Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот GTspecial » Пет 10 юли 2009 21:59


Извинете , че питам тук , но нормалнолно ли е алтернатора на G3-1,8 GT да е 60А.. :oops: .Мислех си че е поне 90А ,ама днес проверих и .. :horror:




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот bobcho » Нед 12 юли 2009 11:28


GTspecial написа:Извинете , че питам тук , но нормалнолно ли е алтернатора на G3-1,8 GT да е 60А.. :oops: .Мислех си че е поне 90А ,ама днес проверих и .. :horror:


Според инженерите от VW - да.Аз съм с Пасат 1.8 и моя алтернатор е 60А


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот GTspecial » Нед 12 юли 2009 14:47


bobcho написа:
GTspecial написа:Извинете , че питам тук , но нормалнолно ли е алтернатора на G3-1,8 GT да е 60А.. :oops: .Мислех си че е поне 90А ,ама днес проверих и .. :horror:


Според инженерите от VW - да.Аз съм с Пасат 1.8 и моя алтернатор е 60А


Питам ,защото съм гледал на Сеат-Ибиса ,няма ел.стъкла,нито ел.огледала...няма никакви консуматори освен ДВГ-то ,светлини и едно централно.Докато неговия алтернатор е 90А.
Някои от колегите ако може да сподели от личен опит какво става след подмяната му с по-мощен такъв (например от 60А на 90А) и дали не е опасно! Интересувам се ,защото докато си затварям стъклата ,фаровете светят малко по-силно от халогените.. :063: .Или като си включиш перката да вкарва повече въздух в купето и реотанчетата на задното стъкло ,просто може да забравиш за дълги светлини!!.. death


Потребителски аватар
неодачник
Мнения: 227
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re:

Мнениеот неодачник » Сря 12 авг 2009 18:08


L&R написа:Като запалиш провери напрежението на клемите B+ на алтернатора и акумулатора, ако е под 13,8V и да си вземеш нов акумулатор пак ще го съсипеш за нула време, което е и масова грешка.


13,8 - 14,4(5)V запомнете тези стойности :wink:

от какво зависи напрежението да е 14волта? кое трябва да се прегледа?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Re:

Мнениеот L&R » Сря 12 авг 2009 19:03


неодачник написа:от какво зависи напрежението да е 14волта? кое трябва да се прегледа?


Основният регулатор е така нареченият реле-регулатор, който се намира в самият алтернатор и най-често е комплект с четките, НО има и други извънредни фактори които могат да объркат сметките и реле регулатора остава безсилен да вкара напрежението на изхода B+ в релси, а те са:
-Прекалено голяма консумация.
-Износени контактни пръстени на ротора
-Контактни съпротивления , вследствие корозия и др.
-Пробил/прекъснал един или повече диоди от 6-те на основният изправител на алтернатора
-Пробил/прекъснал един или повече диоди от 3-те на спомагателният изправител за подмагнитването
-Приплъзващ ремък
и други неща от този род.
:horror:


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Жоро Делчев » Сря 12 авг 2009 21:11


При мен незнайно защо алтернатора започва да зарежда с 14-14,5в след изфорсирване до 4000 1/мин,преди това зарежда само с 11,8-12,1в,реле-регулатора е сменен с чисто нов :roll:


Потребителски аватар
mitakathvp
Мнения: 866
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 1:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот mitakathvp » Вто 29 сеп 2009 19:28


bobcho написа:
GTspecial написа:Извинете , че питам тук , но нормалнолно ли е алтернатора на G3-1,8 GT да е 60А.. :oops: .Мислех си че е поне 90А ,ама днес проверих и .. :horror:


Според инженерите от VW - да.Аз съм с Пасат 1.8 и моя алтернатор е 60А



Аз съм с голф 1.8 АБС и съм с 90А някакъв британски с логото на ВАГ и е оригинален


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот kaiser666 » Сря 14 окт 2009 22:07


Колата ми е поло 1.3.Като включа фаровете и оборотите ми падат. Сутрин завърта трудно пали веднага,но сякаш стартера затяга.Акумулатора е читав,но явно не зарежда както трябва(реле регулатора е сменяван скоро) Мерих го преди месец зареждането и май беше от сорта на 13.8 и както аз си карам колата на къси растояния+фарчета и усилватели глупости ще скапя акумулатора беше паднал доста и утре ще меря.Как може да се разбере дали е релето освен да се смени?И от къде да купя "читав"?


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот lrlmodo » Чет 15 окт 2009 7:59


kaiser666 написа:Колата ми е поло 1.3.Като включа фаровете и оборотите ми падат. Сутрин завърта трудно пали веднага,но сякаш стартера затяга.Акумулатора е читав,но явно не зарежда както трябва(реле регулатора е сменяван скоро) Мерих го преди месец зареждането и май беше от сорта на 13.8 и както аз си карам колата на къси растояния+фарчета и усилватели глупости ще скапя акумулатора беше паднал доста и утре ще меря.Как може да се разбере дали е релето освен да се смени?И от къде да купя "читав"?


Евго сложи си регулатор на 14.5V, аз така направих. Релето трбва да държи постоянен тока независимо от оборотите (с малки изменения разбира се) - така разбираш че е наред. Около 14V ако държи е добре


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот i.e.i » Чет 15 окт 2009 9:32


Мерене с мултицета(дори и неверен) дава представа за цялата ел. системата,не само за алтернатор и реле.Дори те да работят коректно ,лошите връзки и кабели с повишено съпротивление водят до намаляване на тока(слаби фарове,бавно завъртане на стартера и трудно палене).Основно при измерване не трябва да има разлика м/у + акумулатор — алтернатор-стартер и след контактния ключ.Маса,акумулатор-купе -двигател.
Отнема 10 минути.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот parno » Чет 15 окт 2009 19:08


кво ли не сменяхме , докато не сменихме и динамото и пак си дава 13.8
така си стои еба* съм го върви си mhihi
много се вживявате ми се струва


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Adnan » Пет 16 окт 2009 16:11


Извинявам се че ползвам темата но при палене сега го замерих с мултицета акумулатора ми показва 10.01 V това означава ли, че ми е заминал акумулатора?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот tdi fen » Пет 16 окт 2009 16:18


Adnan написа:Извинявам се че ползвам темата но при палене сега го замерих с мултицета акумулатора ми показва 10.01 V това означава ли, че ми е заминал акумулатора?
с колко зарежда алтернатора при включени консуматори ? на колко години е акумулатора ? провери ли за отечка ?


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Бързият » Пет 16 окт 2009 16:20


Нормално е . Докато върти стартера дърпа доста ток и има пад в напрежението .


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Adnan » Пет 16 окт 2009 16:21


tdi fen написа:с колко зарежда алтернатора при включени консуматори ? на колко години е акумулатора ? провери ли за отечка ?

Хм. с консуматори не съм го гледал само на празен ход 14.3~2 V. Акумулатора е на няма и 10 месеца. Отивам да видя с пуснати вентилатори и музика колко ще покаже.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 68 госта