Има доста писано по тази тема но при мен проблема е следния:
Ходих на диагностика и имаше записана грешка в копютъра от датчика на Хол. Изчисктиха я и после 3 месеца нямах проблеми и сега пак започка да гасне. Пак отидох на диагностика и отново казаха че е от този датчик. Уж изчистиха грешката но същият ден пак ми загасна.
Мерих датчика с осцилоскоп импулсите са идеални - занчи датчика е здрав. Прегелдах кабелите от датчика до компютъра всичко е наред. Взех си VAG-COM Прочетох копютъра показва грешка във въпросния датчик. Изтривам я. Запалвам колата грешката я няма като я загася се появява. Когато чета копютъра при работеща кола няма грешки при загасена изписва грешка от датчика на Холл.
Някой има ли идея какво може да е
Колата е Голф 3 двигател: ABU
Благодаря предварително
Проблем с датчика на Хол-Голф3
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Илия, здравей и добре дошъл! Проблема излиза ок. 60 лв. за нов датчик, или за делко от морга - но не му знаеш състоянието... Щифта на "роторчето" на датчика се избива маалко хитро, но с подходящ диаметър инструмент няма да имаш проблем... В комплекта на новия датчик трябва да има и шайби с разл. дебелина - за обиране на евентуална хлабина... Задължително си осигури и нов О-пръстен за делко-то, щом ще се сваля...
П.П. Слушал съм, че "тръгнал" датчик може да прецака и бобина/комутатор, което е още 2х60 лв. за нещо що-годе читаво...
П.П. Слушал съм, че "тръгнал" датчик може да прецака и бобина/комутатор, което е още 2х60 лв. за нещо що-годе читаво...
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Нед 19 окт 2008 17:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Благодаря за бързите отговори. Ще трябва да взема нов датчик и да пробвам, но според мен тоя датчик или работи или не. Много са кофти тия проблеми които ту се появява ту изчезват.
Много ясно че делкото не се върти като мотора е загасен и датчика не отчита. Но защо копютъра записва грешка ?
vaskoto1 написа:ако мотора ти е загасен делкото върти ли се?
датчика отчита ли?
предлагам ти да помислиш преди да задаваш такива въпроси...
Много ясно че делкото не се върти като мотора е загасен и датчика не отчита. Но защо копютъра записва грешка ?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
svetlin написа:Така е колега датчика на Хол има роля само при самото палене. Веднъж запалили колата тоя датчик не играе никаква роля. Аз моя така го смених излишно вече.
какво?
ти какво по точно каза?


илия.
грешката е нормална на загасен двигател.
казах ти го по горе.
недей се коси за това.
компира си го търси тоя датчик и ако не му работи-квичка.
затова, ако колата не пали и искаш да знаеш дали е от него-дебнеш. когато не пали, въртиш 4-5 сек. стартера, за да си събере компира инфото и тогава тестваш. само тогава грешките са меродавни.
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
vaskoto1 написа:svetlin написа:Така е колега датчика на Хол има роля само при самото палене. Веднъж запалили колата тоя датчик не играе никаква роля. Аз моя така го смених излишно вече.
какво?
ти какво по точно каза?
илия.
грешката е нормална на загасен двигател.
казах ти го по горе.
недей се коси за това.
компира си го търси тоя датчик и ако не му работи-квичка.
затова, ако колата не пали и искаш да знаеш дали е от него-дебнеш. когато не пали, въртиш 4-5 сек. стартера, за да си събере компира инфото и тогава тестваш. само тогава грешките са меродавни.
Здравейте!
Понеже останах силно изумен от по-горния цитат реших да се намеся и аз. Преди 4-5 месеца ми се наложи да си "модифицирам" ТАП-а в по-добър вариант и се сблъсках с датчик-а на ХОЛ.
Колеги,това ви е иначе казано "ЧУКЧЕТО И НАКОВАЛНЯТА"

Датчика на ХОЛ се базира на ефекта на ХОЛ -поява на е.д.н. в условията на приложено напрежение в единия край и перпендикулярно магнитно поле в/у полупроводников материал. Датчика на ХОЛ представлява полупроводников NPN транзистор с ОТВОРЕН КОЛЕКТОР ,който се управлява от магнитното поле,затварящо се през него и процепите на диска на делкото! Отвореният колектор през R=10kOm подава серията от импулси към ECU-то което пък от своя страна формира управляващ импулс към т.нар. комутатор!
Заключение-основния датчик играещ роля при формиране на искрата(те).
На всичко му идва времето-имайки впредвид че температурата на главата е ~ 100 градуса не знам кой е този полупроводников елемент ,който може да издържи години наред без да се предаде

-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
svetlin написа:Казах че моя АБФ на запален двигател като му откача буксата на датчика на Хол (този в делкото) и продължава да работи...
Твойто EFI е секвенционално и има датчик,който казва на компота кога и на кой цилиндър да впръсне тунджа(една по една пръскат дюзите). Инжекционът е направен така, че ако датчика в хола отиде под ягодите да не останеш на пътя.Затова,като извадиш буксата не спира.Не съм пробвал да паля без Холовия.
По-старото поколение спринцовки пръскат и 4-те дюзи едновременно и нямат такъв датчик.Мисля,че 2Е беше такъв,обаче ADY не е такъв.
Хайде и аз да се изкажа с история.
При мен от време на време не палеше най-вече при топло време. След като ме остави един следобед на паркинга пред блока реших че е време за майстор. Имаше грешка в комп-а за датчик на Хол. Смених и забравих.
Всеки електронен елемент има гаранционен срок. При нашите стари коли този гаранционен срок е изтекъл и затова датчиците сдават багажа. И понеже е полупроводник се влияе от температурата и още 100 неща и може да сработи или не.
При моя двигател при запалване като усети компа че този датчик не работи, реве за грешка и спира бензин и искра. Предполагам че при колегата е подобно.
При мен от време на време не палеше най-вече при топло време. След като ме остави един следобед на паркинга пред блока реших че е време за майстор. Имаше грешка в комп-а за датчик на Хол. Смених и забравих.
Всеки електронен елемент има гаранционен срок. При нашите стари коли този гаранционен срок е изтекъл и затова датчиците сдават багажа. И понеже е полупроводник се влияе от температурата и още 100 неща и може да сработи или не.
При моя двигател при запалване като усети компа че този датчик не работи, реве за грешка и спира бензин и искра. Предполагам че при колегата е подобно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 60 госта