Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
puning
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN
Местоположение: АЙТОС

Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот puning » Вто 19 яну 2010 23:15


Здравейте.
Имам следният проблем :
карам Пасат Б4 AFN
Четох за загряването му през зимата, но съм в шах. Мислих, че е термостата, защото загрява адски бавно (30 мин. на оборот едва мърда стрелката; и около 10 км извънградско до 90 градуса), но при 70 градуса когато барна долния маркуч на радиатора той е студен. Така снощи ми се случи и от загрял мотор на 90 при престой на оборот за около 20 мин падна под 70 градуса. Та въпроса ми е: как да се избавя от този проблем без да се избавям от печката си?
Ако има някой, който се е справил с такова нещо да пише.
Благодаря.




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот fox_vt » Вто 19 яну 2010 23:42


И каккъв е проблема :D аз поне проблем не виждам.Значи най важното нещо и най малко казвано е дали парното работи когато си караш колата.С две думи колега ако си пуснал парното на 5 тата минута не се надявай на 90 градуса скоро.Термостата ако е заминал долния маркуч се загрява заедно с малкия кръг тай че не ти е проблем.На мен ми трябваше 1 час лятото на оборот да стигне до 90 градуса пък ти сега в тоя студ за 30 мин. :screwy .А колкото до престоя аз след оставяне угасена за 1.5-2 часа и после като запаля почвам от нулата.Така е с тези наще печки трябва да избираш купето ли да е топло или двигателя загрял не може двете заедно поне не и бързо.
пп забравих и другата подробност ако ЕГР е затапен топло скоро няма да има :mrgreen:


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот gogovaseev » Сря 20 яну 2010 7:40


fox_vt написа:И каккъв е проблема :D аз поне проблем не виждам.Значи най важното нещо и най малко казвано е дали парното работи когато си караш колата.С две думи колега ако си пуснал парното на 5 тата минута не се надявай на 90 градуса скоро.Термостата ако е заминал долния маркуч се загрява заедно с малкия кръг тай че не ти е проблем.На мен ми трябваше 1 час лятото на оборот да стигне до 90 градуса пък ти сега в тоя студ за 30 мин. :screwy .А колкото до престоя аз след оставяне угасена за 1.5-2 часа и после като запаля почвам от нулата.Така е с тези наще печки трябва да избираш купето ли да е топло или двигателя загрял не може двете заедно поне не и бързо.
пп забравих и другата подробност ако ЕГР е затапен топло скоро няма да има :mrgreen:

:да: абсолутно си прав колега.няма място за притеснение.успех


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот Dobromirski » Сря 20 яну 2010 8:15


На AFN-то , ЕГР-а не оказва влияние. Вариантите за топло са 3 :
1. Намираш си и си монтирваш топлобменник на егр-а. Така получаваш 2в1. Хем топличко вътре, хем няма да ти се запушват всмукателните колектори.
2. Поглеждаш дали имаш подгревни свещи на антифириза. Ако имаш измисли си начин как да ги включваш принудително. Ако нямаш, монтирваш и пак на предният ред :)
3. Намираш си печка за пасата, монтирваш и ще ти е топличко преди да си запалил.


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот milenski_77 » Сря 20 яну 2010 9:09


Dobromirski написа:На AFN-то , ЕГР-а не оказва влияние. Вариантите за топло са 3 :
1. Намираш си и си монтирваш топлобменник на егр-а. Така получаваш 2в1. Хем топличко вътре, хем няма да ти се запушват всмукателните колектори.
2. Поглеждаш дали имаш подгревни свещи на антифириза. Ако имаш измисли си начин как да ги включваш принудително. Ако нямаш, монтирваш и пак на предният ред :)
3. Намираш си печка за пасата, монтирваш и ще ти е топличко преди да си запалил.

По т.3 мога да помогна.
Имам за продаване дизелова водна печка Ебершпехер 4 KW.
Ако има интерес моля пишете.


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот Tedo- » Пет 22 яну 2010 17:14


не съм имал проблем със затоплянето - при -10С след 5-6 минути се усеща топлина от духалките... естествено ако стоиш на място, не очаквай да загрее скоро - аз не я чакам повече от 1-2 минути на място - паля, остъргвам предния джам и тръгвам, но карам полека докато стрелката прескочи бялата черта...

Като се угаси, изстива много бързо... иначе в движение стигне ли средата не мърда по никакъв повод и при -20 и при +40C


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот fox_vt » Пет 22 яну 2010 22:29


Dobromirski написа:На AFN-то , ЕГР-а не оказва влияние. Вариантите за топло са 3 :
1. Намираш си и си монтирваш топлобменник на егр-а. Така получаваш 2в1. Хем топличко вътре, хем няма да ти се запушват всмукателните колектори.
2. Поглеждаш дали имаш подгревни свещи на антифириза. Ако имаш измисли си начин как да ги включваш принудително. Ако нямаш, монтирваш и пак на предният ред :)
3. Намираш си печка за пасата, монтирваш и ще ти е топличко преди да си запалил.


Защо да не оказва влияние ЕГР а :roll: Нали пак вкарва изгорели газове в цилиндрите а като е затапен влиза само студен въздух.Нали? :roll:


Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот tremendous » Съб 23 яну 2010 20:25


Мога да кажа ,че ЕГР оказва влияние на температурата. Пасатко преди държеше 85-90° и ги дигаше сравнително бързо. След затапване на ЕГР сутрин загрява доста по-бавно и държи около 70-75 мах 80°. Затова сега съм принуден да слагам картони пред радиатора , пластмаси да мога да докарам 90°. Както каза колегата ЕГР вкарва горещи изгорели газове не може да няма промяна.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот Dobromirski » Съб 23 яну 2010 22:47


fox_vt написа:Защо да не оказва влияние ЕГР а :roll: Нали пак вкарва изгорели газове в цилиндрите а като е затапен влиза само студен въздух.Нали? :roll:

Хем си прав , хем не си :roll:
От една страна "въртиш" топлото из двигателя,но от друга, вкарването на отработени газове понижава температурата в горивната камера.
Сегашният ми софт не позволява отваряне на EGR-а, така че утре сутринта , ще закача VAG-COM-a и ще записвам през 1 минута как се качва температурата при СПРЯН климатик. На другият ден ще кача стоковият софт и ще направя същата статистическа извадка с работещ EGR. :да: И на мен ми е интересно каква е истината :roll:
Обещавам да публикувам данните! :banana


Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот Alek » Нед 24 яну 2010 9:11


Евала, колега, и на мен ще ми е много интересен резултата :beer


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Загряване (незагряване) на пасат b4 tdi afn

Мнениеот Stivi » Пон 25 яну 2010 13:58


Всяка зима като падне студа се почват тези теми,понеже всяка година има колеги за които е първа зима с "печка" и не знаят че за разлика от името си тези двигатели много бавно стоплят в студа. Важното е като стопли веднъж да държи температурата и то в движение понеже на място при -10 със сигурност почва да пада ! Така че колега щом за 10 км стават 90 градуса си ОК,обличай се по-топло и това е а като загрее спирай и хвърляй якето :))



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58, vanesto и 56 госта