Верно се пукат тия датчици. Случайно попаднах на една снимка на двигател който се продава на части (някакъв двигател слаган на Пасат при който датчика е отпред на блока над масленият филтър)
п.п. Снимката вече я няма ,ама на нея се виждаше ,че датчика е сцепен
Датчик за детонации на АЕХ 96г
-
Marto_Polo
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
-
Danailov
- Мнения: 118
- Регистриран на: Вто 07 сеп 2004 19:04
- Автомобил: VW PASSAT B4
- Двигател: ABF
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Датчик за детонации на АЕХ 96г
Сензорът за детонации препятства вредни самозапалвания.
Ефектът на детонация възниква от извънциклично, неконтролируемо изгаряне, което предизвиква екстремни температури в цилиндъра. Тези високи количества топлина натоварват силно конструктивните елементи на двигателя, като бутала, клапани и цилиндрова глава и могат да доведат до повреди.
Сензорът за детонации регистрира звука на корпуса на двигателя и го превръща в електрически импулс.
Управляващият уред на двигателя сравнява измерените импулси със запаметените, задължителни стойности и се намесва съответно в управлението на двигателя, впръскването и запалването, преди изгарянето да е достигнало границата на детонация.
Друга функция изпълнява този сензор при разпознаването на качеството на горивото. Колкото е по-високо октановото число, толкова по-устойчиво срещу детонация е горивото. Това значи, че Super Plus с 98 октана се запалва при една по-висока температура, отколкото Super бензин с 95 октана или нормален бензин с 91 октана. Ако на разположение, еднократно, има само гориво с по-ниско качество, управляващият уред на двигателя коригира автоматично, на базата на информациите от сензора за детонации, момента на запалване.
С това се предотвратява повреда в двигателя.
Моя майстор ми препоръча да го сменя защото е с напукан корпус и неработел правилно.
Ефектът на детонация възниква от извънциклично, неконтролируемо изгаряне, което предизвиква екстремни температури в цилиндъра. Тези високи количества топлина натоварват силно конструктивните елементи на двигателя, като бутала, клапани и цилиндрова глава и могат да доведат до повреди.
Сензорът за детонации регистрира звука на корпуса на двигателя и го превръща в електрически импулс.
Управляващият уред на двигателя сравнява измерените импулси със запаметените, задължителни стойности и се намесва съответно в управлението на двигателя, впръскването и запалването, преди изгарянето да е достигнало границата на детонация.
Друга функция изпълнява този сензор при разпознаването на качеството на горивото. Колкото е по-високо октановото число, толкова по-устойчиво срещу детонация е горивото. Това значи, че Super Plus с 98 октана се запалва при една по-висока температура, отколкото Super бензин с 95 октана или нормален бензин с 91 октана. Ако на разположение, еднократно, има само гориво с по-ниско качество, управляващият уред на двигателя коригира автоматично, на базата на информациите от сензора за детонации, момента на запалване.
С това се предотвратява повреда в двигателя.
Моя майстор ми препоръча да го сменя защото е с напукан корпус и неработел правилно.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта
