Колата е Б3, вр6, полиуретановата заготовка ми пристигна и тия дни ще правя тампоните. Имам няколко въпроса, и добре е да ги изясня преди да почна да режа.
1. Тампоните ми са смачкани, някой знае ли височината на нов тампон колко е, при мен е вече 85мм
(фи-то е 80мм) Качвам една снимка за да се види разликата между нов/стар
2. Към колегите с по-мощни коли- проблеми с оригиналния тампон на скоростната кутия имало ли е . Моя наскоро е сменян с каучуков, монтира се на Г60 и някои ТДИ и го дават като ъпгрейт на масления уж, но ако е необходимо(надявам се да стигна 500нм) ще го направя и него от полиуретан.
3. Смятам да копирам формата на оригиналните тампони, между другото и така виждам да се предлагат по разни сайтове. В същото време мернах на расо тампоните и видях че е правил сандвич с алуминий и някои други неща допълнително... Та отворен съм откъм идеи, ако може да се направи по-добре от това което смятам.
4.Полиуретана изисквана ли смазка, и ако изисква каква?
Полиуретанови тампони за мотора
- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Полиуретанови тампони за мотора
искам само да попитам като си с тях няма ли вибрациите които създава мотора да се предават повече на купето и съответно да се усещат повече
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Полиуретанови тампони за мотора
Ще ти отговоря до 2-3 месеца като събера мотора
. Моторът е 6 цилиндров, работи доста по-спокойно, все пак затова са от полиуретан, а не алуминий. Важното е да стои здраво в коша, за да няма чупене на карета,скорости, маркучи...

- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Полиуретанови тампони за мотора
питам защото нещо не са ми на ясно тези полиуретанови тампони мерси все пак ще чакам 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Полиуретанови тампони за мотора
фи 90/300мм стигна за двете части на предния тампон на мотора, голямата част от задния тампон(малката умишлено я оставям оригиналната) и двата големи тампона на носачите. Имах малко от черния полиуретан, който идва по мек, и врътнах едни биалетки. По-твърд е от гумения тампон, но с червения щеше да стане по-добре... Може би ще взема още една заготовка за да направя малките тампони на носача, на стабилизиращата щанга и по-твърди биалетки.
Иначе се мотаха некви железа из гаража, та реших да ги сглобя, да видим какво ще излезе
Иначе се мотаха некви железа из гаража, та реших да ги сглобя, да видим какво ще излезе

- skotis
- Мнения: 1974
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
- Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Полиуретанови тампони за мотора
Аз се чудя само едно - с тези тампони няма ли да се разбива нещо друго? Смисъл те нали затова са тампони - да обират вибрации, удари, вследствие на това се мачкат и се сменят, но сменяш тампон, не биалетка да кажеме. Това е въпрос който си струва да обсъдиме. Няма ли да вози прекалено твърдо също така?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Полиуретанови тампони за мотора
skotis написа:Аз се чудя само едно - с тези тампони няма ли да се разбива нещо друго? Смисъл те нали затова са тампони - да обират вибрации, удари, вследствие на това се мачкат и се сменят, но сменяш тампон, не биалетка да кажеме. Това е въпрос който си струва да обсъдиме. Няма ли да вози прекалено твърдо също така?
По-твърди са ама не са заварени

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Полиуретанови тампони за мотора
Не бъркай полиуретана с полиамид да речем. Той е еластомер, не старее, няма остатъчна деформация. Наскоро имах възможност да видя в в един завод преса- 63 тонна, удара го поемаха 4 тампона от червения полиуретан с размери (на око) фи 50 и височина 30мм. Издържали м/у 4-12 месеца
като имаш в предвид, че на няколко секунди има удар. Друго не издържа. Има само един недостатък- че е скъпичък 


- peshoxx
- Мнения: 631
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Полиуретанови тампони за мотора
Той силовия тунинг не е хич евтин!! 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Полиуретанови тампони за мотора
vaso18 написа:питам защото нещо не са ми на ясно тези полиуретанови тампони мерси все пак ще чакам
първи впечатления -доволен. Това и очаквах, няма нищо общо с оригиналните тампони. моторът стои много стегнато(най-точната дума) в коша- в никакъв случай не е все едно е заварен за купето, двигателя мърда, но малко и не предава вибрациите към купето. Трябва да кажа,обаче че това е от бутане, клатене... все още не съм го палил, като го запаля ще видя как е и ще пиша.
- wierdo
- Мнения: 644
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Полиуретанови тампони за мотора
Да ти кажа честно аз имам проблем с гумените тампони. И трите са ми чисто нови и оригинални, но от усукването на мотора гумения тампон се смачква твърде много и деформацията се предава и на носещия болт, който пък след 1001-вото огъване се скъса.
На мен ми предстои същата интервенция след като приключа с основното.
Мисля също така, че това много важен ъпгрейд за всички коли. Никой няма файда от това мотора да иске да прегризе синджира и да искочи отвън.
На мен ми предстои същата интервенция след като приключа с основното.
Мисля също така, че това много важен ъпгрейд за всички коли. Никой няма файда от това мотора да иске да прегризе синджира и да искочи отвън.
- Сиромаха
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тутракан
Re: Полиуретанови тампони за мотора
И като зацепи на малките предавки колата да скача сякаш се катери по стълби
.Само че аз съм го решил по "сиромашки" с плътен тампон в стоманена чаша от дизелгенератор
.


- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Полиуретанови тампони за мотора
цял следобяд преправях тампони, полудях- направих ги на 87мм, оригиналните бяха на 85мм но малко смачкани. ОК обаче оригиналния тампон е мек и като мотора легне на тях и се мачкат, докато полиуретана не. Имайте го в предвид като правите тампоните. Двигателят толкова се вдигна,че едва си затварях капака
. Три крика, два нивелира и един транспортир и много качване, сваляне и преправяне. В крайна сметка ги намалих на 65мм и работата стана, наклона на мотора го оставих на 11 градуса. Общо взето си иска проби, от първия път-трудно
.


- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Полиуретанови тампони за мотора
pe6kata написа:цял следобяд преправях тампони, полудях- направих ги на 87мм, оригиналните бяха на 85мм но малко смачкани. ОК обаче оригиналния тампон е мек и като мотора легне на тях и се мачкат, докато полиуретана не. Имайте го в предвид като правите тампоните. Двигателят толкова се вдигна,че едва си затварях капака. Три крика, два нивелира и един транспортир и много качване, сваляне и преправяне. В крайна сметка ги намалих на 65мм и работата стана, наклона на мотора го оставих на 11 градуса. Общо взето си иска проби, от първия път-трудно
.
Само да вметна, че подхода ти е тотално сбъркан. Когато правиш подобни тампони винаги се почва със снемане на размерите от оригинален такъв, но НОВза да минимизираш грешката от премачкан стар.
Тук виждам си ползвал същия матерял за преден носач.
Да ама не зашото можеш да го ползваш само за предния хоризонтален тампон , но не и за задния на носача. Материала е прекалено твърд за там и това до което води е до блокиране работата на стбилизиращата щанга. Може и да не го усетиш веднага защото караш само на предно задвижване, но е така. Само за онагледяване давам пример. Махни предните амортисьори, шенкели и остави носачите свързани само със стаб. щангата. Сега натисни кой да е от двата носача на горе или на долу и гледай дали другия ще го последва. Експеримента ще пораже каква съвършенна глупост се е получила. Всичко е като заковано за купето...прехвърляне на натоварване на практика липсва...е тогава за какво ти е изобщо таз щанга?!?! Жокер..червеният материал е с твърдост около 65 по рокуел и е удачен за мотора, но жълтия е около 35 и е препоръчителен за носачите .
РАСО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта