Полиуретанови тампони за мотора

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот pe6kata » Пет 05 фев 2010 19:26


Колата е Б3, вр6, полиуретановата заготовка ми пристигна и тия дни ще правя тампоните. Имам няколко въпроса, и добре е да ги изясня преди да почна да режа.
1. Тампоните ми са смачкани, някой знае ли височината на нов тампон колко е, при мен е вече 85мм
(фи-то е 80мм) Качвам една снимка за да се види разликата между нов/стар

2. Към колегите с по-мощни коли- проблеми с оригиналния тампон на скоростната кутия имало ли е . Моя наскоро е сменян с каучуков, монтира се на Г60 и някои ТДИ и го дават като ъпгрейт на масления уж, но ако е необходимо(надявам се да стигна 500нм) ще го направя и него от полиуретан.

3. Смятам да копирам формата на оригиналните тампони, между другото и така виждам да се предлагат по разни сайтове. В същото време мернах на расо тампоните и видях че е правил сандвич с алуминий и някои други неща допълнително... Та отворен съм откъм идеи, ако може да се направи по-добре от това което смятам.

4.Полиуретана изисквана ли смазка, и ако изисква каква?
Прикачени файлове
stage2motormountkit[1].jpg
Смятам да ги направя по този начин
stockmountcomparo[1].jpg
Въпросната разлика стар/нов
Изобр001.jpg
Изобр000.jpg




Потребителски аватар
vaso18
T.N.T.
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот vaso18 » Пет 05 фев 2010 19:32


искам само да попитам като си с тях няма ли вибрациите които създава мотора да се предават повече на купето и съответно да се усещат повече


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот pe6kata » Пет 05 фев 2010 19:40


Ще ти отговоря до 2-3 месеца като събера мотора :lol: . Моторът е 6 цилиндров, работи доста по-спокойно, все пак затова са от полиуретан, а не алуминий. Важното е да стои здраво в коша, за да няма чупене на карета,скорости, маркучи...


Потребителски аватар
vaso18
T.N.T.
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот vaso18 » Пет 05 фев 2010 19:42


питам защото нещо не са ми на ясно тези полиуретанови тампони мерси все пак ще чакам :beer


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот mk1 » Пет 05 фев 2010 19:49


и ас трябва да правя такива тампони.... ще слядя с итерес


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот pe6kata » Сря 03 мар 2010 23:14


фи 90/300мм стигна за двете части на предния тампон на мотора, голямата част от задния тампон(малката умишлено я оставям оригиналната) и двата големи тампона на носачите. Имах малко от черния полиуретан, който идва по мек, и врътнах едни биалетки. По-твърд е от гумения тампон, но с червения щеше да стане по-добре... Може би ще взема още една заготовка за да направя малките тампони на носача, на стабилизиращата щанга и по-твърди биалетки.
Иначе се мотаха некви железа из гаража, та реших да ги сглобя, да видим какво ще излезе :D
Прикачени файлове
Изобр008.jpg
Изобр006.jpg
Изобр007.jpg
Изобр005.jpg


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот skotis » Вто 09 мар 2010 17:04


Аз се чудя само едно - с тези тампони няма ли да се разбива нещо друго? Смисъл те нали затова са тампони - да обират вибрации, удари, вследствие на това се мачкат и се сменят, но сменяш тампон, не биалетка да кажеме. Това е въпрос който си струва да обсъдиме. Няма ли да вози прекалено твърдо също така?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот Vizor » Вто 09 мар 2010 17:05


skotis написа:Аз се чудя само едно - с тези тампони няма ли да се разбива нещо друго? Смисъл те нали затова са тампони - да обират вибрации, удари, вследствие на това се мачкат и се сменят, но сменяш тампон, не биалетка да кажеме. Това е въпрос който си струва да обсъдиме. Няма ли да вози прекалено твърдо също така?


По-твърди са ама не са заварени ;)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот pe6kata » Вто 09 мар 2010 18:27


Не бъркай полиуретана с полиамид да речем. Той е еластомер, не старее, няма остатъчна деформация. Наскоро имах възможност да видя в в един завод преса- 63 тонна, удара го поемаха 4 тампона от червения полиуретан с размери (на око) фи 50 и височина 30мм. Издържали м/у 4-12 месеца :lol: като имаш в предвид, че на няколко секунди има удар. Друго не издържа. Има само един недостатък- че е скъпичък :lol:


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот peshoxx » Нед 14 мар 2010 11:36


Той силовия тунинг не е хич евтин!! :Mr Green Fun


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот pe6kata » Вто 20 апр 2010 23:22


vaso18 написа:питам защото нещо не са ми на ясно тези полиуретанови тампони мерси все пак ще чакам :beer


първи впечатления -доволен. Това и очаквах, няма нищо общо с оригиналните тампони. моторът стои много стегнато(най-точната дума) в коша- в никакъв случай не е все едно е заварен за купето, двигателя мърда, но малко и не предава вибрациите към купето. Трябва да кажа,обаче че това е от бутане, клатене... все още не съм го палил, като го запаля ще видя как е и ще пиша.


Потребителски аватар
wierdo
Мнения: 644
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот wierdo » Чет 22 апр 2010 12:23


Да ти кажа честно аз имам проблем с гумените тампони. И трите са ми чисто нови и оригинални, но от усукването на мотора гумения тампон се смачква твърде много и деформацията се предава и на носещия болт, който пък след 1001-вото огъване се скъса.

На мен ми предстои същата интервенция след като приключа с основното.

Мисля също така, че това много важен ъпгрейд за всички коли. Никой няма файда от това мотора да иске да прегризе синджира и да искочи отвън.


Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот Сиромаха » Чет 22 апр 2010 18:14


И като зацепи на малките предавки колата да скача сякаш се катери по стълби :horror: .Само че аз съм го решил по "сиромашки" с плътен тампон в стоманена чаша от дизелгенератор :Mr Green Fun .


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот pe6kata » Пет 30 апр 2010 21:09


цял следобяд преправях тампони, полудях- направих ги на 87мм, оригиналните бяха на 85мм но малко смачкани. ОК обаче оригиналния тампон е мек и като мотора легне на тях и се мачкат, докато полиуретана не. Имайте го в предвид като правите тампоните. Двигателят толкова се вдигна,че едва си затварях капака :lol:. Три крика, два нивелира и един транспортир и много качване, сваляне и преправяне. В крайна сметка ги намалих на 65мм и работата стана, наклона на мотора го оставих на 11 градуса. Общо взето си иска проби, от първия път-трудно :? .


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Полиуретанови тампони за мотора

Мнениеот paco » Пет 30 апр 2010 21:49


pe6kata написа:цял следобяд преправях тампони, полудях- направих ги на 87мм, оригиналните бяха на 85мм но малко смачкани. ОК обаче оригиналния тампон е мек и като мотора легне на тях и се мачкат, докато полиуретана не. Имайте го в предвид като правите тампоните. Двигателят толкова се вдигна,че едва си затварях капака :lol:. Три крика, два нивелира и един транспортир и много качване, сваляне и преправяне. В крайна сметка ги намалих на 65мм и работата стана, наклона на мотора го оставих на 11 градуса. Общо взето си иска проби, от първия път-трудно :? .


Само да вметна, че подхода ти е тотално сбъркан. Когато правиш подобни тампони винаги се почва със снемане на размерите от оригинален такъв, но НОВза да минимизираш грешката от премачкан стар.

Тук виждам си ползвал същия матерял за преден носач.
Изображение
Да ама не зашото можеш да го ползваш само за предния хоризонтален тампон , но не и за задния на носача. Материала е прекалено твърд за там и това до което води е до блокиране работата на стбилизиращата щанга. Може и да не го усетиш веднага защото караш само на предно задвижване, но е така. Само за онагледяване давам пример. Махни предните амортисьори, шенкели и остави носачите свързани само със стаб. щангата. Сега натисни кой да е от двата носача на горе или на долу и гледай дали другия ще го последва. Експеримента ще пораже каква съвършенна глупост се е получила. Всичко е като заковано за купето...прехвърляне на натоварване на практика липсва...е тогава за какво ти е изобщо таз щанга?!?! Жокер..червеният материал е с твърдост около 65 по рокуел и е удачен за мотора, но жълтия е около 35 и е препоръчителен за носачите .

РАСО



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта