син пушек при палене - оправен!

Техническа и сервизна информация за Passat
keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: син пушек при палене

Мнениеот keymaker » Сря 26 яну 2011 8:07


това с тегленето на въздух може да го пробваш със спрей за почистване на карбуратори(поне така пише на него) ,като запалиш мотора и започнеш да пръскаш около и по съмнителните места ако се промени работата на мотора значи е от там.съмнявам се да има резултат от това но от опит глава не боли.




Joto50
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kazanlak

Re: син пушек при палене

Мнениеот Joto50 » Чет 27 яну 2011 7:59


Колега,смени гумичките и не се занимавай с глупости.Не искам да обиждам майстора който ти ги е сменял,не го познавам човека,но когато се нанизват гумичките на стеблото на клапана се поставя пластмасова тръбичка,за да не се наранява гумичката,когато минава през канала на клапана.Ако това не е направено има голяма вероятност гумичките да се наранят и все едно че не си ги сменял.


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: син пушек при палене

Мнениеот B4/101 » Чет 27 яну 2011 22:18


1. не мога точно да определя пушека дали е сивкав или синкав, много са близо цветовете. сиво-син, демек нещо по средата.
2. определено мирише на бензин, като от силно преобогатена смес. знам миризмата на изгоряло масло - в случая не е това.
3. честно казано, не можах да схвана, как допълнителното количество въздух в колектора ще обогати сместта. компютъра мери количеството въздух постъпващо в двигателя с помоща на MAF Mass Air Flow датчика, а той е много преди колектора. така, че ако смуче след него компа няма как да разбере това. поне така си мисля, но може и да бъркам, знам ли...
4. сигурно ще сменя гумичките, но да се пооправи времето, че в тоя кучешки студ...


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: син пушек при палене

Мнениеот rudoni » Пет 28 яну 2011 12:13


мери го ламбда сондата и коригира сместа !


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: син пушек при палене

Мнениеот pas1.8mi » Пет 28 яну 2011 12:15


rudoni написа:мери го ламбда сондата и коригира сместа !


Е да де,ама пак си я прави оптимална(не преобогатена)! :beer


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: син пушек при палене

Мнениеот rudoni » Пет 28 яну 2011 23:01


от къде? като не знае откъде?влиза повече ,отчита в повече и пръска повече!и се "дави" и пуши!отчита повече въздух от кислородът в него който излиза през ауспухът ! той не гори!а излиза през ауспухът!кислородът , де!а се отчита от ламбда сондата!


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: син пушек при палене - открити проблеми!!

Мнениеот B4/101 » Съб 19 фев 2011 12:38


Най-накрая успях да закарам колата на майстор. Ето какво констатира и направи:
1. Запушени горивни дюзи. Едната бензинова дюза се оказа почти запушена, другите доста задръстени. Почистване на дюзите на ултразвук оправи нещата.
2. Почистен дебитомер. Дебитомера беше яко мръсен. Нямам представа как и от какво се е задръстил, въздушен филтър редовно сменям, но факта си е факт.
3. Почистен МАР датчик Оказа се яко наклепан с някакви гадости. Почистен.
4. Сцепено гуменото съединение за въздух между въздушен филтър и колектора За сега временно е реставриран със силикон и лепенка.
5. Почистен смукателен колектор от газови утайки

В резултат на тия работи сега при палене на студено двигателя цъка като часовник и няма следа от пушека!!! :yeaha:

Като се замисля всичко си е съвсем логично. Мръсни дюзи = неправилно дозирана горивна смес = двигателя работи неравномерно. Затлачен дебитомер и МАР датчик = компа няма идея колко въздух влиза и какви параметри има = ECU-то постоянно работи в някакъв авариен режим, а отгоре на всичко от сцепеното съединение влиза въздух, който не се отчита и накрая става някаква боза :screwy

Майстора смята, че повечето проблеми идват от газовата. Известно време ще покарам на бензин, но се чудя за в бъдеще дали да карам на газ или да разкарам газовата? Ще трябва да помисля...

Ами това е. Дано информацията да бъде полезна и на други колеги.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: син пушек при палене - открити проблеми!!

Мнениеот nuri_3556 » Съб 19 фев 2011 17:11


2. Почистен дебитомер. Дебитомера беше яко мръсен
а със какво го почисти и колко ти излезна като цена това всичко :beer :beer


Carfan
Мнения: 299
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: син пушек при палене - оправен!

Мнениеот Carfan » Съб 19 фев 2011 21:28


Не е от дебитомера,поне при мен след проба с друг работещ нормално на друга кола


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: син пушек при палене - оправен!

Мнениеот nuri_3556 » Нед 20 фев 2011 0:20


Carfan написа:Не е от дебитомера,поне при мен след проба с друг работещ нормално на друга кола

а при теб пушеше ли така кагато е студена или леко да прекъсва


Carfan
Мнения: 299
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: син пушек при палене - оправен!

Мнениеот Carfan » Нед 20 фев 2011 8:42


При мен започва да пуши когато прекъсва,иначе ако не подавам газ няма проблеми.


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: син пушек при палене - оправен!

Мнениеот B4/101 » Нед 20 фев 2011 12:05


2. Почистен дебитомер. Дебитомера беше яко мръсен
а със какво го почисти и колко ти излезна като цена това всичко

Да ти кажа честно не знам с какво го чисти, не му седях постоянно на главата. Предполагам с коресилин, но за по-сигурно като го видя ще питам. Цялата операция ми излезе много тънко, защото майстора ми е добър приятел и беше повече, като услуга. Само за дюзите ми взе по 10лв на дюза, защото няма установка за почистване и ги носи някъде да ги чистят.

Не е от дебитомера,поне при мен след проба с друг работещ нормално на друга кола

Не твърдя, че точно той е бил причината за проблема. Бяха оправени няколко неща едновременно и е невъзможно да се каже точно от кое е идвало пушенето на студен двигател. Сигурен съм в едно, че един мръсен дебитомер не може да ти отчете правилно количеството въздух постъпващ в двигателя. Факт е, че мотора сега работи по съвсем друг начин и много ме кефи.


Carfan
Мнения: 299
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: син пушек при палене - открити проблеми!!

Мнениеот Carfan » Нед 20 фев 2011 12:22


кое е мап сензора при АЕК и къде се намира?


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: син пушек при палене - оправен!

Мнениеот rudoni » Нед 20 фев 2011 13:16


няма МАР датчик!!!тук нещо не се връзват обясненията на колегата! сигурно е имал впредвид клапана за празния ход!? знам ли?!


stefan_gb1
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: син пушек при палене - оправен!

Мнениеот stefan_gb1 » Нед 20 фев 2011 19:46


rudoni написа:няма МАР датчик!!!тук нещо не се връзват обясненията на колегата! сигурно е имал впредвид клапана за празния ход!? знам ли?!


Възможно е да е имал впредвид сензора температурата на входящия въздох.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта