Колега извинявай че се забавих с обяснението.
Та значи Германеца е измислил това нещто от екологична гледна точка , оцветеното в сивото на чертежа е активен въглен на гранули . Малко описание: значи отвор "А" е свързан с резервоара с маркуч който се явява отдушник , отвор "Б" е свързан със смукателния колектор през клапан , отвор "С" е свободен и през него трябва да минава въздух.Как деиства:Когато запалиш , клапана се отваря за известно време и в следствие на вакума , който се създава в колектора , двигатля засмуква въздух от "С" и бензиновите пари насъбрали се в адсорбера.Когато адсорбера е запушен при "С" , в резервоара се създава вакум , точно този вакум прави резервоара на "тараба"
Какво стана при мен: Много пъти преди да заредя,когато отвиех капачката се чуваше съскане,мислех че е от налягане,докато в един момент нивомера на горивото не се "побърка" взе да показва каквото си ще.Не се сетих веднага да погледна отдолу , а видях резервоара чак когато го отворих за да оправя нивомера
Какво направих: Срязах го при черта "1", на около 8-9см от дъното, с ножовка като го рязах не през цяло за да не срежа сондата.Преди това вързах адсорбера като на снимката горе , защото пружината която е отдолу е доста силна и държи съдържимото пресовано.След като го срязах развързах внимателно и изсипах въглена .
Ако е останал на гранули и не се разпадне на прах след като изсъхне , можеш да го използваш отново.При мен беше мокър.
Но главната причина за запушването според мен е от филтрите (оцветените в червено) по точно долния при отвор "С" .При мен беше напоен с прах и вода и служеше не като филтър , а като клапа.
Разглобих адсорбера на части , измих го.Изпрах и много хубаво изсуших филтърчето което е отгоре на адсорбера , стана като ново.
За да го зглобя отново аз използвах три планки (2a,2b,2c) дълги около 3-4см с по две дупки в края D 4мм , разположени симетрично една спрямо друга , захванати с къси винтове за дърво D 4mm L 16mm.Предварително захванах планките към горната по-голямата част , след това обратно сложих вътре , първо филтъра после сондата с малкото филтърчето на нея.Взех долната час , сложих пружината и решетката .Следва хитрината как да задържиш пружината натегната докато зглобяваш адсорбера : Взех парче тел извита на буквата П промуших я през решетката , така че да я обхване , и двата края на телта изкарах през отвора "С" , сложих един пирон напряко на отвора м/у краищата на телта , с клещи хванах телта опънах я , така че пружината да се прибере навътре , и стегнах телта.
Върху решетката вместо стария филтър сложх марля сплатена от 2 и я залепих с малко лепило (за да не се размества)
След това събрах двете части стегнах винтовете , пробих отвор "3" с D 10mm и с малка фуния сипах вътре активния върлен , който бях взел от дихател на противогаз ,(от големите дето се носят в торба отстрани ) отидоха 2бр.
Когато го напълних , хубаво уплътних адсорбера. Използвах бишоп , навих го стегнато около планките и отвора за пълненето така че да ги покрие а за за щита на бишопа навих отгоре изолирбанд . На теб може да ти хрумне нещо друго.
Общо взето е това , ако някой има други идеи да сподели.
Чертежа:
