Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
el_nino
Мнения: 206
Регистриран на: Пет 25 май 2007 21:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот el_nino » Вто 06 яну 2009 21:53


Колеги онзи ден мерих 14.40 на загряла кола без консуматори и 13.99 със всички възможни комсуматори !

НО днеск както си карам и ми светна лампата на таблото за акомулатора ... и съответно веднага премерих 11.20/11.30 със консуматори ..... без консуматори 11.50 ! От какво може да се получи така както съм си в движение и хоп .... ? Къде да търся проблема ?

Благодаря предварително .

П.С.Алтернатора ми е Валео 90А!


-----------------------------------------------------
Проблема днес беше решен - четки + 1 нова писта (старата беше издълбана прекалено много) + някакъв малък проблем в "статер"(или нещо подобно - една от намотките в алтернатора ) .

Вече зареждам с 14.20/13.98 без/с консуматори.

Майстора които прави алтернатора се намира на последната пряка на Раковска преди да се стигне улицата с трамваите където Раковска свършва. Майстора работи зад едно голямо стъкло и алуминиева дограма и е страхотен човек без да мрънка пъшка или се тюхка . Работи бързо качествено и за проблема взе 30лв на свален алтернатор. Доколкото си спомням тел-а му беше 8313060!

Последна промяна от el_nino на Сря 07 яну 2009 13:55, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 07 яну 2009 1:22


Четки, реле на първо четене, но преди това огледай закачени ли са хубаво кабелите за генератора. Позачисти масата да контактува хубаво. Реле с четки е 15 до 20 лв. ново.


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Dan4ote » Нед 08 фев 2009 14:17


От вчера при първо палене върти, върти, върти и след това запалва, но не както преди. Ако колата работи, загася и веднага запаля, пали както трябва. Когато изчакам повее от 15 мин. и се опитам да запаля, пак пали трудно. Стартера върти силно, не както при паднал акумулатор. Реших да замеря при работещ двигател и без никакви консуматори беше на 13.7 V, при пусната фарове ~13.66, при фарове и музика на макс, когато удари баса пада до 13.4!
Може ли продължителното въртене на стартера да се дължи от алтернатора. Пак казвам, че когато паля, няма признаци на изтощен акумулатор. Върти мъжката, но пали след дооста въртене, около 3-4 сек.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот L&R » Нед 08 фев 2009 14:30


Dan4ote написа:...

Търси проблема другаде, не е от алтернатора.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Uneek » Нед 08 фев 2009 18:23


Dan4ote написа:От вчера при първо палене върти, върти, върти и след това запалва, но не както преди. Ако колата работи, загася и веднага запаля, пали както трябва. Когато изчакам повее от 15 мин. и се опитам да запаля, пак пали трудно. Стартера върти силно, не както при паднал акумулатор. Реших да замеря при работещ двигател и без никакви консуматори беше на 13.7 V, при пусната фарове ~13.66, при фарове и музика на макс, когато удари баса пада до 13.4!
Може ли продължителното въртене на стартера да се дължи от алтернатора. Пак казвам, че когато паля, няма признаци на изтощен акумулатор. Върти мъжката, но пали след дооста въртене, около 3-4 сек.


Замери при самото палене на колата до колко пада - не трябва под 10 да пада. Дай на някой да я пали, пък ти с уреда мери. Може стартера ти да е "тегав"


Потребителски аватар
billy_bg
Мнения: 142
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот billy_bg » Съб 14 фев 2009 18:22


мойта без консуматори зарежда на 14,55в.с включени фарове 14,35в.с включени фарове и вентилатор14,2в.голф 2.приятелката ми има 3-ка,13,85 без консуматори 13,75 на фарове и 13,65 на фарове и климатроник.голяма разлика кое правилно


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vladtod® » Нед 15 фев 2009 17:50


billy_bg написа:мойта без консуматори зарежда на 14,55в.с включени фарове 14,35в.с включени фарове и вентилатор14,2в.голф 2.приятелката ми има 3-ка,13,85 без консуматори 13,75 на фарове и 13,65 на фарове и климатроник.голяма разлика кое правилно

Смени батериите на мултицета!


Потребителски аватар
titanium69
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 05 ное 2008 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот titanium69 » Сря 18 фев 2009 22:24


понеже с това се занимавам ще ви кажа че има разлика в напреженията на различните марки алтернатори (динама) немските по принцип си дават по ниско около 13,8-14 а френските магнети марели например дават 14,4 това е не от самия алтернатор а от една малка чатст която се нарича реле регулатор тя е ено цяло с четкодържателя


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Нед 22 фев 2009 1:30


titanium69 написа:понеже с това се занимавам ще ви кажа че има разлика в напреженията на различните марки алтернатори (динама) немските по принцип си дават по ниско около 13,8-14 а френските магнети марели например дават 14,4 това е не от самия алтернатор а от една малка чатст която се нарича реле регулатор тя е ено цяло с четкодържателя


Така е ! А също лош контакт по маса или + във веригата от генератора до акумулатора . Регулатора работи така , че регулира (стабилизира) напрежението единствено до клемата на генератора , от там до акумулатора той не се интересува какво става :wink: .


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот theultimate » Вто 24 фев 2009 5:37


При мен се получи нещо много странно на скоро. Паля колата и не пипам газта. Сама си вдига някакви обороти около 1500 и постепенно спадат до 1000. Лампата за акумулатора свети и осветлението видимо е слабо. Като подам газ до около 2000 оборота лампата угасва, осветлението се засилва - явно почва да зарежда. Това го има само при палене - след това лампата не ми светва повече независимо как карам. Проблем ли е или може да си карам така?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Winner25 » Сря 17 юни 2009 10:53


Нормално ли е при работа на място(800об/мин) и пуснат климати и радио да ми падне напрежението под 12.2 волта?
Ставатт доста консуматорите - вентилатор на парното, вентилатор на радиатора, радиото и усилвателя :roll:
Не съм мерил какво е напрежението но ДРЛ-а беше изключил и като тръгнах се включи отново.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот L&R » Сря 17 юни 2009 11:02


Нормално е Винер25, защото алтернатора не смогва , 90ка ли ти е? Провери си четките визуално дали не си отиват все пак.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Winner25 » Сря 17 юни 2009 18:10


Алтернатора ми е 90 ампера. Явно трябва да помисля за по мощен :)


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот stoqn_g60 » Съб 27 юни 2009 22:31


14.55 добре ли е :roll: ,смених четките,и сега ми предстой смяна на шайбата на алтернатора.Като включа всички консуматори (фарове,парното,чистачките,плафона и др) пада до към 14.02 14.05.Инак при нормална абота на двигателя,при 900 оборота някъде ,напрежението варира в границата на 14.50,14.55


Потребителски аватар
M_POLO
Мнения: 495
Регистриран на: Сря 23 юли 2008 21:14
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот M_POLO » Вто 07 юли 2009 21:14


Колеги пре мен има някакъв проблем и ме глозга не мога да разбера от какво е от зимата с иимам проблеми значи мчера паля колата ралоти на място около 2-3 мин. после подавам газ дига до 3000 оборота някъде и почна да губи обороти и падна акумуаторъ съответно не беше ми го правило от зимата, зимата смених четки уттре ще ходя някъде да ми видят тоците изцяло ако някой има предложение за добър жичкаджия ще съм доволен да сподели с мен :)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: paagrio, Zdravkov94 и 67 госта