



Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?
- bgfreestyler
- Мнения: 39
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?
Да караш на ниски обороти на двигателя или да караш на високи. Питам за бензинов мотор, под ниски обороти разбирам: 1000 - 2000, а високи 4000 - 5000.


- R@do
- Батето
- Мнения: 5451
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Кое е по вредно?
Зависи и от предавката и скоростта разбира се. Когато мъчиш колата примерно на 5та със 60 км/ч е и по-вредно и по неикономично.
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кое е по вредно?
защо?!
Не виждам проблем да поддържаш равномерно праволинейно движение, стига да не падаш под някакъв разумен минимум (1500 да речем). Виж, опита да ускориш без смъкване на предавка....
Най-щадящо би трябвало е оборотите да са над 2000 и под половината от прекъсвача
Не виждам проблем да поддържаш равномерно праволинейно движение, стига да не падаш под някакъв разумен минимум (1500 да речем). Виж, опита да ускориш без смъкване на предавка....
Най-щадящо би трябвало е оборотите да са над 2000 и под половината от прекъсвача
- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кое е по вредно?
R@do написа:Зависи и от предавката и скоростта разбира се. Когато мъчиш колата примерно на 5та със 60 км/ч е и по-вредно и по неикономично.
Не съм съгласен, зависи от двигателя
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Кое е по вредно?
2000 оборота не са ниски
аз рядка карам над 3000
аз рядка карам над 3000
- superemo
- Мнения: 85
- Регистриран на: Вто 22 юли 2008 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кое е по вредно?
Съгласен съм с @kimif2008,
оптималните обороти зависят от типа двигател, по-точно от товарната характеристика на двигателя:
оптималните обороти зависят от типа двигател, по-точно от товарната характеристика на двигателя:
- R@do
- Батето
- Мнения: 5451
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Кое е по вредно?
kimif2008 написа:R@do написа:Зависи и от предавката и скоростта разбира се. Когато мъчиш колата примерно на 5та със 60 км/ч е и по-вредно и по неикономично.
Не съм съгласен, зависи от двигателя
Ако движението е равномерно по абсолютно прав участък - да. Обаче минимален наклон или леко ускорение и компира започва да показва доста висок момнетен разход.Ако върна една назад и ускорението е по-добро и моментния е по нисък.
- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кое е по вредно?
язе съм с компресор и турбина фабрично и няма проблеми, затова си зависи от моторчето а и един двигател е най добре да го държиш там където nm са най високиR@do написа:kimif2008 написа:R@do написа:Зависи и от предавката и скоростта разбира се. Когато мъчиш колата примерно на 5та със 60 км/ч е и по-вредно и по неикономично.
Не съм съгласен, зависи от двигателя
Ако движението е равномерно по абсолютно прав участък - да. Обаче минимален наклон или леко ускорение и компира започва да показва доста висок момнетен разход.Ако върна една назад и ускорението е по-добро и моментния е по нисък.
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Re: Кое е по вредно?
R@do написа:Ако движението е равномерно по абсолютно прав участък - да. Обаче минимален наклон или леко ускорение и компира започва да показва доста висок момнетен разход.Ако върна една назад и ускорението е по-добро и моментния е по нисък.
Точно така.Забравяте и в какви обороти обикновено бензиновия двигател достига номиналният си въртяш момент и мощност---все ми се струва че са далеч над 2000.Оборотите нямат нищо общо с консумацията на гориво,а по-скоро темпа на шофиране,релефа,наклона,общата маса на автомобила......Дори и при 200 км/ч разхода не е кой знае колко зверски /визирам наблюдения с АБФ/,когато се закрепи тая скорост,просто до момента на достигането и е голям.
Re: Кое е по вредно?
При 200 км/ч въздушното съпротивление е огромно - съответно и разхода е голям, не знам какво се има предвид под не толкова зверски разход, но според мен не е под 15 литра на 100 км пробег. Може би колегата има предвид, че при ускорение от някаква скорост до 200 км/ч разхода е по-голям, отколкото когато колата стигне 200 км/ч и се спре ускорението, а само се поддържа скоростта.
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Кое е по вредно?
За всяка кола си е строго индивидуално :
Според мен зависи от обема на двигателя,броя клапани,моно или многоточково ли е,вида на скоростната кутия,аеродинамиката на автомобила....
За каква кола и с какъв мотор става на въпрос ????
Според мен зависи от обема на двигателя,броя клапани,моно или многоточково ли е,вида на скоростната кутия,аеродинамиката на автомобила....
За каква кола и с какъв мотор става на въпрос ????
Re: Кое е по вредно?
Истината е по средата в диапазона 2500 ~ 3500.
бтв, Голф с 200км/ч си е голямо приключение. Моля ви колеги не правете това сами в къщи
.
бтв, Голф с 200км/ч си е голямо приключение. Моля ви колеги не правете това сами в къщи

Последна промяна от morfei1 на Пет 23 яну 2009 23:51, променено общо 1 път.
- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кое е по вредно?
morfei1 написа:Истината е по средата в диапазона 2500 ~ 3500.

- vaskoniracing
- Мнения: 133
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Кое е по вредно?
Аз залагам на 4/5хил оборота,а причината е чe моят мотор там си върви прекрасно,а с 200кмч трудно ще се качи над 10л.верно с 6ск. и на автобан.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: sasho197999, tdi fen и 46 госта