждат светофарите и да се докарат до минимум тръгванията и спиранията. може да се вдигне налягането в гумите примерно на 2.7 бара за да се намали съпротивлението на търкаляне.

при извънградско теглото става по-маловажно, там се набляга на въздушно съпротивление. може да се направят ред неща - налягането в гумите, премахване/модификация на ред елементи които развалят аеродинамиката, като например огледалата, антената, всякакви цепки и дупки по каросерията, трябва да се запуши предната решетка (нали вече нямаме радиатор да охлаждаме) и да се преправи в аеродинамичен вид предницата, трябва да се погледне пода на колата, той си е по принцип доста грапав и спецовете слагат една голяма плоскост отдолу да "изглади" пода, трябва да се премислят предавателните числа за да работи мотора в оптимален режим на мощност/момент

в зависимост от това дали електромобила ще се кара в центъра на града или междуградско, се смятат тия неща, подбира се мотор с подходящи параметри и батерии с подходяща структура и капацитет (тягови/стартови, оловни/металхидридни), ще има ли скоростна кутия и каква. преценява се колко батерии да се сложат (колкото повече - толкова по-тежко, толкова повече харчим на км, толкова повече няма смисъл да тъпчем повече батерии... )

джетата не е най-аеродинамичната кола на света и това трябва да се вземе под внимание, все пак ако не ме лъже паметта при 60км/ч над 90% от енергията отива за преодоляване на въздушното съпротивление....

успех!


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Пон 13 окт 2008 21:56


Всичко написано от "nii" е така. Целта на този проект не е икономичност. Целта е да се направи показен проект. Как двигател с размерите на пинчер върви наравно с голям бензинов или дизелов двигател. Нека този проект просто разпали жарта. Пожелавам си някой след това да се заеме да направи икономична градска кола. Малка, лека и супер икономична. Има толкова много неща който могат да се заложат в нея..... леки материали...стъклопласт, спирачки генериращи електричество, слънчеви панели...и т.н.... да може спокойно да дишаш дълбоко в града без да се закашляш :) Това е бъдещето. !


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 13 окт 2008 22:00


на прав път си :)

п.с. за тези които не знаят - тролейбус Икарус е способен да ускори от 0 до 120 по-бързо от която и да е малолитражка (работи на 600 волта)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Сря 15 окт 2008 22:07


Stoi, искаш ли да се заема с дизайна на Джетата? Днес си купих шаблонче с елипси и нямам търпение да възвърна старата си любов към автомобилния дизайн 8)



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта