въпрос за водна помпа

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

въпрос за водна помпа

Мнениеот Ixidor » Вто 21 окт 2008 10:29


здр колеги

Като карам по задръствания повече от 30мин и започва да се чува едно виене отпред. Звука е някъде зад ремъка, където се намира водната помпа предполагам.
Когато сменях ремъка не смених водната помпа (а трябвало) щото майсторите бяха "разбирачи".
Та въпроса ми е водната помпа ли вие?? И ако е тя означава че е за смяна така ли?
Тука четох че при работа на двигател като стиснах тръбите на водата трябва да са леко твърди... моите май не са. Също така колкото повече стоя по задръствания толкова по-трудно охлажда...




Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Вто 21 окт 2008 10:55


Ми колега, вземи пък я смени тая помпа като се съмняваш - струва 50-60лв. По ли ще е добре да си прецакаш колата ако прегрее.


Потребителски аватар
RossenVlad
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот RossenVlad » Вто 21 окт 2008 11:46


Може ремък да е.
Сипи малко вода върхъ ремъка и ако спре, от него е.
На мен ми напвави същото и беше помпата.


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Мнениеот Ixidor » Вто 21 окт 2008 13:11


Да вие така от ремъка? Мисля че звука е друг.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Вто 21 окт 2008 14:47


Ако ремъка е стегнат повече от колкото трябва ще вие постоянно, сменявай помпата да не ти прегрее колата


Потребителски аватар
RossenVlad
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот RossenVlad » Вто 21 окт 2008 17:44


Ами казвам възможности, аз откъде да знам как вие. Не мога да я чуя.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Мнениеот djshomi » Вто 21 окт 2008 19:45


Ако нямаш хидравлика и клима първо откачи ремъка на динамото може то да вие, или със сигурнос шума идва от задната страна на двигателя.Може да е хидравлична помпа .


Потребителски аватар
GPower
Мнения: 274
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна и у нас

Мнениеот GPower » Вто 21 окт 2008 19:46


Последните две сутрини имах виене и то при студен двигател не е от ремъка,че го сменях скоро и днес като погледнах под колата видях ,че капе и утре слагам нова.Така,че колега те съветвам да я сменяш да не те боли главата после.


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Мнениеот Ixidor » Вто 21 окт 2008 20:03


RossenVlad написа:Ами казвам възможности, аз откъде да знам как вие. Не мога да я чуя.


:) По-скоро си водех монолог. 10х за съвета!

djshomi написа:Ако нямаш хидравлика и клима първо откачи ремъка на динамото може то да вие, или със сигурнос шума идва от задната страна на двигателя.Може да е хидравлична помпа .


От задната страна идва специално се навирах да слушам :) И хидравлика нямам.


Тоя номер го прави само като загрее повечко.

A има опция да е за смяна, но да не e протекла????


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 21 окт 2008 22:52


Ixidor написа:A има опция да е за смяна, но да не e протекла????

Има. Моята не течеше, но като смених лагера и двигателя утихна наполовина! :lol:
п.п. сега пак не тече ;)


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

въпрос за водна помпа

Мнениеот mariovasi » Вто 21 окт 2008 23:02


Радо...а не може ли,с нещо дълго (не помня маркуч ли какво, споменаваше се в темите) да се чуе дали стърже помпата.
Чел съм че,като слушалка ставало и звукът се предавал.Дали пича може така да я хване.


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Мнениеот Ixidor » Сря 22 окт 2008 10:17


radotom написа: Моята не течеше, но като смених лагера и двигателя утихна наполовина! :lol:


Имаш предвид че си сменил лагера и двигателя и колата е отихнала на половина ? :lol: :lol: Или двигателя е утихнал ? :)
Майтап :)

Ако някой знае начина с маркуча да казва :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 22 окт 2008 10:40


Хехехе... добре, де! Шумовете от двигателния отсек намаляха наполовина ;) :lol:
А иначе това със слушането си е добра идея ;)
При мен се пада малко ниско долу, над помпата е генератора ( с въртящата се на него шайба и перката зад шайбата), та не посмях да си набутвам главата около него, да не вземе да приложи професията, дето е на аватара ти! :lol:
За целта използвах най-обикновени и съвсем истински лекарски слушалки ;)
Иначе с отверка става фокуса ;) Или с по-дълга желязна пръчка (тръбичка... к'вот има).
Допира се единия край до дадения възел, а на другия край ухото и слушаш ;)
Дали ще е помпа на хидравликата, водна помпа или генератор- чува се добре.
Само дето аз съм дърво и не се усещам, че пиша глупости! :lol:
Смених лагера на помпата на хидравликата!
Водната помпа лагера е капсулован и се сменя цялата й предна част. с фланеца за шайбата, самия лагер вътре, турбинката и предната част на корпуса ;) То не, че и това не съм сменял, де! Въпроса е да не тръгне някой да мъчи да вади лагера на водната помпа, щото после няма сглабяне!
И внимавайте с развиването на болтчетата към корпуса й!
Корпуса е алуминиев, болтчетата- железни!
Такава хубава електрохимична корозия се получава, че да се развият всички, без да се скъса нито едно е горе-долу като 6 от ТОТО2, първо теглене!
Аз скъсах само едничко.... и после смених цялата помпа, със задната част на тялото! :(



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта