
Иде зима, провери си алтернатора!
- GTspecial
- Мнения: 563
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Извинете , че питам тук , но нормалнолно ли е алтернатора на G3-1,8 GT да е 60А..
.Мислех си че е поне 90А ,ама днес проверих и .. 

- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
GTspecial написа:Извинете , че питам тук , но нормалнолно ли е алтернатора на G3-1,8 GT да е 60А...Мислех си че е поне 90А ,ама днес проверих и ..
Според инженерите от VW - да.Аз съм с Пасат 1.8 и моя алтернатор е 60А
- GTspecial
- Мнения: 563
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
bobcho написа:GTspecial написа:Извинете , че питам тук , но нормалнолно ли е алтернатора на G3-1,8 GT да е 60А...Мислех си че е поне 90А ,ама днес проверих и ..
Според инженерите от VW - да.Аз съм с Пасат 1.8 и моя алтернатор е 60А
Питам ,защото съм гледал на Сеат-Ибиса ,няма ел.стъкла,нито ел.огледала...няма никакви консуматори освен ДВГ-то ,светлини и едно централно.Докато неговия алтернатор е 90А.
Някои от колегите ако може да сподели от личен опит какво става след подмяната му с по-мощен такъв (например от 60А на 90А) и дали не е опасно! Интересувам се ,защото докато си затварям стъклата ,фаровете светят малко по-силно от халогените..
.Или като си включиш перката да вкарва повече въздух в купето и реотанчетата на задното стъкло ,просто може да забравиш за дълги светлини!!.. 
- неодачник
- Мнения: 227
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re:
L&R написа:Като запалиш провери напрежението на клемите B+ на алтернатора и акумулатора, ако е под 13,8V и да си вземеш нов акумулатор пак ще го съсипеш за нула време, което е и масова грешка.
13,8 - 14,4(5)V запомнете тези стойности
от какво зависи напрежението да е 14волта? кое трябва да се прегледа?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Re:
неодачник написа:от какво зависи напрежението да е 14волта? кое трябва да се прегледа?
Основният регулатор е така нареченият реле-регулатор, който се намира в самият алтернатор и най-често е комплект с четките, НО има и други извънредни фактори които могат да объркат сметките и реле регулатора остава безсилен да вкара напрежението на изхода B+ в релси, а те са:
-Прекалено голяма консумация.
-Износени контактни пръстени на ротора
-Контактни съпротивления , вследствие корозия и др.
-Пробил/прекъснал един или повече диоди от 6-те на основният изправител на алтернатора
-Пробил/прекъснал един или повече диоди от 3-те на спомагателният изправител за подмагнитването
-Приплъзващ ремък
и други неща от този род.

- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
При мен незнайно защо алтернатора започва да зарежда с 14-14,5в след изфорсирване до 4000 1/мин,преди това зарежда само с 11,8-12,1в,реле-регулатора е сменен с чисто нов 
- mitakathvp
- Мнения: 866
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 1:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
bobcho написа:GTspecial написа:Извинете , че питам тук , но нормалнолно ли е алтернатора на G3-1,8 GT да е 60А...Мислех си че е поне 90А ,ама днес проверих и ..
Според инженерите от VW - да.Аз съм с Пасат 1.8 и моя алтернатор е 60А
Аз съм с голф 1.8 АБС и съм с 90А някакъв британски с логото на ВАГ и е оригинален
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Колата ми е поло 1.3.Като включа фаровете и оборотите ми падат. Сутрин завърта трудно пали веднага,но сякаш стартера затяга.Акумулатора е читав,но явно не зарежда както трябва(реле регулатора е сменяван скоро) Мерих го преди месец зареждането и май беше от сорта на 13.8 и както аз си карам колата на къси растояния+фарчета и усилватели глупости ще скапя акумулатора беше паднал доста и утре ще меря.Как може да се разбере дали е релето освен да се смени?И от къде да купя "читав"?
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
kaiser666 написа:Колата ми е поло 1.3.Като включа фаровете и оборотите ми падат. Сутрин завърта трудно пали веднага,но сякаш стартера затяга.Акумулатора е читав,но явно не зарежда както трябва(реле регулатора е сменяван скоро) Мерих го преди месец зареждането и май беше от сорта на 13.8 и както аз си карам колата на къси растояния+фарчета и усилватели глупости ще скапя акумулатора беше паднал доста и утре ще меря.Как може да се разбере дали е релето освен да се смени?И от къде да купя "читав"?
Евго сложи си регулатор на 14.5V, аз така направих. Релето трбва да държи постоянен тока независимо от оборотите (с малки изменения разбира се) - така разбираш че е наред. Около 14V ако държи е добре
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Мерене с мултицета(дори и неверен) дава представа за цялата ел. системата,не само за алтернатор и реле.Дори те да работят коректно ,лошите връзки и кабели с повишено съпротивление водят до намаляване на тока(слаби фарове,бавно завъртане на стартера и трудно палене).Основно при измерване не трябва да има разлика м/у + акумулатор — алтернатор-стартер и след контактния ключ.Маса,акумулатор-купе -двигател.
Отнема 10 минути.
Отнема 10 минути.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
кво ли не сменяхме , докато не сменихме и динамото и пак си дава 13.8
така си стои еба* съм го върви си
много се вживявате ми се струва
така си стои еба* съм го върви си
много се вживявате ми се струва
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Извинявам се че ползвам темата но при палене сега го замерих с мултицета акумулатора ми показва 10.01 V това означава ли, че ми е заминал акумулатора?
- tdi fen
- Мнения: 4739
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
с колко зарежда алтернатора при включени консуматори ? на колко години е акумулатора ? провери ли за отечка ?Adnan написа:Извинявам се че ползвам темата но при палене сега го замерих с мултицета акумулатора ми показва 10.01 V това означава ли, че ми е заминал акумулатора?
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Нормално е . Докато върти стартера дърпа доста ток и има пад в напрежението .
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
tdi fen написа:с колко зарежда алтернатора при включени консуматори ? на колко години е акумулатора ? провери ли за отечка ?
Хм. с консуматори не съм го гледал само на празен ход 14.3~2 V. Акумулатора е на няма и 10 месеца. Отивам да видя с пуснати вентилатори и музика колко ще покаже.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bonski06 и 81 госта