Смяна на автоматичния оБтегач на ремъка с ръчен

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Смяна на автоматичния оБтегач на ремъка с ръчен

Мнениеот milenski_77 » Пет 24 юли 2009 10:17


И така колеги според изчетеното из форума, а и от собствен опит разбрах, че въпросния автоматичен обтегач на пистовия ремък си е редовна болка на дизеловите мотори на VW.
Понеже не ми се даваха 100+ лв. за подмяната му, а присвирването на ремъка на тихи обороти и вибрациите на обтегача при обороти около 1100-1200 много започнаха да ме дразнят, реших да оправя проблема кардинално.
Понеже AAZ моторите се срещат фабрично с два вида обтягане на ремъка, автоматично и ръчно, реших да махна моя авт. обтегач и да го направя ръчно.
Имах под ръка такъв двигател комплект и от него свалих стойката и генератора и ги сложих на моя двигател.
Ремъка трябва да се подмени с такъв с дължина 935 мм.
След тази интервенция нещата, както се казва заспаха. Няма присвирвания и вибрации.
Самото обтягане се прави от генератора, като под него има пружина и ако се разхалби ремъка трябва само да се разхлабят болтовете на генератора, за да изпъне ремъка пружината и след това да се стегнат отново.
Ето и малко снимки на след монтажа:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13738562
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13738552
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13738542
Въпроснат интервенция е направена на AAZ мотор, но мисля че и на TDI ще стане без проблем.
Като цена на мен ми струваше само ремъка 12 лв, но би трябвало да не надхвърли 100 лв. ако се вземат нещата от автоморга.




Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Смяна на автоматичния оптегач на ремъка с ръчен

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Пет 24 юли 2009 16:30


ха! това е хитро

има разлика в стойката на алтернатора само ли ?

я опиши малко повече, тази пружина я няма при моторите с допълнителния обтегач така ли ?

какво трябва да се вземе за да се направи "вечно" както е при тебе ?


Потребителски аватар
blagi1972
Мнения: 207
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 19:56
Автомобил: GOLF 4
Двигател: ALH
Местоположение: София

Re: Смяна на автоматичния оптегач на ремъка с ръчен

Мнениеот blagi1972 » Съб 25 юли 2009 8:16


Колега,много добре се е получило :да:


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Смяна на автоматичния оптегач на ремъка с ръчен

Мнениеот milenski_77 » Съб 25 юли 2009 12:10


Както съм написал по-горе трябва да се смени стойката която държи генератора и самия генератор.
Стойката се държи на 4 болта. Неможе да се позлва стария генератор понеже той се хваща твърдо към стойката и неможе да се движи за да опъва ремъка.
Другия генератор има елипсовиден отвор на единия болт зада може да се движи и изпъва ремъка.
Пружината си е сложена фабрично, като за целта има легло в самата стойка и в корпуса на генератора.
Реално може и да не се сложи пружината, но с нея оптягането е много "по-интелигентно".


icakavratza
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Смяна на автоматичния оБтегач на ремъка с ръчен

Мнениеот icakavratza » Съб 03 апр 2010 8:21


Да колега супер но при мен нещата няма де се получат защото имам и климатик тоес ремъка минава и през компресора?


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на автоматичния оптегач на ремъка с ръчен

Мнениеот terero » Съб 03 апр 2010 18:44


milenski_77 написа:Както съм написал по-горе трябва да се смени стойката която държи генератора и самия генератор.
Стойката се държи на 4 болта. Неможе да се позлва стария генератор понеже той се хваща твърдо към стойката и неможе да се движи за да опъва ремъка.
Другия генератор има елипсовиден отвор на единия болт зада може да се движи и изпъва ремъка.
Пружината си е сложена фабрично, като за целта има легло в самата стойка и в корпуса на генератора.
Реално може и да не се сложи пружината, но с нея оптягането е много "по-интелигентно".


да добра измама, но дали няма да се скапе тресчотката на динамото притова полужение натоварването пада изцяло върху нея а тя не е изчеслена за това !


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на автоматичния оБтегач на ремъка с ръчен

Мнениеот WasteLand_TD » Съб 03 апр 2010 21:21


Навремето съм го правил това на Вентото ми с AAZ.
С обтчегача се води климатична стойка , под генератора седи компресора.Ако нямаш клима тази по-"простата" стойка е по-добър вариант.


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Смяна на автоматичния оптегач на ремъка с ръчен

Мнениеот milenski_77 » Нед 04 апр 2010 18:32


terero написа:
milenski_77 написа:Както съм написал по-горе трябва да се смени стойката която държи генератора и самия генератор.
Стойката се държи на 4 болта. Неможе да се позлва стария генератор понеже той се хваща твърдо към стойката и неможе да се движи за да опъва ремъка.
Другия генератор има елипсовиден отвор на единия болт зада може да се движи и изпъва ремъка.
Пружината си е сложена фабрично, като за целта има легло в самата стойка и в корпуса на генератора.
Реално може и да не се сложи пружината, но с нея оптягането е много "по-интелигентно".


да добра измама, но дали няма да се скапе тресчотката на динамото притова полужение натоварването пада изцяло върху нея а тя не е изчеслена за това !

Не няма да се скапе понеже няма такава.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Смяна на автоматичния оБтегач на ремъка с ръчен

Мнениеот znainainai » Нед 04 апр 2010 19:02


И затова ти скрибуца и подскача ремъка поради липсата на храповичната шайба. Понеже ще питате какво е храповична шайба това е така нареченият фрайлайф,шайбата със посока или както там му викат.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта