Проблем с перката на радиатора- Fixed

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
saveman
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 12 окт 2005 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: G.O

Мнениеот saveman » Вто 11 юли 2006 9:57


аз проблем с налягането на маслото нямам.
но вента ми е едностепенен :) макар че едва ли е много трудно да го направя двустепепен :) ще се тича по моргите то ама няма как.
а да знаеш някакви ориентировъчни цени на тия неща?




Weinlock
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 30 май 2006 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблемът ми остава неясен

Мнениеот Weinlock » Пет 14 юли 2006 14:41


minimiro написа:боя се че може и да ти е по-сложен проблема....

писва ти алармата не когато нямаш масло, а като ти падне налягането на маслото горе в главата над 2000rpm под 0.9bar .... а пада щото има хлабини около биелни и основни лагери и от там изтърва....
като се сгрее повечко маслото и стане по-тънко точно тогава се проявява тоз ефект..... като е студена колата маслото е гъсто не избива под лагерите, съответно си държи налягането в норма и зумера си мълчи.....

Най-сигурния начин да провериш нещата е в сервиз, с манометър да ти измерят налагането на маслото, завиват манометъра на местото на датчика на главата, палиш и гледате...

докато е студена ше ти държи 1bar и нагоре
важното е като достигне работна температура (90°С) налягането да не пада под 0.7-0.5bar
Ако е надолу лошу - биелни/основни са за смяна.....


Верно е налягането на маслото, сервизната ми книжка е на италиански, но поне това разбрах, лейката е за наляагне на маслото.

Отидох с оплакване в Юнитрейд в Дружба и се обясних каквото можах. Казах че перката не върти. Провериха я - вътреше. Заграа двигателя, вътреше и на двете степени. Шашнах се, за първи път я виждам да върти, а колата съм я загрявал доста по-яко. Хубаво, съгласих се. Измериха налягането на маслото, ама вече не в мое присъствие, нали знаете че не е допустимо клиента да стои в халето. Но обяснението до което се докопаха е че помпата не бачка и ще се сменя. И после направо ми направиха списък с хиляда джаджи за смяна със чудесни цени, общо към 1000 лв... Абе тръгнах си с едно на ум.
Ама на 3 километра от сервиза изпод капака избълва яко пушек, отварям и гледам антифриза ври, кипи и пръска по жестоко нагорещения двигател. Обадих се тук-там подсетиха ме че вероятно термостата не отваря външния кръг. Ма сещате се, че в първия момент помислих да се върна в Юнитрейд и да пребия някого, щото след отварянето на двигателя при тях стана всичко, до тоя момент 2000 км водата не изкипя нито веднъж.

На другия ден я закарах на друг сервиз, при познат, оня смени термостата и ми обясни че това с проблема с маслото е от прегряването, а маслото и помпата са си ми наред. Нищо не каза за ония от Юнитрейд ама се усмихна по особен начин. Та сега колата трябва да върви. Ама проблема е че на мен проблема с маслото ми ставаше след като дълго време въм въртял над 3000 оборота. Хич не мога да намеря връзка с загряването, когато антифриза ми изкипя, с маслото нямах никакви проблеми. Когато имах проблеми с маслото и колата вървеше много зле - тогава антифриза не кипеше и перката не въртеше, датчика не показваше над 90 градуса.

Мистерия пълна, поне за мен. Некой може ли да обясни!


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Пет 14 юли 2006 17:50


еми на предната страница е описана повече от подробно мистерията що кат ти загрее колата зумера писва.... кво повече от това.... ако ти е нормално всичко с лагерите си мисла че не трябва да се обажда този зумер точно.

Пример. сега година мисла след като се наложи да сменям и аз лагери (при все че ме убеждаваха дай ше сменим първо датчици, табло, термостати, вентилатори и т.н., а едно просто замерване показа къде точно е проблема), оня ден при екстремно отиване до Бургас и обратно в прохода при обзор, с здраво пържене и почти постоянно температурата ~100° веднъж не гъкна зумера....

в края на крайщата не мисла че ви коства кой знае кво да идете при ваското или пък където там предпочитате и пред вас да си ви измери/ят и покаже/ат за кво иде реч

Все пак нека не забравяме че ние сме си потенциални жертви на недобросъвестни майстори и сервизи, и що примерно някой такъв да не ти вземе 5 пъти кинти за труд и части доде стигнете до същината на проблема?!

П.С. Винаги се възхищавам на хорица дето така разпалено твърдят, че не, при тях не е възможно проблема да е в одухани лагери :D ...и после носа надолу.....

П.С.2. Поне при моите познати VW в едно 80-90% от случайте писне ли зумера не е на добре работата вервайте ми....


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 15 юли 2006 0:53


minimiro написа:......

Е при мен няма проблем с лагерите.. ;) гаранция.... 2 бара налягане..

Та 1 бар пак казвам е мого ниско налягане.. и си обречен да пищи като ненормално...

Доброто маслото е "длъжно" да си запази качествата на поне 120-130 градуса..
Та извини ме ама това за нашите моторетки са много много.. това значи около 100-110 градуса на охл течност..

Според някакви такива лично мои илюзорни мисли и размисли и страсти /без Вучков/:
запишете си!!!

Зумера ще ручи като се озори колата при ако налягане на маслото при тихи обороти /900/ при напълно загрял мотор е по-малко или равно на 1.4 - 1.5 бар...

Те това мислим аз.

Ако не е верно ут'епете ме с каманяк


saveman
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 12 окт 2005 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: G.O

Мнениеот saveman » Съб 15 юли 2006 14:29


нищо не схванах от тва обяснение ся скви лагери и чудесии аз имам простия проблем с датчика на радиатора. я кажете колко пари е тва по моргите че да си правя сметката....


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 15 юли 2006 14:54


saveman написа:..... колко пари е тва по моргите че да си правя сметката....

Това по моргите НЕ се купува.!!!
ново струва 15 кинта навсякъде го има.
ПРежали 15 кинта, за да не прежалиш после цял мотор.

Дано проблема е само в него.


Weinlock
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 30 май 2006 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

За мен става дума

Мнениеот Weinlock » Съб 15 юли 2006 20:22


saveman написа:нищо не схванах от тва обяснение ся скви лагери и чудесии аз имам простия проблем с датчика на радиатора. я кажете колко пари е тва по моргите че да си правя сметката....


Човече, не видя ли кви са ми на мене зоровете. Описал съм ги подробно.

Обяснението на Минимиро е единственото логично. Не знам автомонтьор ли е, ама който монтоьр видя колата никой не потвърди тази диагноза. Вида на колата е много добър. Не знам, наистина звучи логично това обяснение. засега колата не показва проблеми, но не съм я издувал на високи обороти дълго време.


saveman
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 12 окт 2005 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: G.O

Мнениеот saveman » Нед 16 юли 2006 17:25


окей пич само не ми се карай просто не разбирам много за това.
а това за 15лв мерси просто нямам време да обикалям магазини и морги за да разбера че го няма по втората ръка :)


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Вто 18 юли 2006 12:43


то външния вид за съжаление нема нищо общо с термина техническо състояние...... :wink: ... и то ку моеше с поглед да се диагностицира... ма тва друга бира....

П.С. Пък отговора за пищенето на зумера се отнася до колегата дето се оплака от това
Това че друг колега набута леко различна тематика в тази тема и реши че отговорите са към него и са заформи лек спор е следствие само и единствено на това че не си пусна нова тема с съответното заглавие....


saveman
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 12 окт 2005 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: G.O

Мнениеот saveman » Чет 20 юли 2006 7:10


Fixed. Най-сетне :) намерих на магазина такова нещо така и не му разбрах името предполагам че се казва термо ключ. за 11лв си го купих на EPS смених го с ключ номер 32-33 долях около литър антифриз за алуминиеви радиатори. и сега карам и като си дигне 90 градуса перката си върви.
много благодаря за помоща тука.
модовете можете да я заключвате.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта