Проблем с датчика на Хол-Голф3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
iliya79
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 17:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Проблем с датчика на Хол-Голф3

Мнениеот iliya79 » Нед 19 окт 2008 18:13


Има доста писано по тази тема но при мен проблема е следния:
Ходих на диагностика и имаше записана грешка в копютъра от датчика на Хол. Изчисктиха я и после 3 месеца нямах проблеми и сега пак започка да гасне. Пак отидох на диагностика и отново казаха че е от този датчик. Уж изчистиха грешката но същият ден пак ми загасна.
Мерих датчика с осцилоскоп импулсите са идеални - занчи датчика е здрав. Прегелдах кабелите от датчика до компютъра всичко е наред. Взех си VAG-COM Прочетох копютъра показва грешка във въпросния датчик. Изтривам я. Запалвам колата грешката я няма като я загася се появява. Когато чета копютъра при работеща кола няма грешки при загасена изписва грешка от датчика на Холл.
Някой има ли идея какво може да е
Колата е Голф 3 двигател: ABU
Благодаря предварително




Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Мнениеот Сиромаха » Нед 19 окт 2008 19:05


Преди 10-на години имах такъв проблем с моя КР.Без признаци угася и трябва да се чака да му дойде музата :? .Доста го дебнах докато го хвана :lol: ,мултицепа стоеше до скоростния лост.бяха трудни времена и карах доста време с такъв от Самара.


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Нед 19 окт 2008 19:33


Илия, здравей и добре дошъл! Проблема излиза ок. 60 лв. за нов датчик, или за делко от морга - но не му знаеш състоянието... Щифта на "роторчето" на датчика се избива маалко хитро, но с подходящ диаметър инструмент няма да имаш проблем... В комплекта на новия датчик трябва да има и шайби с разл. дебелина - за обиране на евентуална хлабина... Задължително си осигури и нов О-пръстен за делко-то, щом ще се сваля...

П.П. Слушал съм, че "тръгнал" датчик може да прецака и бобина/комутатор, което е още 2х60 лв. за нещо що-годе читаво...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 19 окт 2008 20:09


ако мотора ти е загасен делкото върти ли се?
датчика отчита ли?
предлагам ти да помислиш преди да задаваш такива въпроси... :wink:


iliya79
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 17:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот iliya79 » Нед 19 окт 2008 21:18


Благодаря за бързите отговори. Ще трябва да взема нов датчик и да пробвам, но според мен тоя датчик или работи или не. Много са кофти тия проблеми които ту се появява ту изчезват.
vaskoto1 написа:ако мотора ти е загасен делкото върти ли се?
датчика отчита ли?
предлагам ти да помислиш преди да задаваш такива въпроси... :wink:

Много ясно че делкото не се върти като мотора е загасен и датчика не отчита. Но защо копютъра записва грешка ?


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Нед 19 окт 2008 22:00


iliya79 написа:Но защо копютъра записва грешка ?


iliya79 написа:... делкото не се върти като мотора е загасен и датчика не отчита.


Проблема ти не е в датчика на Хол.


Потребителски аватар
svetlin
Мнения: 743
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На Софията
Контакти:

Мнениеот svetlin » Нед 19 окт 2008 22:41


Така е колега датчика на Хол има роля само при самото палене. Веднъж запалили колата тоя датчик не играе никаква роля. Аз моя така го смених излишно вече.


iliya79
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 17:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот iliya79 » Пон 20 окт 2008 7:43


Значи тая грешка си е нормално да я има?
Тоя датчик не определя ли момента в който трябва да се подаде искра?
Аз мисля че работи дакато колата е запалена. При работещ двигател ако изключиш датчика колата ще изгасне.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 20 окт 2008 7:48


svetlin написа:Така е колега датчика на Хол има роля само при самото палене. Веднъж запалили колата тоя датчик не играе никаква роля. Аз моя така го смених излишно вече.


какво?
ти какво по точно каза?
:036:
:shock

илия.
грешката е нормална на загасен двигател.
казах ти го по горе.
недей се коси за това.
компира си го търси тоя датчик и ако не му работи-квичка.
затова, ако колата не пали и искаш да знаеш дали е от него-дебнеш. когато не пали, въртиш 4-5 сек. стартера, за да си събере компира инфото и тогава тестваш. само тогава грешките са меродавни.


iliya79
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 17:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот iliya79 » Пон 20 окт 2008 8:07


Балгодаря ти vaskoto1
Значи проблема може да е другаде и най вероятно е така. Ще го дебна да видя от какво е.


ivo_stefanoff
Мнения: 39
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот ivo_stefanoff » Пон 20 окт 2008 14:03


vaskoto1 написа:
svetlin написа:Така е колега датчика на Хол има роля само при самото палене. Веднъж запалили колата тоя датчик не играе никаква роля. Аз моя така го смених излишно вече.


какво?
ти какво по точно каза?
:036:
:shock

илия.
грешката е нормална на загасен двигател.
казах ти го по горе.
недей се коси за това.
компира си го търси тоя датчик и ако не му работи-квичка.
затова, ако колата не пали и искаш да знаеш дали е от него-дебнеш. когато не пали, въртиш 4-5 сек. стартера, за да си събере компира инфото и тогава тестваш. само тогава грешките са меродавни.


Здравейте!
Понеже останах силно изумен от по-горния цитат реших да се намеся и аз. Преди 4-5 месеца ми се наложи да си "модифицирам" ТАП-а в по-добър вариант и се сблъсках с датчик-а на ХОЛ.
Колеги,това ви е иначе казано "ЧУКЧЕТО И НАКОВАЛНЯТА" :D
Датчика на ХОЛ се базира на ефекта на ХОЛ -поява на е.д.н. в условията на приложено напрежение в единия край и перпендикулярно магнитно поле в/у полупроводников материал. Датчика на ХОЛ представлява полупроводников NPN транзистор с ОТВОРЕН КОЛЕКТОР ,който се управлява от магнитното поле,затварящо се през него и процепите на диска на делкото! Отвореният колектор през R=10kOm подава серията от импулси към ECU-то което пък от своя страна формира управляващ импулс към т.нар. комутатор!
Заключение-основния датчик играещ роля при формиране на искрата(те).
На всичко му идва времето-имайки впредвид че температурата на главата е ~ 100 градуса не знам кой е този полупроводников елемент ,който може да издържи години наред без да се предаде :D


iliya79
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 17:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот iliya79 » Пон 20 окт 2008 15:33


Прав си колега. Вечни неща няма. Рано или късно всичко свършва :wink:


Потребителски аватар
svetlin
Мнения: 743
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На Софията
Контакти:

Мнениеот svetlin » Пон 20 окт 2008 17:44


Казах че моя АБФ на запален двигател като му откача буксата на датчика на Хол (този в делкото) и продължава да работи...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 20 окт 2008 18:25


svetlin написа:Казах че моя АБФ на запален двигател като му откача буксата на датчика на Хол (този в делкото) и продължава да работи...


Твойто EFI е секвенционално и има датчик,който казва на компота кога и на кой цилиндър да впръсне тунджа(една по една пръскат дюзите). Инжекционът е направен така, че ако датчика в хола отиде под ягодите да не останеш на пътя.Затова,като извадиш буксата не спира.Не съм пробвал да паля без Холовия.

По-старото поколение спринцовки пръскат и 4-те дюзи едновременно и нямат такъв датчик.Мисля,че 2Е беше такъв,обаче ADY не е такъв.


ABetik
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 03 ное 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ABetik » Пон 20 окт 2008 20:23


Хайде и аз да се изкажа с история.
При мен от време на време не палеше най-вече при топло време. След като ме остави един следобед на паркинга пред блока реших че е време за майстор. Имаше грешка в комп-а за датчик на Хол. Смених и забравих.
Всеки електронен елемент има гаранционен срок. При нашите стари коли този гаранционен срок е изтекъл и затова датчиците сдават багажа. И понеже е полупроводник се влияе от температурата и още 100 неща и може да сработи или не.
При моя двигател при запалване като усети компа че този датчик не работи, реве за грешка и спира бензин и искра. Предполагам че при колегата е подобно.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта