вентилатора на парното "свири"

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vladko33
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 15 окт 2008 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

вентилатора на парното "свири"

Мнениеот vladko33 » Вто 09 фев 2010 23:20


Днес забелязах, че като включа парното на пасата, и се чува леко свирукане, което явно идва от вентилатора /като го изкл. и свиренето изчезва/ На какво може да се дължи това и лесно отстранимо ли е ? Колата е Пасат 5.5 2001 с климатроник !




Потребителски аватар
Denzi
Мнения: 209
Регистриран на: Вто 16 окт 2007 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот Denzi » Сря 10 фев 2010 0:01


Колга и аз имах такъв проблем ама на б3,беше от уплътненията на капачетата,които са зад рещетките отстрани и в средата на таблото.Явно се бяха захабили,а сега може и въобще да ги няма.При теб може да е друго,но просто предполагам от какво може да е.


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот boi4eto » Чет 11 фев 2010 8:46


Да използвам и аз темата на колегата,понеже и аз имам същия проблем.Аз съм с пасат б3 и при мен има едно "свирене" от вентилатора.Нещо не ми стана ясно как се получава тома "свирене"от уплатненията на тези капачета?


Потребителски аватар
djankata74
Мнения: 114
Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
Автомобил: ford focus
Двигател: 1.6 dtci
Местоположение: madrid

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот djankata74 » Чет 11 фев 2010 9:00


Аз имах същия проблем смених вентилаора и всичко се оправи.Но бях сигурен че е той.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот radotom » Чет 11 фев 2010 9:18


boi4eto написа:Нещо не ми стана ясно как се получава тома "свирене"от уплатненията на тези капачета?

Колегата има предвид клапите на парното.
Но според мен - за да свири от там, трябва доста по-висока скорост на въздуха :No
Аз залагам на силно запрашена турбина на вентилатора, оста се е нашлякала с прахоляк иии... :051:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот Stenly » Чет 11 фев 2010 11:46


На Ладата ми свири така ужасно моторчето на парното но като позагрее спира. Просто оста остава суха и с прах и почва да свири. Опитай да го смажеш.


Stif
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот Stif » Чет 11 фев 2010 12:49


Stenly написа:На Ладата ми свири така ужасно моторчето на парното но като позагрее спира. Просто оста остава суха и с прах и почва да свири. Опитай да го смажеш.



WD 40


ltolev
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 23:52
Автомобил: VW Multivan T5
Двигател: AXE 2005
Местоположение: София

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот ltolev » Чет 11 фев 2010 22:40


Според мен......на 100% са лагерчетата на мотора на вентилатора 8)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот radotom » Пет 12 фев 2010 8:56


Така, де, ама промивката на тези лагерчета (мисля, че са фтулки) е само полвинчато решение.
Прахоляк ще продължава да си влиза.
И като е омазнено - даже ще се и полепя там, където не трябва иии... :bishop
За да се довърши решаването на проблема - след промиването с WD-40 трябва да се сложи и поленов филтър ;)
За колегата с В5-ицата.... няма начин да няма. Да погледне да не е изтърбушен. ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот zfa159 » Пет 12 фев 2010 9:21


При Б5-ците има филтър,което обаче не значи,че си е на място и не значи,че не изглежда така :
Изображение
Иначе вентилатора или се е набил с прах или са му заминали вече втулките.
Друга опция за свирукане е ако някой го е свалял и не го е монтирал добре или ако има проблем с клапата,която определя въздушния поток дали е отвън или рециркулация.
Другите клапи са пластмасови и се управляват от ел.мотори и няма как да остане примерно полуотворена и да свирука.
Виж дали на ника скорост също свирука и дали свирукането се увеличава с оборотите.
Съответно не се сваля трудно - маха се жабката,един куплунг,и още 3 или 4 болтчета и излиза (малко на е*ем страна,но се сваля :) ).
Малко ми е странно да са му заминали втулките понеже съм свалял доста вентилатори на Б5 и Б5.5 и никой не е имал подобен проблем (включително и колата,собственик на този филтър).Може да се нъждае от почистване и смазване ако няма луфтове.
ВД-то не е решение - след кратко време изсъхва и става по-зле.Удачно е да се ползва тефлонова грес на спрейче примерно.ВД-то е добро само да се измие мизерията понеже съдържа доста разтворители и гнуста пада бързо.
Обърни внимание на проблема понеже ако вентилатора не се върти както трябва (лесно) натоварва повече транзистора,който го управлява и има две опции - или ще ти грее и разтопява цокъла на предпазителя (масов проблем при В3 понеже нямат филтър и влиза гнус и пречи на вентилатора) или ще ти думне транзистора....което няма да те зарадва финансово (второто при В5 не съм го виждал...при една В3-ка се беше разотил цокъла за предпазителя,бяха се допряли двете кабелчета и съответно все едно няма препдазител...при поредната клечка във вентилатора беше изгорял транзистора,който го управлява (а е около 50А -ров) ).
Успех!


Потребителски аватар
djankata74
Мнения: 114
Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
Автомобил: ford focus
Двигател: 1.6 dtci
Местоположение: madrid

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот djankata74 » Пет 12 фев 2010 9:44


Пич имах 2коли vw и на двете ми свириха вентилаторите на парното и на двете свалях и чистих и смазвах след 2 до 3 месеца просвирваха отново ако имаш климатик още по зле .Смени го или направи някакъв ремонт ако може . :bowdown :bowdown :bowdown


eladjia
Мнения: 73
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот eladjia » Нед 14 фев 2010 20:33


zfa159 написа:При Б5-ците има филтър,което обаче не значи,че си е на място и не значи,че не изглежда така :
Изображение
Иначе вентилатора или се е набил с прах или са му заминали вече втулките.
Друга опция за свирукане е ако някой го е свалял и не го е монтирал добре или ако има проблем с клапата,която определя въздушния поток дали е отвън или рециркулация.
Другите клапи са пластмасови и се управляват от ел.мотори и няма как да остане примерно полуотворена и да свирука.
Виж дали на ника скорост също свирука и дали свирукането се увеличава с оборотите.
Съответно не се сваля трудно - маха се жабката,един куплунг,и още 3 или 4 болтчета и излиза (малко на е*ем страна,но се сваля :) ).
Малко ми е странно да са му заминали втулките понеже съм свалял доста вентилатори на Б5 и Б5.5 и никой не е имал подобен проблем (включително и колата,собственик на този филтър).Може да се нъждае от почистване и смазване ако няма луфтове.
ВД-то не е решение - след кратко време изсъхва и става по-зле.Удачно е да се ползва тефлонова грес на спрейче примерно.ВД-то е добро само да се измие мизерията понеже съдържа доста разтворители и гнуста пада бързо.
Обърни внимание на проблема понеже ако вентилатора не се върти както трябва (лесно) натоварва повече транзистора,който го управлява и има две опции - или ще ти грее и разтопява цокъла на предпазителя (масов проблем при В3 понеже нямат филтър и влиза гнус и пречи на вентилатора) или ще ти думне транзистора....което няма да те зарадва финансово (второто при В5 не съм го виждал...при една В3-ка се беше разотил цокъла за предпазителя,бяха се допряли двете кабелчета и съответно все едно няма препдазител...при поредната клечка във вентилатора беше изгорял транзистора,който го управлява (а е около 50А -ров) ).
Успех!





Колега ZFA159, аз съм с Пасат Б4 климатроник. При мен свири но при по-малка скорост спира!Какво означава това?
И как да сваля жабката като нямам такава? Как се достига до вентилатора при моя модел?
Благодаря предварително!


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот AmW » Нед 14 фев 2010 21:09


Тоя филтър, май май е поел няколко врабчета... mhihi


Потребителски аватар
mafiota_a4
Мнения: 674
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 09.1998
Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот mafiota_a4 » Нед 14 фев 2010 21:30


radotom написа:
boi4eto написа:Нещо не ми стана ясно как се получава тома "свирене"от уплатненията на тези капачета?

Колегата има предвид клапите на парното.
Но според мен - за да свири от там, трябва доста по-висока скорост на въздуха :No
Аз залагам на силно запрашена турбина на вентилатора, оста се е нашлякала с прахоляк иии... :051:


Като казваш висока скорост...
При мен на Б4 свири на трета степен а на последната направо не си 4увам музиката


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: вентилатора на парното "свири"

Мнениеот zfa159 » Пон 15 фев 2010 14:06


При В4 там имаше еърбег...вярно mhihi Аз съм с В4-ково табло на В3-ката ама си сложих там жабката :)
Има начин и при В4-ката.Сваляте си отдолу това,което е като кора (някои имат джобче,други нямат) което дефакто се намира под десния еърбег.Съответно после гледате дали може да се развият болтовете на вентилатора или не.Ако не може тогава ви очаква по-кофти изненада - развивате си 2-та болта на таблото,които са от дясно под пластмасовите капачки и дърпате таблото напред към вас.Няма да мръдне много понеже име и централни конзоли,които го крепят,но мърда до известна степен.
Вадил съм В4-ков мотор но не помня дали свалях бег-а и как съм го свалял или си излезе без да махам бег-а.
Свалете отдолу това,което е като джобче и огледайте какво и откъде може да се развие.
Вътре оркубата на В3 и В4 няма почти никакви разлики и принципа е същия :)
Даже при мен кутията за филтъра ми е от В4 понеже филтъра за В4 е около 3 пъти по-ефтин от този за В3 а и кутия за В3 се намира доста трудно.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 51 госта