И така колеги според изчетеното из форума, а и от собствен опит разбрах, че въпросния автоматичен обтегач на пистовия ремък си е редовна болка на дизеловите мотори на VW.
Понеже не ми се даваха 100+ лв. за подмяната му, а присвирването на ремъка на тихи обороти и вибрациите на обтегача при обороти около 1100-1200 много започнаха да ме дразнят, реших да оправя проблема кардинално.
Понеже AAZ моторите се срещат фабрично с два вида обтягане на ремъка, автоматично и ръчно, реших да махна моя авт. обтегач и да го направя ръчно.
Имах под ръка такъв двигател комплект и от него свалих стойката и генератора и ги сложих на моя двигател.
Ремъка трябва да се подмени с такъв с дължина 935 мм.
След тази интервенция нещата, както се казва заспаха. Няма присвирвания и вибрации.
Самото обтягане се прави от генератора, като под него има пружина и ако се разхалби ремъка трябва само да се разхлабят болтовете на генератора, за да изпъне ремъка пружината и след това да се стегнат отново.
Ето и малко снимки на след монтажа:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13738562
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13738552
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13738542
Въпроснат интервенция е направена на AAZ мотор, но мисля че и на TDI ще стане без проблем.
Като цена на мен ми струваше само ремъка 12 лв, но би трябвало да не надхвърли 100 лв. ако се вземат нещата от автоморга.



Смяна на автоматичния оБтегач на ремъка с ръчен
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Смяна на автоматичния оптегач на ремъка с ръчен
ха! това е хитро
има разлика в стойката на алтернатора само ли ?
я опиши малко повече, тази пружина я няма при моторите с допълнителния обтегач така ли ?
какво трябва да се вземе за да се направи "вечно" както е при тебе ?
има разлика в стойката на алтернатора само ли ?
я опиши малко повече, тази пружина я няма при моторите с допълнителния обтегач така ли ?
какво трябва да се вземе за да се направи "вечно" както е при тебе ?
- blagi1972
- Мнения: 207
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 19:56
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател: ALH
- Местоположение: София
Re: Смяна на автоматичния оптегач на ремъка с ръчен
Колега,много добре се е получило 

-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Смяна на автоматичния оптегач на ремъка с ръчен
Както съм написал по-горе трябва да се смени стойката която държи генератора и самия генератор.
Стойката се държи на 4 болта. Неможе да се позлва стария генератор понеже той се хваща твърдо към стойката и неможе да се движи за да опъва ремъка.
Другия генератор има елипсовиден отвор на единия болт зада може да се движи и изпъва ремъка.
Пружината си е сложена фабрично, като за целта има легло в самата стойка и в корпуса на генератора.
Реално може и да не се сложи пружината, но с нея оптягането е много "по-интелигентно".
Стойката се държи на 4 болта. Неможе да се позлва стария генератор понеже той се хваща твърдо към стойката и неможе да се движи за да опъва ремъка.
Другия генератор има елипсовиден отвор на единия болт зада може да се движи и изпъва ремъка.
Пружината си е сложена фабрично, като за целта има легло в самата стойка и в корпуса на генератора.
Реално може и да не се сложи пружината, но с нея оптягането е много "по-интелигентно".
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 9:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Смяна на автоматичния оБтегач на ремъка с ръчен
Да колега супер но при мен нещата няма де се получат защото имам и климатик тоес ремъка минава и през компресора?
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на автоматичния оптегач на ремъка с ръчен
milenski_77 написа:Както съм написал по-горе трябва да се смени стойката която държи генератора и самия генератор.
Стойката се държи на 4 болта. Неможе да се позлва стария генератор понеже той се хваща твърдо към стойката и неможе да се движи за да опъва ремъка.
Другия генератор има елипсовиден отвор на единия болт зада може да се движи и изпъва ремъка.
Пружината си е сложена фабрично, като за целта има легло в самата стойка и в корпуса на генератора.
Реално може и да не се сложи пружината, но с нея оптягането е много "по-интелигентно".
да добра измама, но дали няма да се скапе тресчотката на динамото притова полужение натоварването пада изцяло върху нея а тя не е изчеслена за това !
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на автоматичния оБтегач на ремъка с ръчен
Навремето съм го правил това на Вентото ми с AAZ.
С обтчегача се води климатична стойка , под генератора седи компресора.Ако нямаш клима тази по-"простата" стойка е по-добър вариант.
С обтчегача се води климатична стойка , под генератора седи компресора.Ако нямаш клима тази по-"простата" стойка е по-добър вариант.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Смяна на автоматичния оптегач на ремъка с ръчен
terero написа:milenski_77 написа:Както съм написал по-горе трябва да се смени стойката която държи генератора и самия генератор.
Стойката се държи на 4 болта. Неможе да се позлва стария генератор понеже той се хваща твърдо към стойката и неможе да се движи за да опъва ремъка.
Другия генератор има елипсовиден отвор на единия болт зада може да се движи и изпъва ремъка.
Пружината си е сложена фабрично, като за целта има легло в самата стойка и в корпуса на генератора.
Реално може и да не се сложи пружината, но с нея оптягането е много "по-интелигентно".
да добра измама, но дали няма да се скапе тресчотката на динамото притова полужение натоварването пада изцяло върху нея а тя не е изчеслена за това !
Не няма да се скапе понеже няма такава.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Смяна на автоматичния оБтегач на ремъка с ръчен
И затова ти скрибуца и подскача ремъка поради липсата на храповичната шайба. Понеже ще питате какво е храповична шайба това е така нареченият фрайлайф,шайбата със посока или както там му викат.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта