подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
daka
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот daka » Нед 13 фев 2011 22:40


Чесно казано чета само разни калкулатори за пресмятане на смукатели ,рънове, колектори и не спирам да експериментирам, не вярвам на всичко в нета а на всичко в учебниците. Много хора се опитват да монтират разни карбове без дори да ги почистят правилно ,едно чистене с ултразвук спестява много главоболия после, и другото нямаш на представа кви работи се хвърлят.




Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Пон 14 фев 2011 16:23


daka написа:Чесно казано чета само разни калкулатори за пресмятане на смукатели ,рънове, колектори и не спирам да експериментирам, не вярвам на всичко в нета а на всичко в учебниците. Много хора се опитват да монтират разни карбове без дори да ги почистят правилно ,едно чистене с ултразвук спестява много главоболия после, и другото нямаш на представа кви работи се хвърлят.


Дака, въобще не взимам на юнашко доверие всичко, което пише за въздухарите в нета. Но мисля, че мога да "отсея" повечето "плява", която е разхвърляна в нета по отношение на въздухарите. А и аз като теб обичам нещата да се случват в "реално време"... И не обичам особено много думата проект, че като я чуя тази дума си представям нещо безкрайно "разпънато" във времето. За съжаление те точно така и завършват (или по-скоро не зъвършват) много проекти в БГ.
В интернет обаче (най-вече в някои от читавите сайтове и форуми в Англия и САЩ) има доста информация, която може да ни спести ... откриването на топлата вода и мъките свързани с това. Част от тази информация не може да се намери в "чист" вид дори и в някои от иначе хубавите книги за тунинг на въздухари с които аз разполагам. Ето един конкретен пример относно присаждането на двойка Вебери 36/40 IDF на въздухар. Тези Вебери обикновено идват от алфите с емулсионна тръба F57 и е жива мъка да се настроят на въздухар точно с тази емулсионна тръба (проблеми в ниските обороти и не само). Разбира се тук всичко зависи от това кой какво разбира под настройка - ако някой смята, че въздухара просто трябва да запали и да тръгне с тези карбуратори ОК :D Желателно е (да не кажа задължително) тази F57 да се замени с F11, а покрай емулсионната тръба трябва да се сменят и голяма част от жигльорите естествено (понякога и дифузьорите). Всичко това - по мението на хора с над 20-30 годишен опит в туниговането на въздухари и на част от тези хора аз съм склонен да им вярвам.
Така или иначе наистина се радвам, че нещата при теб се случват... Надявам се до началото на лятото и аз да имам един палав 1300 (или нещо отгоре :D )...

Ето какви настройки се препоръчват за единичен централен Делорто 36 DRLA (мисля, че такъв ще монтираш на буса), когато се монтира на въздухар до 1.8 (над 1.8 въобще не се препоръчва монтирането на единичен делорто).

Единичен 40 DRLA или 36 DRLA
дифузьор - 28
главен жигльор - 145
емулсионна тръба - 9164.2
въздушен комп. жигльор - 180
жигльор за празен ход - 65
жигльор на ускорителната помпа - 50
иглен клапан - 150/170

При двойка 36/40 DRLA нещата изглеждат така.
28; 112; 9164.2; 180; 55; 33; 150;


Потребителски аватар
daka
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот daka » Пон 14 фев 2011 19:25


Винаги постваш добро инфо, сега ако намериш и как да подготвя един вебер хоризонтален ф40 за турбина, равен няма да имаш, поздрави.


oryxster
Мнения: 76
Регистриран на: Съб 03 мар 2007 18:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот oryxster » Пон 14 фев 2011 20:18


Дака дай по-точно модела на Вебера


stratos
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 22 яну 2011 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plowdiw

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот stratos » Пон 14 фев 2011 21:05


Колеги , извинявам се за спама , но ако има възможност някой да светне как се смятат и правят тромпетки ще съм много благодарен - Карбораторите са Делорто 40 DHLA - C , a Двигателят Алфа 1.7 Боксер с Компресорно пълнене и същите кърборатори ето и линк: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=56083


Потребителски аватар
daka
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот daka » Пон 14 фев 2011 21:21


Модела е weber 40 DCOE, имам и едно dellorto dhla 40 r не съм решил кой да ползвам още но за втория имам доста жигльори.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Пон 14 фев 2011 23:01


stratos написа:Колеги , извинявам се за спама , но ако има възможност някой да светне как се смятат и правят тромпетки ще съм много благодарен - Карбораторите са Делорто 40 DHLA - C , a Двигателят Алфа 1.7 Боксер с Компресорно пълнене и същите кърборатори ето и линк: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=56083


Видах проекта, поздравления, развам се, че си случил и на баща-помощник. Най са ми на сърце, такива ниско-бюджетни проекти... :twisted: Мисля, че имате проблеми с докарването на сместа, за да се решат предлагам да си поиграете с жигльрите (с тоя компресор ще те трябват и други смесители), като предварително намериш информация как се смятат и подобни, за да имаш представа какви ти трябват и да поръчваш нови или разпробиваш стари. За някаква груба информация какво се случва в главите, менкайки смесите можеш да бучнеш в гърнето eдна ламда сонда, но да е с реотан за да дава по-бързо правилни данни и с мултицет или уред да гледаш какво ти е изгарянето в разлечните обороти и настройки, докато докараш нещата до средни стойности в целия диапазон на обороти...:да: А да - и вдигни летвата, от тоя мотор с компресор трябва да изкарате доста над 150катъра... :Mr Green Fun


stratos
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 22 яну 2011 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plowdiw

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот stratos » Вто 15 фев 2011 7:29


Благодаря за адмирациите колега. Ще имам в предвид какво казваш. Колкото до 150 коня - това е само на4алото. Поздрави и уважение.


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Пет 20 яну 2012 23:55


Здравейте колеги, близо година не е писано в темата та рекох да я посъживя :D и тъй като за последно са се коментирали карбуратори, реших в тази насока да попитам дали могат да станат смукателни колектори от тип 3 на мотор АД 1600 ? с оригинален карбуратор съм solex 34 но незнам на тип 3 какви са, ако може някой да помогне :bowdown
vw.jpg


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Съб 21 яну 2012 1:23


Колекторите стават, с единичните Солекси, ще ти дадат към +5-10%, които ще усетиш още в ниските... :Mr Green Fun Карбовете са 32-34 PDIST, карбове се намират, но хубавите ремонтни комплекти са по 100-120лв , ако не си им фен, ще се оправиш лесно... Спортните филтри за тях са евтини... Управлението им е скъпо, идентично е с , това за Вебъри и Делорто, но имам, почти-произведено, по-евтино решение... :twisted: И карбове имам още за даване... :lol:


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Съб 21 яну 2012 15:17


Благодаря колега, приятел ще ми ги даде окомплектовани, само исках да знам дали си пасват отворите за да неразглобявам напразно, благодаря ти, бъди жив и здрав :beer


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Нед 22 яну 2012 9:38


не пасват, а заспиват eusa
но да знаеш, ако сваляш мотора, трябва първо тях да свалиш заедно с колекторите. дано щангите ти паснат, че вече непомня. питай батеТони, ако помни, че отдавна сме баяли на такъв мотор и аз не момня


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Нед 22 яну 2012 19:40


А, това със заспиването ми хареса, остана само да ми ги дадат. Благодаря ! heavy metal zork


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Нед 22 яну 2012 20:44


сетих се .... ако използваш "тип 3" задвижване на карбовете, ушите на турбината/т.н. кучешка колиба/, тези които дават въздух на калориферите ще ти пречат.
малко трябва да има ТНТМ по задвижването или да използваш колибка стил 30 коня :D


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Пон 23 яну 2012 2:07


Тва не го одобрявам, ма няма да го коментирам да не ми се разсърдиш, пък и нямам право, щот си ми един от учителите... :beer ...и по дипломация... :Mr Green Fun



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта