Обаче се мандахерца софтуерно. защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Мойта стрелка не се мърда от средата.
Обаче се мандахерца софтуерно. 
Обаче се мандахерца софтуерно. -
rosen1212
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
znainainai написа:Не се джафкайте отговорът е:
Не е препоръчително тъй като моторът рязко се преохлажда което може да е фатално за него. Всички са чували че пукат глави моторите на VW да пукат от неправилна експолатация
то ако е неправилно щеше да има осигуровки блокировки да не може водача да се движи по инерция, друга ще да е причината за пукане на глави ..че то едно балканче да го изключиш от скорост че и да го загасиш нищо няма да му стане
Последна промяна от rosen1212 на Нед 26 сеп 2010 15:53, променено общо 1 път.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
stefan4o написа:fox_vt написа:
Не точно така -може да си натиснал газта наполовината ход на педала ама ако оборотомера ти показва примерно 4000 об пак ще си на ППХ.Или накратко компа следи положението на педала на газта в проценти и спрямо всеки един процент има точно определени обороти на мотора,което значи че ако педала е натиснат толкова че да си на 2000 об а ти си на 3000 примерно ще си в режим на ППХ.Също не се бъркайте от това че разхода при ППХ винаги трябва да е 0 няма такова нещо -при слаб наклон и леко натисната газ колкото да поддържате движението моментния разход може да показва само 1-2 литра!Иначе на въпроса нищо няма да и стане на колата ако се спускаш по инерция но реално няма смисъл-мина времето на жигулките и москалите да ги къткаме по инерция че и на загасен двг и после палене на скорост
В голяма грешка си, че ако си с натиснат педал на газта е ППХ. Изобщо не е така![]()
Относно удебеленото - аз като съм с карбуратор или ако дизелът е с мех. помпа, тогава къде го компа да следи? Малко не ти се връзват нещата ми се струва.
Може и да си прав за механичните помпи това дето съм го написал е за ел помпи и е гледано по борд компа.Който има на борда моментен разход нека погледне.
-
rosen1212
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
fox_vt написа:hooligan_sk написа:Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял
Не точно така -може да си натиснал газта наполовината ход на педала ама ако оборотомера ти показва примерно 4000 об пак ще си на ППХ.Или накратко компа следи положението на педала на газта в проценти и спрямо всеки един процент има точно определени обороти на мотора,което значи че ако педала е натиснат толкова че да си на 2000 об а ти си на 3000 примерно ще си в режим на ППХ.Също не се бъркайте от това че разхода при ППХ винаги трябва да е 0 няма такова нещо -при слаб наклон и леко натисната газ колкото да поддържате движението моментния разход може да показва само 1-2 литра!Иначе на въпроса нищо няма да и стане на колата ако се спускаш по инерция но реално няма смисъл-мина времето на жигулките и москалите да ги къткаме по инерция че и на загасен двг и после палене на скорост
и защо ми е да натискам педала като ще съм на ППХ с него или без него - за да си влоша ергономията на работното място ли?
значи сигнала от педала се използва като за регулатор на скоростта (всережимен регулатов) а не като регулатор на натоварването (двурежимен регулатор)
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Аз нещо не схванах мисълта за изстиването... Ако пуснеш по инерция ще се охлади по-бързо? По-логично ми се вижда, ако пуснеш на скорост да се охлади повече, все пак оборотите на водната помпа зависят от тези на двигателя и ако на свободна оборотите са 900, а на скорост 2000, скоростта на циркулиращата охладителна течност е различна. Аз лично като ми загрееше дизелова кола (става дума за една Омега) и включвах по-ниска предавка по надолнището и тя се охлаждаше мигновено. На ВАГ двигател не ми е мърдала стрелката, но ако има нещо вярно за преохлаждането да си знам.
-
rosen1212
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
а ако минеш през локва и пръсне под капака вода как ще се преохлади лелеее
или пък решиш да измиеш на паростръйка
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Благодаря за отговорите ви
.Идеята ми беше примерно на някакъв малък наклон щом отпусна гаста започва да намалява да я пусна по енерция,че да не давам гас,а иначе когато наклона е голям е по добре да съм на скорост без гас хем за да не се налага често натискане на спирачка,хем колата да си е на обороти,а при такъв когато колата е на скорост без гас си гори толкова колкото на 900-1000 оборота,щом не пречи на колата ще я пускам. 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
sam_boha написа:Аз нещо не схванах мисълта за изстиването... Ако пуснеш по инерция ще се охлади по-бързо? По-логично ми се вижда, ако пуснеш на скорост да се охлади повече, все пак оборотите на водната помпа зависят от тези на двигателя и ако на свободна оборотите са 900, а на скорост 2000, скоростта на циркулиращата охладителна течност е различна. ....
На скорост мотора изстива по-бързо от колкото на празен ход естествено . Най-малкото защото няма кой да топли (изгаряне на гориво) , освен топлината от триене и от компресия в цилиндрите .
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
hooligan_sk написа:Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял
Ако искаш да не спреш спускаш на предавка която е подходяща. Аз например на една стръмна улица в Княжево си спускам на 1-ва и не спира, даже се засилва. Ползвам двигателя вместо да запаля спирачките. По Витиня има един участък преди първия тунел по който карам в продължение на 5 км без газ на 6-та скорост. В различните участъци колата върви със 100-120 км/ч.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
dragozow написа:hooligan_sk написа:Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял
Ако искаш да не спреш спускаш на предавка която е подходяща. Аз например на една стръмна улица в Княжево си спускам на 1-ва и не спира, даже се засилва. Ползвам двигателя вместо да запаля спирачките. По Витиня има един участък преди първия тунел по който карам в продължение на 5 км без газ на 6-та скорост. В различните участъци колата върви със 100-120 км/ч.
Аве колеги как да спре ?!
И да угасиш двигателя пак няма да спре !- elimn
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Varna
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
nebeto написа:...не е било хубаво дизолова кола да се пуска по енерция на свободна скорост с работещ двигател....
По-добре е да пускаш колата по инерция на скорост. Ефекта-моторна спирачка. Облекчават се спирачките, по-малък шанс за прегряването им. Не само дизелова, ами и всяка друга е добре така да я караш. Добре си чул. А това допълнение с работещ двигател
направо ме срази. Вече никой не гаси двигател по надолнище по ред причини и най-важна-сигурността. Има разлика в инерцията на скорост и на свободна, че на скорост ще изминеш по малко растояние, отколкото на свободна. Ами представи си, ако си на свободна с голяма скорост как ще спреш,ако се наложи
Гепиш здраво геврека и газиш яко спирачки
Само за това се сещам. Ако пък е лигаво отдолу..Олеле майко!Карай си по инерция на скорост, да ти е мирна главата особено,ако е голям наклона,или има и завои, не че ако си на свободна ще стане кой знае колко зле за колата, ама много хора са се претрепали така. Друго, което забравих да отбележа:
Спускаш се на свободна, иде равното ти превключваш рано-харчи повече и се мъчи. Ако имаш зор да си караш на свободна-карай, ама гедай да е като се движиш бавно,/към светофар с 5/ или в случай, че няма да ти се налага да спираш. Този въпрос дето го задаваш,има прост отговор.
Извод: Няма да му стане нищо на двигатела, ако я пускаш на свободна. Единствено намалява сигурността.
- elimn
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Varna
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
achodemo написа:dragozow написа:hooligan_sk написа:
Ако искаш да не спреш спускаш на предавка която е подходяща. Аз например на една стръмна улица в Княжево си спускам на 1-ва и не спира, даже се засилва. Ползвам двигателя вместо да запаля спирачките. По Витиня има един участък преди първия тунел по който карам в продължение на 5 км без газ на 6-та скорост. В различните участъци колата върви със 100-120 км/ч.
Аве колеги как да спре ?!И да угасиш двигателя пак няма да спре !
Той се объркал ей! Не го хапи така. Ако си на свободна и хванеш равно, колата все някога ще спре, ама ако си на скорост няма!
- elimn
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Varna
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
nebeto написа:Благодаря за отговорите ви.Идеята ми беше примерно на някакъв малък наклон щом отпусна гаста започва да намалява да я пусна по енерция,че да не давам гас,а иначе когато наклона е голям е по добре да съм на скорост без гас хем за да не се налага често натискане на спирачка,хем колата да си е на обороти,а при такъв когато колата е на скорост без гас си гори толкова колкото на 900-1000 оборота,щом не пречи на колата ще я пускам.
Небенце, дано си разбрал какво е инерция. Не ти се карам сега. Само помагам. Първо инерция се пише с "И". Второ инерция е свойството на телата да запазват състоянието си на движение, ако не са подложени на въздействие. И двата случая става въпрос за инерция. И на скорост и на свободна. А това: "Идеята ми беше примерно на някакъв малък наклон щом отпусна гаста започва да намалява да я пусна по енерция,че да не давам гас" Пусни я по инерция на по-голяма предавка. Щом си на наклон, дори и малък върши работа като не ти се дава газ. Газ е със З. Ама карай си на скорост без газ. Няма да спестиш много гориво, ако изключваш всеки път. Разликата е минимална.
Айде и умната със свободната.

-
rosen1212
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
много водачи не ползват (умишлено или не) понятието инерция един лек автомобил може да измине 400м на неутрална предавка по хоризонтален асфалтов път ако се е движил с 50км/ч преди изключването . Може би хитрината е печелене на 2 или 5 позиции в чакането на светофара , но във темата за разход на гориво забелязвам че мнения за 30% по -икономични автомобили се приемат мнооого несериозно.
- tremendous
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Пловдив
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Нека и аз да се намеся в темата. Не виждам никакъв смисъл от това да се пуска колата на скорост и да се използва мотора като спирачка освен примерно през горещо лято и слизаш от Щипка. Просто немога да хвана смисъла в друга ситуация да се пуска на скорост колата. Една смяна на спирачки няма кой знае колко да бръкне в джоба на човек в сравнение с износването на двигателя. Как според вас ще се износва повече двигателя , независимо дизел или бензин? Надолно с 3000 оборота или по инерция с 990? Ще кажете - няма натоварване няма износване ама тия сигменти , цилиндри , вал на клапаните , пружините на клапаните те по-малко ли се износват с 3000 оборота или с 990?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта

