Колеги онзи ден мерих 14.40 на загряла кола без консуматори и 13.99 със всички възможни комсуматори !
НО днеск както си карам и ми светна лампата на таблото за акомулатора ... и съответно веднага премерих 11.20/11.30 със консуматори ..... без консуматори 11.50 ! От какво може да се получи така както съм си в движение и хоп .... ? Къде да търся проблема ?
Благодаря предварително .
П.С.Алтернатора ми е Валео 90А!
-----------------------------------------------------
Проблема днес беше решен - четки + 1 нова писта (старата беше издълбана прекалено много) + някакъв малък проблем в "статер"(или нещо подобно - една от намотките в алтернатора ) .
Вече зареждам с 14.20/13.98 без/с консуматори.
Майстора които прави алтернатора се намира на последната пряка на Раковска преди да се стигне улицата с трамваите където Раковска свършва. Майстора работи зад едно голямо стъкло и алуминиева дограма и е страхотен човек без да мрънка пъшка или се тюхка . Работи бързо качествено и за проблема взе 30лв на свален алтернатор. Доколкото си спомням тел-а му беше 8313060!
Иде зима, провери си алтернатора!
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: Пет 25 май 2007 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Последна промяна от el_nino на Сря 07 яну 2009 13:55, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- Dan4ote
- Мнения: 1056
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
От вчера при първо палене върти, върти, върти и след това запалва, но не както преди. Ако колата работи, загася и веднага запаля, пали както трябва. Когато изчакам повее от 15 мин. и се опитам да запаля, пак пали трудно. Стартера върти силно, не както при паднал акумулатор. Реших да замеря при работещ двигател и без никакви консуматори беше на 13.7 V, при пусната фарове ~13.66, при фарове и музика на макс, когато удари баса пада до 13.4!
Може ли продължителното въртене на стартера да се дължи от алтернатора. Пак казвам, че когато паля, няма признаци на изтощен акумулатор. Върти мъжката, но пали след дооста въртене, около 3-4 сек.
Може ли продължителното въртене на стартера да се дължи от алтернатора. Пак казвам, че когато паля, няма признаци на изтощен акумулатор. Върти мъжката, но пали след дооста въртене, около 3-4 сек.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Dan4ote написа:...
Търси проблема другаде, не е от алтернатора.
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Dan4ote написа:От вчера при първо палене върти, върти, върти и след това запалва, но не както преди. Ако колата работи, загася и веднага запаля, пали както трябва. Когато изчакам повее от 15 мин. и се опитам да запаля, пак пали трудно. Стартера върти силно, не както при паднал акумулатор. Реших да замеря при работещ двигател и без никакви консуматори беше на 13.7 V, при пусната фарове ~13.66, при фарове и музика на макс, когато удари баса пада до 13.4!
Може ли продължителното въртене на стартера да се дължи от алтернатора. Пак казвам, че когато паля, няма признаци на изтощен акумулатор. Върти мъжката, но пали след дооста въртене, около 3-4 сек.
Замери при самото палене на колата до колко пада - не трябва под 10 да пада. Дай на някой да я пали, пък ти с уреда мери. Може стартера ти да е "тегав"
- billy_bg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
мойта без консуматори зарежда на 14,55в.с включени фарове 14,35в.с включени фарове и вентилатор14,2в.голф 2.приятелката ми има 3-ка,13,85 без консуматори 13,75 на фарове и 13,65 на фарове и климатроник.голяма разлика кое правилно
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
billy_bg написа:мойта без консуматори зарежда на 14,55в.с включени фарове 14,35в.с включени фарове и вентилатор14,2в.голф 2.приятелката ми има 3-ка,13,85 без консуматори 13,75 на фарове и 13,65 на фарове и климатроник.голяма разлика кое правилно
Смени батериите на мултицета!
- titanium69
- Мнения: 110
- Регистриран на: Сря 05 ное 2008 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
понеже с това се занимавам ще ви кажа че има разлика в напреженията на различните марки алтернатори (динама) немските по принцип си дават по ниско около 13,8-14 а френските магнети марели например дават 14,4 това е не от самия алтернатор а от една малка чатст която се нарича реле регулатор тя е ено цяло с четкодържателя
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
titanium69 написа:понеже с това се занимавам ще ви кажа че има разлика в напреженията на различните марки алтернатори (динама) немските по принцип си дават по ниско около 13,8-14 а френските магнети марели например дават 14,4 това е не от самия алтернатор а от една малка чатст която се нарича реле регулатор тя е ено цяло с четкодържателя
Така е ! А също лош контакт по маса или + във веригата от генератора до акумулатора . Регулатора работи така , че регулира (стабилизира) напрежението единствено до клемата на генератора , от там до акумулатора той не се интересува какво става

-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
При мен се получи нещо много странно на скоро. Паля колата и не пипам газта. Сама си вдига някакви обороти около 1500 и постепенно спадат до 1000. Лампата за акумулатора свети и осветлението видимо е слабо. Като подам газ до около 2000 оборота лампата угасва, осветлението се засилва - явно почва да зарежда. Това го има само при палене - след това лампата не ми светва повече независимо как карам. Проблем ли е или може да си карам така?
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Нормално ли е при работа на място(800об/мин) и пуснат климати и радио да ми падне напрежението под 12.2 волта?
Ставатт доста консуматорите - вентилатор на парното, вентилатор на радиатора, радиото и усилвателя
Не съм мерил какво е напрежението но ДРЛ-а беше изключил и като тръгнах се включи отново.
Ставатт доста консуматорите - вентилатор на парното, вентилатор на радиатора, радиото и усилвателя

Не съм мерил какво е напрежението но ДРЛ-а беше изключил и като тръгнах се включи отново.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Нормално е Винер25, защото алтернатора не смогва , 90ка ли ти е? Провери си четките визуално дали не си отиват все пак.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Алтернатора ми е 90 ампера. Явно трябва да помисля за по мощен 

- stoqn_g60
- Мнения: 4380
- Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ADA
- Местоположение: у Софията
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
14.55 добре ли е
,смених четките,и сега ми предстой смяна на шайбата на алтернатора.Като включа всички консуматори (фарове,парното,чистачките,плафона и др) пада до към 14.02 14.05.Инак при нормална абота на двигателя,при 900 оборота някъде ,напрежението варира в границата на 14.50,14.55

- M_POLO
- Мнения: 495
- Регистриран на: Сря 23 юли 2008 21:14
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Колеги пре мен има някакъв проблем и ме глозга не мога да разбера от какво е от зимата с иимам проблеми значи мчера паля колата ралоти на място около 2-3 мин. после подавам газ дига до 3000 оборота някъде и почна да губи обороти и падна акумуаторъ съответно не беше ми го правило от зимата, зимата смених четки уттре ще ходя някъде да ми видят тоците изцяло ако някой има предложение за добър жичкаджия ще съм доволен да сподели с мен 
