Проблем с гайката на пр.амортисьор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
steff 55
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот steff 55 » Сря 23 юни 2010 11:36


Здравейте на всички!За пръв път пускам тема и незнам дали е за тук но ако не е ще ме извините. :mrgreen: карам сеат толедо 1,но разликите с VW не са много!Та значи - гайката на пр.амортесьор,тази,която е веднага след тампона и се завива със специалният инструмент,непрекъснато ми се разхлабва,и предницата ми започва да тропа.Първият чифт тампони (може би оригиналните :evil: ),ги смених без и да подозирам за този проблем.След една седмица - същото потропване като преди смяната!ХМ!Реших,че тампоните са ментета!Нахраних на много хора майките,и си купих други СКЪПИ тампони!Смених ги!Естествено сам - на майстори не вярвам!Седмица две - колата беше супер.Никакви тропания и хлопания!Но радостта ми трая толкова.Пак това потропване.И най-интересното е че на заден ход тропа десет пъти повече!Имам чувството,че ще ми падне предницата!Така!До тук с оплакванията!Сега диагноза!
Всеки път щом развия горната гайка и махна чашката,която е под нея,онази СПЕЦИАЛНАТА гайка се е разхлабила минимум с половин оборот!Щом я стегна - една - две седмици всичко е ок!После пак същото!Опитах да я залепя с такива лепила за болтове,против развиване,с лак за нокти,и не и не.На ръба съм,като я стегна да я капна с телоподаващото :beat_butt2 Ама ако трябва да се развива,а то ще потрябва с тези перфектни пътища в БГ....Относно манипулацийте:
Винаги съм я затягал в работно положение т.е. колата си е на гумите,само на ръка без гайковерти и други такива,внимателно съм държал контра на стеблото на аморт.както на тази,така и на горната гайка!Абсолютно съм сигурен(проверено от квалифицирани лица),че всичко е събрано в правилния ред пружина,тампон и т.н.Убеден съм,че нямам нищо друго разбито по предницата(и това е проверено НЕеднократно).
Обобщение:
След затягането на прословутата гайчица(сладурката тя),колата е перфектна!Макс.седмица - две и започва да тропа!Отново стягане,и отново седмица две ......и пак ,,,,и пак до + безкрайност!
Ако някой колега е имал подобен проблем и го е отстранил или има идея,моля да ме просветли :012:
PS:Ако някой има нужда от стягане на тази сладурка(гайката б.а.)да се обажда!Гарантирам по 5мин.на амортесьор! :lol:

)




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот pas1.8mi » Сря 23 юни 2010 15:45


Да не са ти блокирали лагерчетата и чрез тях да се развива гайката? :roll:


steff 55
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот steff 55 » Сря 23 юни 2010 15:54


Ами,не вярвам,и те са нови!Взех си ги заедно с тампоните!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот fox_vt » Сря 23 юни 2010 17:40


Ха колега вкарваш ме в размисли и мойта леко си потропва като мина през една специфична неравност тампоните ги сменях преди две години и нещо може и те да са за смяна пак.Принципно тая гайка какво я законтря че не ми се отваря етката да гледам .


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот keymaker » Сря 23 юни 2010 18:37


ами гайката нищо не я контрира и аз имам съмнения ,че от това място потропвам и си мисля да подложа гумен пръстен и да стегна чашката отгорему.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот Winner25 » Сря 23 юни 2010 19:13


steff 55 написа:Ами,не вярвам,и те са нови!Взех си ги заедно с тампоните!

Малко не ми стана ясно с кои тампони си :roll:
Ако тампона е с отделен лагер би трябвало гайката да си е стандартна гайка :)
Ако лагера си е част от тампона, то тогава трябва гайката да е от тези които се отвиват със специален инструмент.
И нали гайката на чашката е отгоре. И двете ли се развиват :roll:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот emo-gar » Сря 23 юни 2010 21:16


Ами да си кажа и аз впечатлението от Оная Гайка,взех да си пробам самоделния ключ за развиване на тия гайки..стигнах до долната-с шлицев ключ...ами хлабава беше!!Стягам доволно,захлупвам чинийката и стягам горната гайка.През чинийката горната гайка би трябвало да законтря долната,ама факт е че беше хлабава!Потропването,колкото и минимално да е при мен не се промени,явно е от друго,ама айде аз си знам откъде може да е..отлагам го все във времето.Та сега и аз се зачудих за тоя ефект с разхлабена ..гЕЙка :roll:


steff 55
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот steff 55 » Чет 24 юни 2010 9:23


Колега Winner25,с големите тампони съм,като на МК2,с лагерите вътре.Те не се вадят от тампоните!Между другото,през всичките години през които ме съпътства този проблем,съм говорил с много колеги,кото карат коли от нашата група :bowdown ,и да не кажа всички,то почти всички имат този проблем!В интерес на истината най-безпроблемни в това отношение са AUDI!Странно,защото там анатомоята е същата.И най-лесното,особено за "майсторите"(повечето от които изобщо не подозират за този проблем)е "Амиииии,тампончетата са ти за смяна!Абеееее за 100тина левааа,ша си ок!СУПЕР!И те щастливи и ти доволен....ДА ама НЕ! На много колеги им е писнало от това и както казах по-горе,като си ги стегнат и ги капват с телоподаващо.Ама аз не смея щото при развиване.... death !
Та значи,БИ трябвало след стягането на тази гЕЙка,поставянето на чашката и стягането на горната(контра)гайка,да няма проблем.Горната трябва да я законтря.НО УВИ!НЕ!Според мен се разхлабва когато се върти волана и колата се движи.От клиренса!Незнам!Нямам логично обяснение и за това си споделям мъката с вас!Повече МЪДРИ глави по нещо може да измъдрят!Поздрави!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот pas1.8mi » Пет 25 юни 2010 17:43


По спомени горната гайка не е точно обикновена!Имаше я в два варианта:с пластмасово пръстенче и с приплеснат горен край!И двата варианта са точно цел анти-саморазвиване! :idea:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот fox_vt » Пет 25 юни 2010 22:57


Ама чакай сега ако тя е законтрящата гайка и долната се охлаби значи и тая ще е хлабава а никой не споменава такова нещо май.То отдолу под оная долната гЕйка кво има тампона с лагерчето ли- а под него все нещо поддава някъде тука.


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот kamus11 » Съб 26 юни 2010 7:54


Що не пробваш просто да смениш гайката.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот emo-gar » Съб 26 юни 2010 8:08


За нагледност си позволявам една снимка-откъм лагера на "големия" тампон:
Изображение
Долната гайка -с шлиц,всъщност притяга гривната на лагерчето(това тъмно кръгче в средата на тампона)-към "стъпката" след резбовата част на ствола на амортисьора.Единственото обяснение е ,че лагера е от "тенеке" и се смачква и притягането отпада след няколко удара в дупки,или да допуснем че самият ствол на амортисьора е "кашкавал"..?Горната гайка(обикновено за ключ 21) е действително с две изпълнения:пластмасов пръстен или е "щипната" с цел да няма саморазхлабване,и реално си е стегната..към "чинийката",а през нея-към долната гайка,т.е.двете се законтрят взаимно(това законтряне си е класическо в механиката).

Ха..пропускам май нещо!Има още един "потенциално" "мек" елемент в сглобката-ами ГОРНАТА ЧАША на пружината!!!При "големия" тампон тя стои между лагера и "стъпката" на амортисьора!!!...и си е откровено "тенеке".Ако е натрупала ръждица,лесно е да се предположи че тя се "рони" и дебелината на ламарината се променя,то ръждиво желязо за "подложка"..не е ефективно


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот Danny boy » Нед 27 юни 2010 8:47


Не е проблема в гайката.Когато се развива горната челното съпротивление повлича и долната и тя прави 1-2оборота докато само горната вземе да се развива.Виж ако постоянно се развива само горната гайка ,тогава има проблем и се прибягва до гайки с тефлонов стопер отгоре който е притив саморазвиване.
Имаш някъде нещо за смяна по окачването.Тампони стабилизираща щанга,биалети....итн.


steff 55
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот steff 55 » Пон 28 юни 2010 9:37


МММММ дааа!Всичко,което казват колегите в по-горните мнения е така,и аз съм съгласен с него!Горната гайка действително има пластмасова втулка против развиване!Това със смачкването на гривната на лагерчето,ми се струва малко вероятно,защото би се забелязала деформацията му дори и бегло!А при развиването на горната гайка,ми е помагал приятел,държейки чашката да не се върти,и при стабилна контра на стъблото на аморт.с шестограм N7,също ми е малко вероятно гол.гайка да повлече малката гЕЙка,при отхлабване.Относно предницата - убеден съм 200% - няма нищо разбито!ЗАЩО тогава като стегна въпросната гЕЙка предницата спира да тропа за седмица - две?????Единственото разумно обяснение е че се мачка тампона! :banghead:


mitakoo
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 10 окт 2013 9:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с гайката на пр.амортисьор

Мнениеот mitakoo » Чет 10 окт 2013 9:42


аз също съм имал често разхлабена гайка с прорезите , и от скоро сложих една шайба ф14-20х2мм върху нея и така повдига малко чашката да не опира в цилиндъра който излиза от самия тампон.Струва ми се че досега железния цилиндър се е опирал в металната чашка и е държал контра.А при завиване стеблото на амортисьора се опитва да се върти и като не може се предава движениеето на тази гайка и се разхлабва.
Сега би трябвало с най-горната гайка,чашката, шайбата,гайката с прорезите, ламарината на лагерчето,чашката на пружината и стъпката на амортисьора да затегнат и законтрят заедно.А при завиване на ляво надясно всичките те да се въртят заедно(като една сглобка) и без да опират никъде.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта