син пушек при палене - оправен!
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: син пушек при палене
това с тегленето на въздух може да го пробваш със спрей за почистване на карбуратори(поне така пише на него) ,като запалиш мотора и започнеш да пръскаш около и по съмнителните места ако се промени работата на мотора значи е от там.съмнявам се да има резултат от това но от опит глава не боли.
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kazanlak
Re: син пушек при палене
Колега,смени гумичките и не се занимавай с глупости.Не искам да обиждам майстора който ти ги е сменял,не го познавам човека,но когато се нанизват гумичките на стеблото на клапана се поставя пластмасова тръбичка,за да не се наранява гумичката,когато минава през канала на клапана.Ако това не е направено има голяма вероятност гумичките да се наранят и все едно че не си ги сменял.
Re: син пушек при палене
1. не мога точно да определя пушека дали е сивкав или синкав, много са близо цветовете. сиво-син, демек нещо по средата.
2. определено мирише на бензин, като от силно преобогатена смес. знам миризмата на изгоряло масло - в случая не е това.
3. честно казано, не можах да схвана, как допълнителното количество въздух в колектора ще обогати сместта. компютъра мери количеството въздух постъпващо в двигателя с помоща на MAF Mass Air Flow датчика, а той е много преди колектора. така, че ако смуче след него компа няма как да разбере това. поне така си мисля, но може и да бъркам, знам ли...
4. сигурно ще сменя гумичките, но да се пооправи времето, че в тоя кучешки студ...
2. определено мирише на бензин, като от силно преобогатена смес. знам миризмата на изгоряло масло - в случая не е това.
3. честно казано, не можах да схвана, как допълнителното количество въздух в колектора ще обогати сместта. компютъра мери количеството въздух постъпващо в двигателя с помоща на MAF Mass Air Flow датчика, а той е много преди колектора. така, че ако смуче след него компа няма как да разбере това. поне така си мисля, но може и да бъркам, знам ли...
4. сигурно ще сменя гумичките, но да се пооправи времето, че в тоя кучешки студ...
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: син пушек при палене
rudoni написа:мери го ламбда сондата и коригира сместа !
Е да де,ама пак си я прави оптимална(не преобогатена)!

Re: син пушек при палене
от къде? като не знае откъде?влиза повече ,отчита в повече и пръска повече!и се "дави" и пуши!отчита повече въздух от кислородът в него който излиза през ауспухът ! той не гори!а излиза през ауспухът!кислородът , де!а се отчита от ламбда сондата!
Re: син пушек при палене - открити проблеми!!
Най-накрая успях да закарам колата на майстор. Ето какво констатира и направи:
1. Запушени горивни дюзи. Едната бензинова дюза се оказа почти запушена, другите доста задръстени. Почистване на дюзите на ултразвук оправи нещата.
2. Почистен дебитомер. Дебитомера беше яко мръсен. Нямам представа как и от какво се е задръстил, въздушен филтър редовно сменям, но факта си е факт.
3. Почистен МАР датчик Оказа се яко наклепан с някакви гадости. Почистен.
4. Сцепено гуменото съединение за въздух между въздушен филтър и колектора За сега временно е реставриран със силикон и лепенка.
5. Почистен смукателен колектор от газови утайки
В резултат на тия работи сега при палене на студено двигателя цъка като часовник и няма следа от пушека!!!
Като се замисля всичко си е съвсем логично. Мръсни дюзи = неправилно дозирана горивна смес = двигателя работи неравномерно. Затлачен дебитомер и МАР датчик = компа няма идея колко въздух влиза и какви параметри има = ECU-то постоянно работи в някакъв авариен режим, а отгоре на всичко от сцепеното съединение влиза въздух, който не се отчита и накрая става някаква боза
Майстора смята, че повечето проблеми идват от газовата. Известно време ще покарам на бензин, но се чудя за в бъдеще дали да карам на газ или да разкарам газовата? Ще трябва да помисля...
Ами това е. Дано информацията да бъде полезна и на други колеги.
1. Запушени горивни дюзи. Едната бензинова дюза се оказа почти запушена, другите доста задръстени. Почистване на дюзите на ултразвук оправи нещата.
2. Почистен дебитомер. Дебитомера беше яко мръсен. Нямам представа как и от какво се е задръстил, въздушен филтър редовно сменям, но факта си е факт.
3. Почистен МАР датчик Оказа се яко наклепан с някакви гадости. Почистен.
4. Сцепено гуменото съединение за въздух между въздушен филтър и колектора За сега временно е реставриран със силикон и лепенка.
5. Почистен смукателен колектор от газови утайки
В резултат на тия работи сега при палене на студено двигателя цъка като часовник и няма следа от пушека!!!

Като се замисля всичко си е съвсем логично. Мръсни дюзи = неправилно дозирана горивна смес = двигателя работи неравномерно. Затлачен дебитомер и МАР датчик = компа няма идея колко въздух влиза и какви параметри има = ECU-то постоянно работи в някакъв авариен режим, а отгоре на всичко от сцепеното съединение влиза въздух, който не се отчита и накрая става някаква боза

Майстора смята, че повечето проблеми идват от газовата. Известно време ще покарам на бензин, но се чудя за в бъдеще дали да карам на газ или да разкарам газовата? Ще трябва да помисля...
Ами това е. Дано информацията да бъде полезна и на други колеги.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: син пушек при палене - открити проблеми!!
2. Почистен дебитомер. Дебитомера беше яко мръсен
а със какво го почисти и колко ти излезна като цена това всичко

а със какво го почисти и колко ти излезна като цена това всичко


Re: син пушек при палене - оправен!
Не е от дебитомера,поне при мен след проба с друг работещ нормално на друга кола
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: син пушек при палене - оправен!
Carfan написа:Не е от дебитомера,поне при мен след проба с друг работещ нормално на друга кола
а при теб пушеше ли така кагато е студена или леко да прекъсва
Re: син пушек при палене - оправен!
При мен започва да пуши когато прекъсва,иначе ако не подавам газ няма проблеми.
Re: син пушек при палене - оправен!
2. Почистен дебитомер. Дебитомера беше яко мръсен
а със какво го почисти и колко ти излезна като цена това всичко
Да ти кажа честно не знам с какво го чисти, не му седях постоянно на главата. Предполагам с коресилин, но за по-сигурно като го видя ще питам. Цялата операция ми излезе много тънко, защото майстора ми е добър приятел и беше повече, като услуга. Само за дюзите ми взе по 10лв на дюза, защото няма установка за почистване и ги носи някъде да ги чистят.
Не е от дебитомера,поне при мен след проба с друг работещ нормално на друга кола
Не твърдя, че точно той е бил причината за проблема. Бяха оправени няколко неща едновременно и е невъзможно да се каже точно от кое е идвало пушенето на студен двигател. Сигурен съм в едно, че един мръсен дебитомер не може да ти отчете правилно количеството въздух постъпващ в двигателя. Факт е, че мотора сега работи по съвсем друг начин и много ме кефи.
Re: син пушек при палене - оправен!
няма МАР датчик!!!тук нещо не се връзват обясненията на колегата! сигурно е имал впредвид клапана за празния ход!? знам ли?!
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: син пушек при палене - оправен!
rudoni написа:няма МАР датчик!!!тук нещо не се връзват обясненията на колегата! сигурно е имал впредвид клапана за празния ход!? знам ли?!
Възможно е да е имал впредвид сензора температурата на входящия въздох.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта