Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
bgfreestyler
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?

Мнениеот bgfreestyler » Пет 23 яну 2009 15:18


Да караш на ниски обороти на двигателя или да караш на високи. Питам за бензинов мотор, под ниски обороти разбирам: 1000 - 2000, а високи 4000 - 5000.

:roll:




Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот R@do » Пет 23 яну 2009 15:25


Зависи и от предавката и скоростта разбира се. Когато мъчиш колата примерно на 5та със 60 км/ч е и по-вредно и по неикономично.


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот restless » Пет 23 яну 2009 15:43


защо?!
Не виждам проблем да поддържаш равномерно праволинейно движение, стига да не падаш под някакъв разумен минимум (1500 да речем). Виж, опита да ускориш без смъкване на предавка....
Най-щадящо би трябвало е оборотите да са над 2000 и под половината от прекъсвача


Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот kimif2008 » Пет 23 яну 2009 15:45


R@do написа:Зависи и от предавката и скоростта разбира се. Когато мъчиш колата примерно на 5та със 60 км/ч е и по-вредно и по неикономично.

Не съм съгласен, зависи от двигателя


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот Pichaga » Пет 23 яну 2009 16:26


2000 оборота не са ниски
аз рядка карам над 3000


Потребителски аватар
superemo
Мнения: 85
Регистриран на: Вто 22 юли 2008 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот superemo » Пет 23 яну 2009 17:22


Съгласен съм с @kimif2008,
оптималните обороти зависят от типа двигател, по-точно от товарната характеристика на двигателя:


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот R@do » Пет 23 яну 2009 17:27


kimif2008 написа:
R@do написа:Зависи и от предавката и скоростта разбира се. Когато мъчиш колата примерно на 5та със 60 км/ч е и по-вредно и по неикономично.

Не съм съгласен, зависи от двигателя

Ако движението е равномерно по абсолютно прав участък - да. Обаче минимален наклон или леко ускорение и компира започва да показва доста висок момнетен разход.Ако върна една назад и ускорението е по-добро и моментния е по нисък.


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот DimoNN » Пет 23 яну 2009 17:39


:да:


Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот kimif2008 » Пет 23 яну 2009 17:44


R@do написа:
kimif2008 написа:
R@do написа:Зависи и от предавката и скоростта разбира се. Когато мъчиш колата примерно на 5та със 60 км/ч е и по-вредно и по неикономично.

Не съм съгласен, зависи от двигателя

Ако движението е равномерно по абсолютно прав участък - да. Обаче минимален наклон или леко ускорение и компира започва да показва доста висок момнетен разход.Ако върна една назад и ускорението е по-добро и моментния е по нисък.
язе съм с компресор и турбина фабрично и няма проблеми, затова си зависи от моторчето а и един двигател е най добре да го държиш там където nm са най високи


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот propparo » Пет 23 яну 2009 17:49


R@do написа:Ако движението е равномерно по абсолютно прав участък - да. Обаче минимален наклон или леко ускорение и компира започва да показва доста висок момнетен разход.Ако върна една назад и ускорението е по-добро и моментния е по нисък.


Точно така.Забравяте и в какви обороти обикновено бензиновия двигател достига номиналният си въртяш момент и мощност---все ми се струва че са далеч над 2000.Оборотите нямат нищо общо с консумацията на гориво,а по-скоро темпа на шофиране,релефа,наклона,общата маса на автомобила......Дори и при 200 км/ч разхода не е кой знае колко зверски /визирам наблюдения с АБФ/,когато се закрепи тая скорост,просто до момента на достигането и е голям.


Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот Alek » Пет 23 яну 2009 19:44


При 200 км/ч въздушното съпротивление е огромно - съответно и разхода е голям, не знам какво се има предвид под не толкова зверски разход, но според мен не е под 15 литра на 100 км пробег. Може би колегата има предвид, че при ускорение от някаква скорост до 200 км/ч разхода е по-голям, отколкото когато колата стигне 200 км/ч и се спре ускорението, а само се поддържа скоростта.


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот Dead man » Пет 23 яну 2009 22:54


За всяка кола си е строго индивидуално :
Според мен зависи от обема на двигателя,броя клапани,моно или многоточково ли е,вида на скоростната кутия,аеродинамиката на автомобила....
За каква кола и с какъв мотор става на въпрос ????


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот morfei1 » Пет 23 яну 2009 23:37


Истината е по средата в диапазона 2500 ~ 3500.

бтв, Голф с 200км/ч си е голямо приключение. Моля ви колеги не правете това сами в къщи :012: .

Последна промяна от morfei1 на Пет 23 яну 2009 23:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот kimif2008 » Пет 23 яну 2009 23:43


morfei1 написа:Истината е по средата в диапазона 2500 ~ 3500.

:да:


Потребителски аватар
vaskoniracing
Мнения: 133
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот vaskoniracing » Пет 23 яну 2009 23:53


Аз залагам на 4/5хил оборота,а причината е чe моят мотор там си върви прекрасно,а с 200кмч трудно ще се качи над 10л.верно с 6ск. и на автобан.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта