Пасата ми пуши AVF-131 и притриса като е студен

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
pepinokc
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот pepinokc » Съб 02 яну 2010 13:02


Ми колега не, дават го за компресията, а за степента на сгъстяване не си спомням много добре ама е около 15~15.4, но пак казвам че не си спомням много добре




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4709
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот tdi fen » Съб 02 яну 2010 13:10


pepinokc какъв е по-точно е проблема на колата ? диагонстициран ли е ? една диагностика с ваг-ком на 99% ще покаже какъв е проблема ако е от турбината най-евтиния и удачен вариант е да се рециклира,другия вариянт да сложи чисто ново


jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот jordanpar » Съб 02 яну 2010 13:46


Ето един полезен линк за използваните турбочарджъри във фолксваген,а и не само за тая марка:

http://www.turbomaster.info/eng/applications/passenger_cars_model.php?fabricante=VOLKSWAGEN&logo=volkswagen

http://www.turbomaster.info/eng/applications/passenger_cars/

Степен на сгъстяване е отношението на пълния обем на един цилиндър в бутален двигател към обема на горивната камера. Тоест степента на сгъстяване показва колко пъти се смалява обемът на цилиндъра през време на такта сгъстяване. Степента на сгъстяване е конструктивен параметър на всеки двигател, който е твърдо заложен още по време на проектирането на двигателя и не се изменя с времето, амортизацията, различни добавки и др. Степента на сгъстяване не може пряко да се измери. Тя се изчислява като отношение на обеми.
Компресията е максималното налягане, което може да се достигне в цилиндъра без да работи двигателя при честотата на въртене на стартера.Компресията се измерва директно с компресомер. Тъй като е налягане, тя пряко влияе на работата на двигателя, процесите на горене, детонации и др.


Потребителски аватар
Psychopath
Мнения: 62
Регистриран на: Съб 29 ное 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот Psychopath » Съб 02 яну 2010 15:59


Степен на сгъстяване на пасата(и не само) е 19:1,а компресията между 25-31 бара.За много години на всички колеги!


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот Dorian » Съб 02 яну 2010 16:19


Тоя майстор дето ти е казал че колата ти е с 18 компресията да отидеш и да му избухаш един в канчето :beat_butt2
На дизелов двигател компресията трябва да е 30-35атм.


pepinokc
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот pepinokc » Съб 02 яну 2010 16:44


Благодаря на колегата за линка, но не откривам на каква компресия трябва да е този двигател, въпреки че сам сигурен че трябва да е на 19bar налягане, защото го гледах по каталог как е! На колегата tdi fen, на ваг ком не показва грешки ни на engine нито на каквото друго и да е :banghead: , въобще не се сещам друго от какво да е, а турбото наистина трябва да има луфт самоче не чак да тропа :cry:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот dobrin » Съб 02 яну 2010 16:50


Точно този двигател, по спомен, като нов трябва да е около 30, за разлика от комън-рейла, който варира от 33 до 35. Т.е. компресия от 24 до 27-28 е напълно нормална за такъв двигател с по-голям пробег. Както по-горе колегите писаха, 19:1 е степента на сгъстяване. Компресия под 23 изобщо не е добре.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот morfei1 » Съб 02 яну 2010 17:03


Турбо се прави като се счупи. До тогава само пълна газ :Mr Green Fun !

В крайна сметка тази кола има ли някакви проблеми или просто се опитвате да си създадете :roll: ?


pepinokc
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот pepinokc » Съб 02 яну 2010 17:21


Абе на там отиват нещата :applause: Самоче има проблем и трябва да го реша. Приятелчето с които я правя мога да твърдя че е в час с тия бангии понеже през последната половин година направи три такива мотора и мисля че мога да му се доверя, но нека има други (безплатни) мнения с които може да ми помогнат да открием нещо което не го виждаме :beer


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот niks76 » Съб 02 яну 2010 22:11


е добре де ,последно какъв е проблема?


pepinokc
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот pepinokc » Съб 02 яну 2010 23:01


Проблема е такъв, че си взех пасата преди около месец и всичко си бе наред, нямаше никакви пушаци от зад, не ми губеше мощност абе беше си ок (забравих да спомена че бившият му собственик му е сменил всички консумативи, според него де), а сега от известно време започна да прави проблеми: да пуши непрекъстнато синкав пушек и двапъти по време на движение губи мощност, започна едно стържене като на ролка и аз реших да провера какво става. Оказа се че има две ролки за смяна, една обтяжна и лагера на силиконовата перка обаче радиятора на интерколера бе потънал в масло (абе то е нормално да има малко ама тои бе подгизнал) и така и така съм разглобил реших да провера турбото и компресията на двигателя. Оказа се, че турбината има доста голям аксиялен луфт и капки масло, а компресията на четрите цилиндъра е 18. Сега оставам с убеждението, че двигателя или турбото е заминало и онзи пич сигурно е сипал добавка, за да може да се отърве. А и нека да спомена, че и долях масло 5W40, защото с такова масло била колата (така ми каза бившият и собственик), а според мен е била с 10w40 въпреки че не се е пресекло маслото!


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот niks76 » Съб 02 яну 2010 23:07


ако стърженето е от турбото ,само докато махнеш вакуумния марку4 на клапана и шума из4езне е ясно 4е турбото е сдало багажа :idea:


pepinokc
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот pepinokc » Съб 02 яну 2010 23:10


Колега не стържеше турбото а лагера на силиконовата перка, то сега и на ръка да го завъртиш ще ти стане ясно че е тя


pepinokc
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасата ми пуши AVF-131 и притриса като е студен

Мнениеот pepinokc » Нед 03 яну 2010 0:41


Да такова нещто и на мен ми казаха, самоче аз извадих лягера и сега трябва да намеря сащия и на преса ще го вкарам обратно :applause:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Става ли турбото от Б6 на Б5.5

Мнениеот dobrin » Нед 03 яну 2010 1:32


Ако поведението на автомобилът се е променило без да е правена смяна на маслото, тогава е малко вероятно да има слагана добавка. Естествено, има добавки, които губят качествата си и преди смяната.

П.П: Обединих двете теми, очевидно касаят един и същ проблем на един и същ автомобил.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 35 госта