Регулиране на уестгейт

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nikevas
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Регулиране на уестгейт

Мнениеот nikevas » Пет 19 сеп 2008 11:43


Здравейте, четох и търсих много (вкл. и в др. форуми) информация относно регулирането на уестгейт клапана на турбото, но не намерих това което ме интересува, а то е:
1.В какво положение на клапана, лопатките на пр.геометрия са затворени и съответно в кое отворени?
2.Дали регулирането има нещо общо с твърдостта на пружината в клапана?(в смисъл за налягането което е необходимо за затваряне и отваряне на клапана)
3.Има ли опасност при неправилно регулирането на палеца на този клапан, да се стигне до повреда на турбината?

Става въпрос за VW 2000г с AHF двигател (уестгейта се управлява посредством вакум).
Надявам се някой от колегите, които разбират повече да пояснят за какво става въпрос. Извинявам се предварително ако въпросите не са правилни или вече са коментирани тук във форума.




Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пет 19 сеп 2008 21:40


като начало турбината ти няма Westgate защото е с променлива геометрия. Известно регулиране се прави с лостчето (това което излиза от вакумния клапан) но най добрене го пипай. Понеже налягането на този мотор се контролира изцяло електронно с механично пипане нищо няма да с епостигне ...може да се стигне до повреда на турбината.


Потребителски аватар
nikevas
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Регулиране уестгейт

Мнениеот nikevas » Съб 20 сеп 2008 8:06


Благодаря за пояснението. Аз мислих, че тоя клапан на турбото така се казва. Все пак въпроси 1 и 2 някой нещо ще каже ли?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 20 сеп 2008 8:47


на напълно свит клапан геометрията е затворена(турбината работи на пълна мощност) а на отпуснат клапан ,като в угасено положение турбината е разтоварена


Потребителски аватар
eeedddeee
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот eeedddeee » Съб 20 сеп 2008 9:13


Brezel написа:като начало турбината ти няма Westgate защото е с променлива геометрия. Известно регулиране се прави с лостчето (това което излиза от вакумния клапан) но най добрене го пипай. Понеже налягането на този мотор се контролира изцяло електронно с механично пипане нищо няма да с епостигне ...може да се стигне до повреда на турбината.


niks76
МнениеПуснато на: Съб Сеп 20, 2008 8:47 am Заглавие:
на напълно свит клапан геометрията е затворена(турбината работи на пълна мощност) а на отпуснат клапан ,като в угасено положение турбината е разтоварена

Както винаги точни в обясненията си love.vwclub : vw fen
Малко спамя май , винаги се кефя на вашите мнения, точни и разбираеми .
КОЛЕГА слушай ги рядко се случва и двамата едновременно да пишат за жалост. :oops:


Потребителски аватар
nikevas
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Регулиране уестгейт

Мнениеот nikevas » Съб 20 сеп 2008 10:54


Това ме интересуваше. Благодаря ви много. Поздрави!


Потребителски аватар
RS-MAD
Мнения: 89
Регистриран на: Сря 30 мар 2005 3:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот RS-MAD » Съб 20 сеп 2008 11:55


При неправилно настроен клапан може да постигнат доста неща , и той трябва да бъде регулиран като хората , защото електрониката прави промени по предварително зададени показатели.
Досега съм оправял доста коли с такъв проблем , и винаги са такива които са с рециклирани турбини , клапаните са отпуснати или пренатегнати и зададеното налягане и реалното се разминават доста.
Явно има майстори които не си правят труда да ги настройват както трябва когато рециклират турбини.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Съб 20 сеп 2008 15:47


RS-MAD написа:При неправилно настроен клапан може да постигнат доста неща , и той трябва да бъде регулиран като хората , защото електрониката прави промени по предварително зададени показатели.
Досега съм оправял доста коли с такъв проблем , и винаги са такива които са с рециклирани турбини , клапаните са отпуснати или пренатегнати и зададеното налягане и реалното се разминават доста.
Явно има майстори които не си правят труда да ги настройват както трябва когато рециклират турбини.


:да: само да допълня че даже някои такива майстори мерят налягането като колата е намясто :lol:


North_Side
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 27 дек 2008 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот North_Side » Сря 04 ное 2009 21:14


Колеги имам едно питане...значи мембраната на моя вакуум клапан беше заминала вследствие на което Пасата ми забиваше...въпреки че отворих и оправих стария предпочетох да сложа нов и и утре ше ходя да го взема но незнам дали трябва да се регулира допълнително с Вагком или само да го монтирам и да карам ?
Става въпрос за Пасат 2,5 тди в6 99г.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот niks76 » Чет 05 ное 2009 0:25


много ясно 4е трябва да се регулира :D


North_Side
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 27 дек 2008 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот North_Side » Чет 05 ное 2009 15:35


мерси...аз си мислех че ще се размина само с регулиране на новото лостче спрямо старото. явно все пак ше трябва да се ходи на ваг ком :012:


Потребителски аватар
hobsy
Мнения: 142
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот hobsy » Чет 05 ное 2009 19:16


По ред причини и моето лостче беше разбазикано и ми правеше проблеми (забиваше колата) и го регулирах по следния начин: знчи бутнах лостчето което движи лопатките максимално на дясно (ако гледаме снимката , обозначение №1) след това регулирах лостчето на клапана да е в такова положение , че хем да не седи хлабаво но и хем да не е под напрежение и го законтрих с гайката (обозначение №2) и това беше цялата операция , дано сте ми разбрали обясненията ,не знам до колко е правилно това регулиране но сега нямам никакви проблеми с колата , тия дни ще я закача и на VAG-COM да видя всичко ли е в норми.Забравих да кажа двигателя е ALH. :)


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот nasko1978 » Пет 06 ное 2009 13:59


Според мен точно така се прави,както колегата hobsy, въпреки че изглежда елементарно.Доколкото се ориентирам има ограничители на хода на оста,движеща лопатките,така че ако клапана си е за даденият мотор няма какво да се сбърка.Сподели ако Ваг-Кома кава друго.Никой от колегите не казва как се регулира това лостче, а говорят само колко е опасно :shock !!!!!Важното според мен е хода на лостчето след реглаж да е по цялата дължина - отворени до затворени лопатки при закачен вакуум и работещо управление на турбото, а това предполага и чиста геометрия.


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот djdaka » Пет 06 ное 2009 16:23


Ако колата е стокова, за правилното регулиране на турбината се проверява по начина описан в сайта на ваг-ком :
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
Поздрави.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот nasko1978 » Пет 06 ное 2009 17:15


djdaka написа:Ако колата е стокова, за правилното регулиране на турбината се проверява по начина описан в сайта на ваг-ком :
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
Поздрави.



МНОГО ПОЛЕЗНО!!! :shock
Поздрави.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MyLens, pe6o__ и 67 госта