Milanov написа:Няма шокови датчици, само ако отвориш врата, ще свирне клаксона, с две думи немска тъпотия.
Така е, за шоковите датчици, но може да има обемни, които да индицират движение в купето. При задействана аларма, отварянето на врата е невъзможно, без сериозна интервенция върху машинката на ЦЗ във вратата.
Чрез ВАГ-КОМ може да се настройва наличие на звуков сигнал при поставяне на колата под охрана с алармата и при снемане от охрана.
За проверка на работоспособността на алармата (фабричната). При наличие на обемни датчици : сядате в колата и включвате алармата. След около минута помръдвате достатъчно интензивно. Обемните датчици регистрират движението и алармата се задейства.
При липса на обемни датчици: сядате в колата и включвате алармата. След около минута дърпате лоста за отваряне на капака. Датчикът за отворен капак индицира нарушение на охраняваната зона и алармата се задейства.
Не правете опити да проверите работи ли алармата чрез отвараяне на вратите. При включена аларма е задействано двойното им блокиране и ако всичко по машинките е нормално, те не могат да се отворят.
По принцип фабричната аларма използва за звукова индикация клаксона, но има комплектации на автомобила, в които фабрично са вградени отделни сирени.
Дано съм бил полезен.