Здравейте.
Имам следният проблем :
карам Пасат Б4 AFN
Четох за загряването му през зимата, но съм в шах. Мислих, че е термостата, защото загрява адски бавно (30 мин. на оборот едва мърда стрелката; и около 10 км извънградско до 90 градуса), но при 70 градуса когато барна долния маркуч на радиатора той е студен. Така снощи ми се случи и от загрял мотор на 90 при престой на оборот за около 20 мин падна под 70 градуса. Та въпроса ми е: как да се избавя от този проблем без да се избавям от печката си?
Ако има някой, който се е справил с такова нещо да пише.
Благодаря.



Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
И каккъв е проблема
аз поне проблем не виждам.Значи най важното нещо и най малко казвано е дали парното работи когато си караш колата.С две думи колега ако си пуснал парното на 5 тата минута не се надявай на 90 градуса скоро.Термостата ако е заминал долния маркуч се загрява заедно с малкия кръг тай че не ти е проблем.На мен ми трябваше 1 час лятото на оборот да стигне до 90 градуса пък ти сега в тоя студ за 30 мин.
.А колкото до престоя аз след оставяне угасена за 1.5-2 часа и после като запаля почвам от нулата.Така е с тези наще печки трябва да избираш купето ли да е топло или двигателя загрял не може двете заедно поне не и бързо.
пп забравих и другата подробност ако ЕГР е затапен топло скоро няма да има


пп забравих и другата подробност ако ЕГР е затапен топло скоро няма да има

-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
fox_vt написа:И каккъв е проблемааз поне проблем не виждам.Значи най важното нещо и най малко казвано е дали парното работи когато си караш колата.С две думи колега ако си пуснал парното на 5 тата минута не се надявай на 90 градуса скоро.Термостата ако е заминал долния маркуч се загрява заедно с малкия кръг тай че не ти е проблем.На мен ми трябваше 1 час лятото на оборот да стигне до 90 градуса пък ти сега в тоя студ за 30 мин.
.А колкото до престоя аз след оставяне угасена за 1.5-2 часа и после като запаля почвам от нулата.Така е с тези наще печки трябва да избираш купето ли да е топло или двигателя загрял не може двете заедно поне не и бързо.
пп забравих и другата подробност ако ЕГР е затапен топло скоро няма да има

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
На AFN-то , ЕГР-а не оказва влияние. Вариантите за топло са 3 :
1. Намираш си и си монтирваш топлобменник на егр-а. Така получаваш 2в1. Хем топличко вътре, хем няма да ти се запушват всмукателните колектори.
2. Поглеждаш дали имаш подгревни свещи на антифириза. Ако имаш измисли си начин как да ги включваш принудително. Ако нямаш, монтирваш и пак на предният ред
3. Намираш си печка за пасата, монтирваш и ще ти е топличко преди да си запалил.
1. Намираш си и си монтирваш топлобменник на егр-а. Така получаваш 2в1. Хем топличко вътре, хем няма да ти се запушват всмукателните колектори.
2. Поглеждаш дали имаш подгревни свещи на антифириза. Ако имаш измисли си начин как да ги включваш принудително. Ако нямаш, монтирваш и пак на предният ред

3. Намираш си печка за пасата, монтирваш и ще ти е топличко преди да си запалил.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
Dobromirski написа:На AFN-то , ЕГР-а не оказва влияние. Вариантите за топло са 3 :
1. Намираш си и си монтирваш топлобменник на егр-а. Така получаваш 2в1. Хем топличко вътре, хем няма да ти се запушват всмукателните колектори.
2. Поглеждаш дали имаш подгревни свещи на антифириза. Ако имаш измисли си начин как да ги включваш принудително. Ако нямаш, монтирваш и пак на предният ред![]()
3. Намираш си печка за пасата, монтирваш и ще ти е топличко преди да си запалил.
По т.3 мога да помогна.
Имам за продаване дизелова водна печка Ебершпехер 4 KW.
Ако има интерес моля пишете.
- Tedo-
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
не съм имал проблем със затоплянето - при -10С след 5-6 минути се усеща топлина от духалките... естествено ако стоиш на място, не очаквай да загрее скоро - аз не я чакам повече от 1-2 минути на място - паля, остъргвам предния джам и тръгвам, но карам полека докато стрелката прескочи бялата черта...
Като се угаси, изстива много бързо... иначе в движение стигне ли средата не мърда по никакъв повод и при -20 и при +40C
Като се угаси, изстива много бързо... иначе в движение стигне ли средата не мърда по никакъв повод и при -20 и при +40C
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
Dobromirski написа:На AFN-то , ЕГР-а не оказва влияние. Вариантите за топло са 3 :
1. Намираш си и си монтирваш топлобменник на егр-а. Така получаваш 2в1. Хем топличко вътре, хем няма да ти се запушват всмукателните колектори.
2. Поглеждаш дали имаш подгревни свещи на антифириза. Ако имаш измисли си начин как да ги включваш принудително. Ако нямаш, монтирваш и пак на предният ред![]()
3. Намираш си печка за пасата, монтирваш и ще ти е топличко преди да си запалил.
Защо да не оказва влияние ЕГР а


- tremendous
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Пловдив
Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
Мога да кажа ,че ЕГР оказва влияние на температурата. Пасатко преди държеше 85-90° и ги дигаше сравнително бързо. След затапване на ЕГР сутрин загрява доста по-бавно и държи около 70-75 мах 80°. Затова сега съм принуден да слагам картони пред радиатора , пластмаси да мога да докарам 90°. Както каза колегата ЕГР вкарва горещи изгорели газове не може да няма промяна.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
fox_vt написа:Защо да не оказва влияние ЕГР аНали пак вкарва изгорели газове в цилиндрите а като е затапен влиза само студен въздух.Нали?
Хем си прав , хем не си

От една страна "въртиш" топлото из двигателя,но от друга, вкарването на отработени газове понижава температурата в горивната камера.
Сегашният ми софт не позволява отваряне на EGR-а, така че утре сутринта , ще закача VAG-COM-a и ще записвам през 1 минута как се качва температурата при СПРЯН климатик. На другият ден ще кача стоковият софт и ще направя същата статистическа извадка с работещ EGR.


Обещавам да публикувам данните!

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
Евала, колега, и на мен ще ми е много интересен резултата 

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn
Всяка зима като падне студа се почват тези теми,понеже всяка година има колеги за които е първа зима с "печка" и не знаят че за разлика от името си тези двигатели много бавно стоплят в студа. Важното е като стопли веднъж да държи температурата и то в движение понеже на място при -10 със сигурност почва да пада ! Така че колега щом за 10 км стават 90 градуса си ОК,обличай се по-топло и това е а като загрее спирай и хвърляй якето
)

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта