чукат повдигачите на клапаните

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ilii40781016
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 21 сеп 2009 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: shumen

чукат повдигачите на клапаните

Мнениеот ilii40781016 » Вто 08 дек 2009 21:16


колеги имам нужда от мнения. Напоследък като запалвам нафтовата печка Голф 1.9ТДИ ПД 116к, ми прави впечатление че в продължение на 4-5 сек повдигачите на клапаните чукат и след това се успокояват.Карам с масло " alpina" 505.01.Нормално ли е това или триабва да сменям вида на маслото.Благодаря предварително :beer




Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: чукат повдигачите на клапаните

Мнениеот krasio00o » Вто 08 дек 2009 21:49


На какви километри е маслото?


ilii40781016
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 21 сеп 2009 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: shumen

Re: чукат повдигачите на клапаните

Мнениеот ilii40781016 » Вто 08 дек 2009 21:59


на 4000к


Потребителски аватар
niki_68
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: чукат повдигачите на клапаните

Мнениеот niki_68 » Вто 08 дек 2009 22:00


когато почнат да чукат постояно ги сменяй не е толкова страшно не се шашкай споко ако не си сменял маслото скоро го смени. :D


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: чукат повдигачите на клапаните

Мнениеот SACHO7803 » Вто 08 дек 2009 22:05


маслото не трябва да го сменяш-то си е с нормални показатели за тоя мотор.а мисля че и повдигачите са ти ок щом чукат само 4-5секунди след запалване.за съжаление ти е поизносен мотора а оттам при запалването има по-бавно качване на маслото вследствие на хлабини които маслото запълва докато се качи до повдигачите.затова повечето хора казват че е нормално повдигачите да изтракват при първоначално запалване а всъщност.....не е.но...това е живата истина.при един хубав мотор повдигачите не притракват дори и при минус 10гр.карай си колега и си свиркай--всичко ти е ок :wink:


Потребителски аватар
niki_68
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: чукат повдигачите на клапаните

Мнениеот niki_68 » Вто 08 дек 2009 22:21


на всяко нещо му идва времето повдигачите също се износват колега и като се износят не могат да задържат масло а те реголират клапаните и като няма масло в тях няма кои да реголира клапана и затова като запалиш сутринта започват да чукат докато се напълнят с масло и след това няма проблем аз сам сменял и след това всичко е ок но при колегата е рано все още да ги сменя за сега да си купи една касичка и да сабира пари че след време ще му се наложи да ги сменя като започнат да тракат постояно :beer


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: чукат повдигачите на клапаните

Мнениеот Kalin72 » Вто 08 дек 2009 22:45


Айде и аз да се включа, като човек, карал дизели от съвсем нови, и не служебни. Нормално е да чукат при студен двигател, дори и при правилното масло. Така че, спокойно, не предприемай нищо.
Аз съм с Арал 507.00 и като е студен двигателя си причуква. На 50К км е, 99% магистрално каране. Да'н би да е скапан, а ;)


Потребителски аватар
niki_68
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: чукат повдигачите на клапаните

Мнениеот niki_68 » Вто 08 дек 2009 23:01


абе колега карай спокоино няма проблем докато не почнат да чукат постояно и тогава ще се наложи смяна и след това пак всичко ще ок не се плаши.няма място за претиснениетака можеш да минеш още доста хиляди км. :да:


chavo
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 18 апр 2008 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: чукат повдигачите на клапаните

Мнениеот chavo » Вто 15 дек 2009 20:08


При мен ТДИ 116 Пасат ПД причука един повдигач за 2-3 сек. Това стана след като смених маслото, което ми бяха сложили при смяната на ремъците 10W40 за 10 лв. бях изминал около 7-8000 км.Може това да е съвпадение. След като разбрах го смених с кастрол 5W40 по каталога за ПД. Може и да си въобразявам но ми се струва, че с предишното масло двигателят работеше по добре.Сега в момента карам с оргиналното масло на VW за ПД, няма голяма разлика.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта