Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот velinsl » Вто 17 авг 2010 19:10


muns61 написа:Мой познат, карал доста коли и нови и стари, сподели, че идеалната кола за него е нова Б3 с клима и 4 ел стъкла. Комби 1,8 МИ на газ...

Баси, все едно описваш моята... mhihi (малко спам)




KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 17 авг 2010 20:08


Този мотор на бензин не върви па на газ не знам :roll:


simo s pasata
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот simo s pasata » Вто 17 авг 2010 20:54


пък смятай и с климатик.има един пасат във подфорум продава,който прилича на слънце,струва 2500.купи него и продай твоя за "кой колкото даде".ще си напред,ако наистина е такъв.това е за б3 .здрави се оказаха тези коли,поне моят де,засега не си го давам.


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот Siv » Сря 18 авг 2010 7:40


Здравй колега,
Това е моя технически блог за моя пасат б5:
viewtopic.php?f=24&t=150261

С две думи имам го от септември 2009 и до момента съм дал:
Пълен комплект работа + части предно окачване - 550лв. (ако я караш поне 1 път годишно, може и да не е пълен комплект)
2 х ТО - 240лв.
Спирачки - 200лв.
Картер ( :) ) - 50лв.
Турбо - 850лв.
Вискосъединител и перка - 200лв.
Кора под двигател - 60лв.
Гуми - 5х 120лв.
амортисьор преден капак 20лв.
рейка - 350лв.
Общо 1870 лв без гумите.
Имай предвид, следното: това са ниски цени за ремонти; също така са стартови ремонти (с оглед, че колата скоро я взех); не са включени застраховките (към 800лв.); има да се сменят ангренажен к-кт около 1000лв. и профилактика на ск. кут. около 250лв.

Колата е Пасат б5, 12.1999 2.5tdi V6 150к.с с климатроник, ABS, ESR, комби, черна кожа, мн. добро стерео (без туби и такива)., 186 000км. по километраж, ел. пакет, подгряване на огледалата, ксенон, фаб.+допълнителни халогени, борд комп. и се продава за 8700лв. като за съклубник. Все пак, ако решиш да си вземеш пасат може да преслушаш и моя. Не искам да го продавам, но ми е малко рано за тая кола, писна ми да нямам кинти, за да я гледам, а повярвай гледам я много от както си я взех, как нещо изсумти веднага получава професионален ремонт, защото се занимавам с транспорт и логистика и ценя техн. съст. на колите - искам моята да е винаги перфектна.

Поздрави


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот dlug » Сря 18 авг 2010 10:29


Вие май почвате да си чешете езиците :lol:
Колегата сподели че явно се е ориентирал. Не е лошо разбира се да има мнения, хубаво също е все пак да са меродавни. Мнения от рода на "не взимай тая и тая кола щото е таралясник" е доста несъстоятелно (мое мнение)
И за да не съм голословен ще си дам и моето мнение, базирано на опита с Б3 и Б5.5 (в момента)
По-новият модел е несравнимо по-добър, с по-добър комфорт и по-висока сигурност....най-важното за мен-уникално удовяолствие от карането в сравнение с Б3.
Също така несравнимо по-скъп за покупка и поддръжка. Така че както казаха доста колеги преди мен-ако човек може да си го позволи-по-новият!!!
Спор не знам дали въобще може да има :)

Последна промяна от dlug на Сря 18 авг 2010 15:39, променено общо 1 път.


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот Volkswangel » Сря 18 авг 2010 15:25


Аз съм имал три Пасата В3 и два В5.Последния е 99г 1,9 ТДИ, 110кс.Троиките бяха 1,8 Моно, бензинки, които карах на газ. Какво да кажа за троиките - железни коли, опростени, не претенциозни и абсолютно всичко по тях си правих сам.Сериозни проблеми не съм имал,само им сменях горните опори на окачването и тези пластмасовите щуцери колектори на охладителната система - все се пукаха.
След тях минах на дизел щото ми писна от тия газови уредби.Но впечатлението ми от троиките като цяло е отлично.
След това минах на петица дизел и съм меко казано доволен.Последната я взех ноември 2007 и съм направил 40 000 км. За тези километри съм сменил ремъците, ролки и текущите масла и филтри.В началото смених и два носача, което си е нормално.И това е.За горенето не ми се говори, щото които не е карал този модел мисли че го лъжа.Това е перфектен автомобил, които в близко бъдеще не бих и сменил.


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот K » Сря 18 авг 2010 22:22


Май повечето тук залагат на старото пред новото. И двете си имат - и +.
И аз да направя сравнение м/у старо (нищо, че е толедо) и ново (б 5.5). Старото е класика, АФН двигател, дизел, 110 кс. - само сипваш нафта и газ напред. Без да се притесняваш и да си задаваш въпроса "Ама тая нафта сега дали е ОК..?" Работата при старото е комфорта, друса, няма такива удобства, но пък е евтино и народно :)

Б 5.5 е друга работа вече...направих няколко пътувания на дълъг път и просто разликата в комфорта е от земята до небето. След 400км. с Толедото направо бях утрепан, а с Пасата не чувствам нищо. Все гледам обаче да избягвам дупките, да не го изцапам и т.н.

Все пак се живее веднъж...не си ли угодиш... като станеш на 60 ли ще си правиш кефа? Е, всичко опира до пари, но ако можеш да си го позволиш действай ;)

Човек винаги иска това което няма. Сега карам предимно Пасата и ми липсва Толедото. Преди като карах Толедото исках Пасат. Друсаше ми, скърцаше ми... Няма угодия :)


nikolaiserdiuk

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот nikolaiserdiuk » Чет 09 сеп 2010 8:32


Из имам и двата пасата, Б3 (бензин, 90 коня) и Б5.5 (ТДИ 130 коня).

Относно ремонти Б3 е супер изгоден, евтин е и има много части. Също така Б3 е доста издръжлив на натоварвания, използвам го като кола за превози на материали, тухли, цемент и др. Има много здрава ходова част, 5 години карам и засега нищо не съм сменял.

Динамика на Б3 обаче е слаба, за изпреварване не става много, на магистрала след 120 става много шумен и трудно дига над 140. Тук Б5.5 е съвсем различен, динамика е супер, в завоите се държи перфектно, зимата на лед 10 пъти по-добър от Б3. За дълги пътувания е идеален, разхода извънградско 5/100, динамичен, до 150 км/ч върви идеално, даже става по-тих.

Но подръжка на Б5.5 е скъпа, смяна на агренажа с всички ролки, помни излиза 1000 лв, докато на Б3 ми излиза 100 лв. Смених стъкло на ляво огледало - 140 лв, докато на Б3 цяло огледало 25 лв. Извода е: ако се возиш много и с висока скорост и имаш пари да ремонтираш Б5 е добра кола. Но ако говорим за 15 км на ден спокойно возене, без състезания, тогава Б3 е идеален.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот passenger » Чет 09 сеп 2010 9:21


Леле майко, какви неща прочетох тук не е истина ... :screwy :Mr Green Fun

- Хайде първо дайте дефиниция на "тежат й годинките" ! Какво толкова ? По стара е в талона, изпусне амортисьор, купуваш, сменяш. Счупи се фар, купуваш сменяш. Честно казано не мисля че можеш да сравняваш автомобил на 18 години(Б3) на 250к км и автомобил на 10 години на 400к км. Безпредметно е.
- Към колегата с возията. Не зная какво си карал, но едно Б3 с добро окачване е просто мечта. Дори и след 1000км на ден и не слизам "прее*ан", а готов за бира и още 1000км. Не знам какво точно си карал.
- Как така не вдигала повече от 140 ?!? Надявам се това да е шега.

Оставам с впечатление че някои са карали зле поддържани Б3-и с гуми Вида спорт, а сега карат по-лачен пасат с Мишелин, и казват "Взимай смело Б5".

Имаше някъде по-горе едно много добро мнение "Всичко опира до пари и единствено до пари" ...
Давам пример:
Имам Б3 и допреди 2 години години (преди кризата) сипвах Мотул, слагах нови Континентал, сменях амортисьори Боге и т.н. Ще каже ли някой че автомобила не е бил добър ?
Сега сипвам Мобил, слагам Клебер и то втора употреба, сменям амортисоцори Алко и т.н. (нищо лошо против марките във втория пример).
Като цяло бих избрал добре поддържан Б3 през зле такъв Б5.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот Stenly » Чет 09 сеп 2010 9:46


За мен Б5 единствено по комфорт бие Б3 заради окачването ,което и по лесно се скапва.
Годините не значат нищо. Има поддържан автомобил има и занемараен такъв.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот mili 75 » Чет 09 сеп 2010 10:21


Единственото предимство на Б3 е в евтинията, другото са приказки в стил колко е кисело високото грозде. :D Между другото, след някоя друга година, когато Б5 стане по-достъпен за широкота аудитория, спора ще е колко си е хубава б 5цата и колко не става тая новата б 6ца, колко е скъпа за поддръжка.Ама това е прогреса върви към новото не към старото, така че темата тука трябва да е не струва ли си Пасат б5, а в кой момент може да си го позволя и да си го поддържам без проблеми.


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот ChimeyJimmey » Чет 09 сеп 2010 10:38


B6-ицата от сега (преди 4 години) не ми харесва. Писал съм го доста пъти, ама пак да се запише в аналите, та някой после да не ме причислява към погрешната група. mhihi


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот mili 75 » Чет 09 сеп 2010 11:14


Абе и аз съм на мнение, чи Б 5цата е преломен момент при Пасата, защото е коренно по-различен от моделите преди това.Ама Чими няма цял живот да караме Б 5 ци, ще трябва и на Б 6-ци да се прежалиме, те затова от ВАГ групата видяха, че много я критикуваме тая Б 6 ца и ще пуснат Фейслифта. :applause: Ей тука някой да не се обиди в рамките на шегата търсим дълбоката истина. :lol:


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот zdrash » Чет 09 сеп 2010 11:37


Според мен колата ти трябва да е такава, че да не ти нарушава дори ежедневния финансов комфорт, а щом човек почне пита и да си брои стотинките - не трябва да взима " по новата" - щото очевидно има проблем и ще се гърчи.
И за статистиката - мойта е почти Б3(Б4)
за 4-5 години съм минал 110 000км,
до сега ме е водила до:
Париж,Виена, Прага,Атина,Щутгарт, Венеция, Монако и др. - никога не съм бил изморен след каране от по 1000+ км на ден (колата е с клима, ел пакет, добра музика, добър мотор, ориг. подлакътник м/у предните седалки, плюшче и т.н.).
Сменил съм водна помпа и комутатор(които м/у другото са консуматив).
Проблем е че на балканските граници те мислят за гастербайтер, но на балканите има и други проблеми.
За по новите - и 5 и 5.5 возят по добре обаче има 2 проблема:
1. На каква цена и струва ли си повечето пари за малко повече конфорт - или пък що не А6 или пък 5 серия
2. Карам от време на време също и Туарег 3.0ТДИ и БМВ 730Д - и да ви кажа "новия " Пасат
изглежда бая бледичък

Последна промяна от zdrash на Пон 31 яну 2011 20:06, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Мнениеот dlug » Чет 09 сеп 2010 12:12


zdrash написа:.....
1. На каква цена и струва ли си повечето пари за малко повече конфорт - или пък що не А6 или пък 5 серия
2. Карам от време на време също и Туарег 3.0ТДИ и БМВ 730Д - и да ви кажа "новия " Пасат
изглежда бая бледичък

1. Безспорно си трува повечето пари за малко повече комфорт-ако човек има възможност да ги отдели. Ако няма възможност е все едно дали си струва или не, тъй като няма да го получи.
2. Това честно казано не го разбрах :) Искаш да кажеш че туарега е по-хубав от пасата? Или БМВ-то е по-хубаво от пасата? Някой да е казал противното?
Все пак темата е сравнение на В3(В4) срещу В5 (5.5). И така като гледам никой (вкл. аз) който е карал и двата пасата не казва че старият е по-хубав. Защо ли???????????



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 43 госта