вентилатора на парното "свири"
- vladko33
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 15 окт 2008 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
вентилатора на парното "свири"
Днес забелязах, че като включа парното на пасата, и се чува леко свирукане, което явно идва от вентилатора /като го изкл. и свиренето изчезва/ На какво може да се дължи това и лесно отстранимо ли е ? Колата е Пасат 5.5 2001 с климатроник !
Re: вентилатора на парното "свири"
Колга и аз имах такъв проблем ама на б3,беше от уплътненията на капачетата,които са зад рещетките отстрани и в средата на таблото.Явно се бяха захабили,а сега може и въобще да ги няма.При теб може да е друго,но просто предполагам от какво може да е.
-
- Мнения: 1518
- Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чипровци
Re: вентилатора на парното "свири"
Да използвам и аз темата на колегата,понеже и аз имам същия проблем.Аз съм с пасат б3 и при мен има едно "свирене" от вентилатора.Нещо не ми стана ясно как се получава тома "свирене"от уплатненията на тези капачета?
- djankata74
- Мнения: 114
- Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
- Автомобил: ford focus
- Двигател: 1.6 dtci
- Местоположение: madrid
Re: вентилатора на парното "свири"
Аз имах същия проблем смених вентилаора и всичко се оправи.Но бях сигурен че е той.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: вентилатора на парното "свири"
boi4eto написа:Нещо не ми стана ясно как се получава тома "свирене"от уплатненията на тези капачета?
Колегата има предвид клапите на парното.
Но според мен - за да свири от там, трябва доста по-висока скорост на въздуха

Аз залагам на силно запрашена турбина на вентилатора, оста се е нашлякала с прахоляк иии...

- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: вентилатора на парното "свири"
На Ладата ми свири така ужасно моторчето на парното но като позагрее спира. Просто оста остава суха и с прах и почва да свири. Опитай да го смажеш.
Re: вентилатора на парното "свири"
Stenly написа:На Ладата ми свири така ужасно моторчето на парното но като позагрее спира. Просто оста остава суха и с прах и почва да свири. Опитай да го смажеш.
WD 40
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 23:52
- Автомобил: VW Multivan T5
- Двигател: AXE 2005
- Местоположение: София
Re: вентилатора на парното "свири"
Според мен......на 100% са лагерчетата на мотора на вентилатора 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: вентилатора на парното "свири"
Така, де, ама промивката на тези лагерчета (мисля, че са фтулки) е само полвинчато решение.
Прахоляк ще продължава да си влиза.
И като е омазнено - даже ще се и полепя там, където не трябва иии...
За да се довърши решаването на проблема - след промиването с WD-40 трябва да се сложи и поленов филтър
За колегата с В5-ицата.... няма начин да няма. Да погледне да не е изтърбушен.
Прахоляк ще продължава да си влиза.
И като е омазнено - даже ще се и полепя там, където не трябва иии...

За да се довърши решаването на проблема - след промиването с WD-40 трябва да се сложи и поленов филтър

За колегата с В5-ицата.... няма начин да няма. Да погледне да не е изтърбушен.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: вентилатора на парното "свири"
При Б5-ците има филтър,което обаче не значи,че си е на място и не значи,че не изглежда така :

Иначе вентилатора или се е набил с прах или са му заминали вече втулките.
Друга опция за свирукане е ако някой го е свалял и не го е монтирал добре или ако има проблем с клапата,която определя въздушния поток дали е отвън или рециркулация.
Другите клапи са пластмасови и се управляват от ел.мотори и няма как да остане примерно полуотворена и да свирука.
Виж дали на ника скорост също свирука и дали свирукането се увеличава с оборотите.
Съответно не се сваля трудно - маха се жабката,един куплунг,и още 3 или 4 болтчета и излиза (малко на е*ем страна,но се сваля
).
Малко ми е странно да са му заминали втулките понеже съм свалял доста вентилатори на Б5 и Б5.5 и никой не е имал подобен проблем (включително и колата,собственик на този филтър).Може да се нъждае от почистване и смазване ако няма луфтове.
ВД-то не е решение - след кратко време изсъхва и става по-зле.Удачно е да се ползва тефлонова грес на спрейче примерно.ВД-то е добро само да се измие мизерията понеже съдържа доста разтворители и гнуста пада бързо.
Обърни внимание на проблема понеже ако вентилатора не се върти както трябва (лесно) натоварва повече транзистора,който го управлява и има две опции - или ще ти грее и разтопява цокъла на предпазителя (масов проблем при В3 понеже нямат филтър и влиза гнус и пречи на вентилатора) или ще ти думне транзистора....което няма да те зарадва финансово (второто при В5 не съм го виждал...при една В3-ка се беше разотил цокъла за предпазителя,бяха се допряли двете кабелчета и съответно все едно няма препдазител...при поредната клечка във вентилатора беше изгорял транзистора,който го управлява (а е около 50А -ров) ).
Успех!

Иначе вентилатора или се е набил с прах или са му заминали вече втулките.
Друга опция за свирукане е ако някой го е свалял и не го е монтирал добре или ако има проблем с клапата,която определя въздушния поток дали е отвън или рециркулация.
Другите клапи са пластмасови и се управляват от ел.мотори и няма как да остане примерно полуотворена и да свирука.
Виж дали на ника скорост също свирука и дали свирукането се увеличава с оборотите.
Съответно не се сваля трудно - маха се жабката,един куплунг,и още 3 или 4 болтчета и излиза (малко на е*ем страна,но се сваля

Малко ми е странно да са му заминали втулките понеже съм свалял доста вентилатори на Б5 и Б5.5 и никой не е имал подобен проблем (включително и колата,собственик на този филтър).Може да се нъждае от почистване и смазване ако няма луфтове.
ВД-то не е решение - след кратко време изсъхва и става по-зле.Удачно е да се ползва тефлонова грес на спрейче примерно.ВД-то е добро само да се измие мизерията понеже съдържа доста разтворители и гнуста пада бързо.
Обърни внимание на проблема понеже ако вентилатора не се върти както трябва (лесно) натоварва повече транзистора,който го управлява и има две опции - или ще ти грее и разтопява цокъла на предпазителя (масов проблем при В3 понеже нямат филтър и влиза гнус и пречи на вентилатора) или ще ти думне транзистора....което няма да те зарадва финансово (второто при В5 не съм го виждал...при една В3-ка се беше разотил цокъла за предпазителя,бяха се допряли двете кабелчета и съответно все едно няма препдазител...при поредната клечка във вентилатора беше изгорял транзистора,който го управлява (а е около 50А -ров) ).
Успех!
- djankata74
- Мнения: 114
- Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
- Автомобил: ford focus
- Двигател: 1.6 dtci
- Местоположение: madrid
Re: вентилатора на парното "свири"
Пич имах 2коли vw и на двете ми свириха вентилаторите на парното и на двете свалях и чистих и смазвах след 2 до 3 месеца просвирваха отново ако имаш климатик още по зле .Смени го или направи някакъв ремонт ако може .




Re: вентилатора на парното "свири"
zfa159 написа:При Б5-ците има филтър,което обаче не значи,че си е на място и не значи,че не изглежда така :
Иначе вентилатора или се е набил с прах или са му заминали вече втулките.
Друга опция за свирукане е ако някой го е свалял и не го е монтирал добре или ако има проблем с клапата,която определя въздушния поток дали е отвън или рециркулация.
Другите клапи са пластмасови и се управляват от ел.мотори и няма как да остане примерно полуотворена и да свирука.
Виж дали на ника скорост също свирука и дали свирукането се увеличава с оборотите.
Съответно не се сваля трудно - маха се жабката,един куплунг,и още 3 или 4 болтчета и излиза (малко на е*ем страна,но се сваля).
Малко ми е странно да са му заминали втулките понеже съм свалял доста вентилатори на Б5 и Б5.5 и никой не е имал подобен проблем (включително и колата,собственик на този филтър).Може да се нъждае от почистване и смазване ако няма луфтове.
ВД-то не е решение - след кратко време изсъхва и става по-зле.Удачно е да се ползва тефлонова грес на спрейче примерно.ВД-то е добро само да се измие мизерията понеже съдържа доста разтворители и гнуста пада бързо.
Обърни внимание на проблема понеже ако вентилатора не се върти както трябва (лесно) натоварва повече транзистора,който го управлява и има две опции - или ще ти грее и разтопява цокъла на предпазителя (масов проблем при В3 понеже нямат филтър и влиза гнус и пречи на вентилатора) или ще ти думне транзистора....което няма да те зарадва финансово (второто при В5 не съм го виждал...при една В3-ка се беше разотил цокъла за предпазителя,бяха се допряли двете кабелчета и съответно все едно няма препдазител...при поредната клечка във вентилатора беше изгорял транзистора,който го управлява (а е около 50А -ров) ).
Успех!
Колега ZFA159, аз съм с Пасат Б4 климатроник. При мен свири но при по-малка скорост спира!Какво означава това?
И как да сваля жабката като нямам такава? Как се достига до вентилатора при моя модел?
Благодаря предварително!
- AmW
- Мнения: 3550
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: вентилатора на парното "свири"
Тоя филтър, май май е поел няколко врабчета... 

- mafiota_a4
- Мнения: 674
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: AFN 09.1998
- Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг
Re: вентилатора на парното "свири"
radotom написа:boi4eto написа:Нещо не ми стана ясно как се получава тома "свирене"от уплатненията на тези капачета?
Колегата има предвид клапите на парното.
Но според мен - за да свири от там, трябва доста по-висока скорост на въздуха![]()
Аз залагам на силно запрашена турбина на вентилатора, оста се е нашлякала с прахоляк иии...
Като казваш висока скорост...
При мен на Б4 свири на трета степен а на последната направо не си 4увам музиката
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: вентилатора на парното "свири"
При В4 там имаше еърбег...вярно
Аз съм с В4-ково табло на В3-ката ама си сложих там жабката 
Има начин и при В4-ката.Сваляте си отдолу това,което е като кора (някои имат джобче,други нямат) което дефакто се намира под десния еърбег.Съответно после гледате дали може да се развият болтовете на вентилатора или не.Ако не може тогава ви очаква по-кофти изненада - развивате си 2-та болта на таблото,които са от дясно под пластмасовите капачки и дърпате таблото напред към вас.Няма да мръдне много понеже име и централни конзоли,които го крепят,но мърда до известна степен.
Вадил съм В4-ков мотор но не помня дали свалях бег-а и как съм го свалял или си излезе без да махам бег-а.
Свалете отдолу това,което е като джобче и огледайте какво и откъде може да се развие.
Вътре оркубата на В3 и В4 няма почти никакви разлики и принципа е същия
Даже при мен кутията за филтъра ми е от В4 понеже филтъра за В4 е около 3 пъти по-ефтин от този за В3 а и кутия за В3 се намира доста трудно.
Успех!


Има начин и при В4-ката.Сваляте си отдолу това,което е като кора (някои имат джобче,други нямат) което дефакто се намира под десния еърбег.Съответно после гледате дали може да се развият болтовете на вентилатора или не.Ако не може тогава ви очаква по-кофти изненада - развивате си 2-та болта на таблото,които са от дясно под пластмасовите капачки и дърпате таблото напред към вас.Няма да мръдне много понеже име и централни конзоли,които го крепят,но мърда до известна степен.
Вадил съм В4-ков мотор но не помня дали свалях бег-а и как съм го свалял или си излезе без да махам бег-а.
Свалете отдолу това,което е като джобче и огледайте какво и откъде може да се развие.
Вътре оркубата на В3 и В4 няма почти никакви разлики и принципа е същия

Даже при мен кутията за филтъра ми е от В4 понеже филтъра за В4 е около 3 пъти по-ефтин от този за В3 а и кутия за В3 се намира доста трудно.
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта