защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот the_tupan » Нед 26 сеп 2010 15:20


Мойта стрелка не се мърда от средата. :Mr Green Fun Обаче се мандахерца софтуерно. :idea:




rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот rosen1212 » Нед 26 сеп 2010 15:49


znainainai написа:Не се джафкайте отговорът е:
Не е препоръчително тъй като моторът рязко се преохлажда което може да е фатално за него. Всички са чували че пукат глави моторите на VW да пукат от неправилна експолатация :012:


то ако е неправилно щеше да има осигуровки блокировки да не може водача да се движи по инерция, друга ще да е причината за пукане на глави ..че то едно балканче да го изключиш от скорост че и да го загасиш нищо няма да му стане

Последна промяна от rosen1212 на Нед 26 сеп 2010 15:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот fox_vt » Нед 26 сеп 2010 17:24


stefan4o написа:
fox_vt написа:
Не точно така -може да си натиснал газта наполовината ход на педала ама ако оборотомера ти показва примерно 4000 об пак ще си на ППХ.Или накратко компа следи положението на педала на газта в проценти и спрямо всеки един процент има точно определени обороти на мотора,което значи че ако педала е натиснат толкова че да си на 2000 об а ти си на 3000 примерно ще си в режим на ППХ.Също не се бъркайте от това че разхода при ППХ винаги трябва да е 0 няма такова нещо -при слаб наклон и леко натисната газ колкото да поддържате движението моментния разход може да показва само 1-2 литра!Иначе на въпроса нищо няма да и стане на колата ако се спускаш по инерция но реално няма смисъл-мина времето на жигулките и москалите да ги къткаме по инерция че и на загасен двг и после палене на скорост :mrgreen:

В голяма грешка си, че ако си с натиснат педал на газта е ППХ. Изобщо не е така :012:
Относно удебеленото - аз като съм с карбуратор или ако дизелът е с мех. помпа, тогава къде го компа да следи? Малко не ти се връзват нещата ми се струва.


Може и да си прав за механичните помпи това дето съм го написал е за ел помпи и е гледано по борд компа.Който има на борда моментен разход нека погледне.


rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот rosen1212 » Нед 26 сеп 2010 18:09


fox_vt написа:
hooligan_sk написа:Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял


Не точно така -може да си натиснал газта наполовината ход на педала ама ако оборотомера ти показва примерно 4000 об пак ще си на ППХ.Или накратко компа следи положението на педала на газта в проценти и спрямо всеки един процент има точно определени обороти на мотора,което значи че ако педала е натиснат толкова че да си на 2000 об а ти си на 3000 примерно ще си в режим на ППХ.Също не се бъркайте от това че разхода при ППХ винаги трябва да е 0 няма такова нещо -при слаб наклон и леко натисната газ колкото да поддържате движението моментния разход може да показва само 1-2 литра!Иначе на въпроса нищо няма да и стане на колата ако се спускаш по инерция но реално няма смисъл-мина времето на жигулките и москалите да ги къткаме по инерция че и на загасен двг и после палене на скорост :mrgreen:


и защо ми е да натискам педала като ще съм на ППХ с него или без него - за да си влоша ергономията на работното място ли?
значи сигнала от педала се използва като за регулатор на скоростта (всережимен регулатов) а не като регулатор на натоварването (двурежимен регулатор)


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот sam_boha » Нед 26 сеп 2010 18:18


Аз нещо не схванах мисълта за изстиването... Ако пуснеш по инерция ще се охлади по-бързо? По-логично ми се вижда, ако пуснеш на скорост да се охлади повече, все пак оборотите на водната помпа зависят от тези на двигателя и ако на свободна оборотите са 900, а на скорост 2000, скоростта на циркулиращата охладителна течност е различна. Аз лично като ми загрееше дизелова кола (става дума за една Омега) и включвах по-ниска предавка по надолнището и тя се охлаждаше мигновено. На ВАГ двигател не ми е мърдала стрелката, но ако има нещо вярно за преохлаждането да си знам.


rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот rosen1212 » Нед 26 сеп 2010 18:23


а ако минеш през локва и пръсне под капака вода как ще се преохлади лелеее :lol: или пък решиш да измиеш на паростръйка


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот nebeto » Нед 26 сеп 2010 18:37


Благодаря за отговорите ви :wink: .Идеята ми беше примерно на някакъв малък наклон щом отпусна гаста започва да намалява да я пусна по енерция,че да не давам гас,а иначе когато наклона е голям е по добре да съм на скорост без гас хем за да не се налага често натискане на спирачка,хем колата да си е на обороти,а при такъв когато колата е на скорост без гас си гори толкова колкото на 900-1000 оборота,щом не пречи на колата ще я пускам. :applause:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот milmar » Нед 26 сеп 2010 18:58


sam_boha написа:Аз нещо не схванах мисълта за изстиването... Ако пуснеш по инерция ще се охлади по-бързо? По-логично ми се вижда, ако пуснеш на скорост да се охлади повече, все пак оборотите на водната помпа зависят от тези на двигателя и ако на свободна оборотите са 900, а на скорост 2000, скоростта на циркулиращата охладителна течност е различна. ....


На скорост мотора изстива по-бързо от колкото на празен ход естествено . Най-малкото защото няма кой да топли (изгаряне на гориво) , освен топлината от триене и от компресия в цилиндрите .


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот dragozow » Нед 26 сеп 2010 19:17


hooligan_sk написа:Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял

Ако искаш да не спреш спускаш на предавка която е подходяща. Аз например на една стръмна улица в Княжево си спускам на 1-ва и не спира, даже се засилва. Ползвам двигателя вместо да запаля спирачките. По Витиня има един участък преди първия тунел по който карам в продължение на 5 км без газ на 6-та скорост. В различните участъци колата върви със 100-120 км/ч.


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот achodemo » Нед 26 сеп 2010 19:21


dragozow написа:
hooligan_sk написа:Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял

Ако искаш да не спреш спускаш на предавка която е подходяща. Аз например на една стръмна улица в Княжево си спускам на 1-ва и не спира, даже се засилва. Ползвам двигателя вместо да запаля спирачките. По Витиня има един участък преди първия тунел по който карам в продължение на 5 км без газ на 6-та скорост. В различните участъци колата върви със 100-120 км/ч.


Аве колеги как да спре ?! :screwy И да угасиш двигателя пак няма да спре !


Потребителски аватар
elimn
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Varna

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот elimn » Нед 26 сеп 2010 19:39


nebeto написа:...не е било хубаво дизолова кола да се пуска по енерция на свободна скорост с работещ двигател....


По-добре е да пускаш колата по инерция на скорост. Ефекта-моторна спирачка. Облекчават се спирачките, по-малък шанс за прегряването им. Не само дизелова, ами и всяка друга е добре така да я караш. Добре си чул. А това допълнение с работещ двигател :shock :Mr Green Fun направо ме срази. Вече никой не гаси двигател по надолнище по ред причини и най-важна-сигурността. Има разлика в инерцията на скорост и на свободна, че на скорост ще изминеш по малко растояние, отколкото на свободна. Ами представи си, ако си на свободна с голяма скорост как ще спреш,ако се наложи :screwy Гепиш здраво геврека и газиш яко спирачки :screwy Само за това се сещам. Ако пък е лигаво отдолу..Олеле майко!
Карай си по инерция на скорост, да ти е мирна главата особено,ако е голям наклона,или има и завои, не че ако си на свободна ще стане кой знае колко зле за колата, ама много хора са се претрепали така. Друго, което забравих да отбележа:
Спускаш се на свободна, иде равното ти превключваш рано-харчи повече и се мъчи. Ако имаш зор да си караш на свободна-карай, ама гедай да е като се движиш бавно,/към светофар с 5/ или в случай, че няма да ти се налага да спираш. Този въпрос дето го задаваш,има прост отговор.
Извод: Няма да му стане нищо на двигатела, ако я пускаш на свободна. Единствено намалява сигурността.


Потребителски аватар
elimn
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Varna

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот elimn » Нед 26 сеп 2010 19:44


achodemo написа:
dragozow написа:
hooligan_sk написа:

Ако искаш да не спреш спускаш на предавка която е подходяща. Аз например на една стръмна улица в Княжево си спускам на 1-ва и не спира, даже се засилва. Ползвам двигателя вместо да запаля спирачките. По Витиня има един участък преди първия тунел по който карам в продължение на 5 км без газ на 6-та скорост. В различните участъци колата върви със 100-120 км/ч.


Аве колеги как да спре ?! :screwy И да угасиш двигателя пак няма да спре !


Той се объркал ей! Не го хапи така. Ако си на свободна и хванеш равно, колата все някога ще спре, ама ако си на скорост няма!


Потребителски аватар
elimn
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Varna

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот elimn » Нед 26 сеп 2010 20:00


nebeto написа:Благодаря за отговорите ви :wink: .Идеята ми беше примерно на някакъв малък наклон щом отпусна гаста започва да намалява да я пусна по енерция,че да не давам гас,а иначе когато наклона е голям е по добре да съм на скорост без гас хем за да не се налага често натискане на спирачка,хем колата да си е на обороти,а при такъв когато колата е на скорост без гас си гори толкова колкото на 900-1000 оборота,щом не пречи на колата ще я пускам. :applause:

Небенце, дано си разбрал какво е инерция. Не ти се карам сега. Само помагам. Първо инерция се пише с "И". Второ инерция е свойството на телата да запазват състоянието си на движение, ако не са подложени на въздействие. И двата случая става въпрос за инерция. И на скорост и на свободна. А това: "Идеята ми беше примерно на някакъв малък наклон щом отпусна гаста започва да намалява да я пусна по енерция,че да не давам гас" Пусни я по инерция на по-голяма предавка. Щом си на наклон, дори и малък върши работа като не ти се дава газ. Газ е със З. Ама карай си на скорост без газ. Няма да спестиш много гориво, ако изключваш всеки път. Разликата е минимална.
Айде и умната със свободната. :kissy:


rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот rosen1212 » Нед 26 сеп 2010 20:12


много водачи не ползват (умишлено или не) понятието инерция един лек автомобил може да измине 400м на неутрална предавка по хоризонтален асфалтов път ако се е движил с 50км/ч преди изключването . Може би хитрината е печелене на 2 или 5 позиции в чакането на светофара , но във темата за разход на гориво забелязвам че мнения за 30% по -икономични автомобили се приемат мнооого несериозно.


Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот tremendous » Нед 26 сеп 2010 20:27


Нека и аз да се намеся в темата. Не виждам никакъв смисъл от това да се пуска колата на скорост и да се използва мотора като спирачка освен примерно през горещо лято и слизаш от Щипка. Просто немога да хвана смисъла в друга ситуация да се пуска на скорост колата. Една смяна на спирачки няма кой знае колко да бръкне в джоба на човек в сравнение с износването на двигателя. Как според вас ще се износва повече двигателя , независимо дизел или бензин? Надолно с 3000 оборота или по инерция с 990? Ще кажете - няма натоварване няма износване ама тия сигменти , цилиндри , вал на клапаните , пружините на клапаните те по-малко ли се износват с 3000 оборота или с 990?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта