подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Чесно казано чета само разни калкулатори за пресмятане на смукатели ,рънове, колектори и не спирам да експериментирам, не вярвам на всичко в нета а на всичко в учебниците. Много хора се опитват да монтират разни карбове без дори да ги почистят правилно ,едно чистене с ултразвук спестява много главоболия после, и другото нямаш на представа кви работи се хвърлят.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
daka написа:Чесно казано чета само разни калкулатори за пресмятане на смукатели ,рънове, колектори и не спирам да експериментирам, не вярвам на всичко в нета а на всичко в учебниците. Много хора се опитват да монтират разни карбове без дори да ги почистят правилно ,едно чистене с ултразвук спестява много главоболия после, и другото нямаш на представа кви работи се хвърлят.
Дака, въобще не взимам на юнашко доверие всичко, което пише за въздухарите в нета. Но мисля, че мога да "отсея" повечето "плява", която е разхвърляна в нета по отношение на въздухарите. А и аз като теб обичам нещата да се случват в "реално време"... И не обичам особено много думата проект, че като я чуя тази дума си представям нещо безкрайно "разпънато" във времето. За съжаление те точно така и завършват (или по-скоро не зъвършват) много проекти в БГ.
В интернет обаче (най-вече в някои от читавите сайтове и форуми в Англия и САЩ) има доста информация, която може да ни спести ... откриването на топлата вода и мъките свързани с това. Част от тази информация не може да се намери в "чист" вид дори и в някои от иначе хубавите книги за тунинг на въздухари с които аз разполагам. Ето един конкретен пример относно присаждането на двойка Вебери 36/40 IDF на въздухар. Тези Вебери обикновено идват от алфите с емулсионна тръба F57 и е жива мъка да се настроят на въздухар точно с тази емулсионна тръба (проблеми в ниските обороти и не само). Разбира се тук всичко зависи от това кой какво разбира под настройка - ако някой смята, че въздухара просто трябва да запали и да тръгне с тези карбуратори ОК

Така или иначе наистина се радвам, че нещата при теб се случват... Надявам се до началото на лятото и аз да имам един палав 1300 (или нещо отгоре

Ето какви настройки се препоръчват за единичен централен Делорто 36 DRLA (мисля, че такъв ще монтираш на буса), когато се монтира на въздухар до 1.8 (над 1.8 въобще не се препоръчва монтирането на единичен делорто).
Единичен 40 DRLA или 36 DRLA
дифузьор - 28
главен жигльор - 145
емулсионна тръба - 9164.2
въздушен комп. жигльор - 180
жигльор за празен ход - 65
жигльор на ускорителната помпа - 50
иглен клапан - 150/170
При двойка 36/40 DRLA нещата изглеждат така.
28; 112; 9164.2; 180; 55; 33; 150;
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Винаги постваш добро инфо, сега ако намериш и как да подготвя един вебер хоризонтален ф40 за турбина, равен няма да имаш, поздрави.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Съб 03 мар 2007 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Дака дай по-точно модела на Вебера
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 22 яну 2011 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plowdiw
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Колеги , извинявам се за спама , но ако има възможност някой да светне как се смятат и правят тромпетки ще съм много благодарен - Карбораторите са Делорто 40 DHLA - C , a Двигателят Алфа 1.7 Боксер с Компресорно пълнене и същите кърборатори ето и линк: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=56083
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Модела е weber 40 DCOE, имам и едно dellorto dhla 40 r не съм решил кой да ползвам още но за втория имам доста жигльори.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
stratos написа:Колеги , извинявам се за спама , но ако има възможност някой да светне как се смятат и правят тромпетки ще съм много благодарен - Карбораторите са Делорто 40 DHLA - C , a Двигателят Алфа 1.7 Боксер с Компресорно пълнене и същите кърборатори ето и линк: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=56083
Видах проекта, поздравления, развам се, че си случил и на баща-помощник. Най са ми на сърце, такива ниско-бюджетни проекти...



-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 22 яну 2011 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plowdiw
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Благодаря за адмирациите колега. Ще имам в предвид какво казваш. Колкото до 150 коня - това е само на4алото. Поздрави и уважение.
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Здравейте колеги, близо година не е писано в темата та рекох да я посъживя
и тъй като за последно са се коментирали карбуратори, реших в тази насока да попитам дали могат да станат смукателни колектори от тип 3 на мотор АД 1600 ? с оригинален карбуратор съм solex 34 но незнам на тип 3 какви са, ако може някой да помогне


- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Колекторите стават, с единичните Солекси, ще ти дадат към +5-10%, които ще усетиш още в ниските...
Карбовете са 32-34 PDIST, карбове се намират, но хубавите ремонтни комплекти са по 100-120лв , ако не си им фен, ще се оправиш лесно... Спортните филтри за тях са евтини... Управлението им е скъпо, идентично е с , това за Вебъри и Делорто, но имам, почти-произведено, по-евтино решение...
И карбове имам още за даване... 



- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Благодаря колега, приятел ще ми ги даде окомплектовани, само исках да знам дали си пасват отворите за да неразглобявам напразно, благодаря ти, бъди жив и здрав 

- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
не пасват, а заспиват
но да знаеш, ако сваляш мотора, трябва първо тях да свалиш заедно с колекторите. дано щангите ти паснат, че вече непомня. питай батеТони, ако помни, че отдавна сме баяли на такъв мотор и аз не момня

но да знаеш, ако сваляш мотора, трябва първо тях да свалиш заедно с колекторите. дано щангите ти паснат, че вече непомня. питай батеТони, ако помни, че отдавна сме баяли на такъв мотор и аз не момня
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
А, това със заспиването ми хареса, остана само да ми ги дадат. Благодаря ! 

- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
сетих се .... ако използваш "тип 3" задвижване на карбовете, ушите на турбината/т.н. кучешка колиба/, тези които дават въздух на калориферите ще ти пречат.
малко трябва да има ТНТМ по задвижването или да използваш колибка стил 30 коня
малко трябва да има ТНТМ по задвижването или да използваш колибка стил 30 коня

- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Тва не го одобрявам, ма няма да го коментирам да не ми се разсърдиш, пък и нямам право, щот си ми един от учителите...
...и по дипломация... 


Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта