Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
mario91
Мнения: 164
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот mario91 » Пон 17 окт 2011 9:05


Ще минеш и без баланс, те са си балансирани сами за себе си, така че допълнителен не ти трябва, с един приятел правихме същата опция на VW LT35 , свалихме я направи втулки след което се събра, и вече 1 година ще стане буса се движи без проблемно. Напиши крайния резултат като имаш време да разберем всички какво се е случило.




Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот neon » Пон 17 окт 2011 10:05


Викате-всяко си е балансирано за себе си,а!? :bowdown :063:


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот penko_pulev » Пон 17 окт 2011 11:08


Интересно е как става балансирането? Защо си мисля, че леглата в които лягат втулките на оста на турбото са изработени в съосие не повече от 0,010мм и при положение, че втулките за изработени по размер и с нужните допуски за дадената сглобка а и оста на турбото е шлаифана едва ли ще има дужда от балансиране. Моля запознатите да обяснят в какво се състои това балансиране. Питам защото наистина не знам и се интересувам?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот brum » Пон 17 окт 2011 16:11


Същото е като при автомобилните гуми. При по-висока скорост се получава вибрация. Разликата е как точно се прави баланса - вместо да се добавят тежести се отнема. Като погледнеш студената перка примерно фронтално загледай в центъра (по оста) кадето ляга. Ще видиш кое се отнема за баланс.


Потребителски аватар
orbital
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
Автомобил: PASSAT B4
Двигател: 1Z 1996
Местоположение: Варна

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот orbital » Вто 18 окт 2011 18:03


neon написа:Викате-всяко си е балансирано за себе си,а!? :bowdown :063:

Ами точно така е ,колега и да не ти се вярва,ако се вгледаш ще видиш и на двете турбини има баланс.Иначе в момента има изминати по-малко от 1000 км. и за сега няма проблем , но и се кара полекичка до към 3500 оборота да се разработи .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот ktamen » Вто 18 окт 2011 18:29


Ако при шлайфането на шийките оста е била добре центрована допълнително балансиране не е необходимо.
Ако се наложи балансиране на подобен детайл може да стане и в домашни условия - оста заедно с едната турбина се слага да легне на лагерните шийки на твърди, равни, тесни и нивелирани повърхности (например кантовете на две парчета стоманен чембер, банцигова лента или нещо подобно) и бута леко да започне да се търкаля, ако всеки път спира в едно и също положение се отнема малко материал от долната част и операцията се повтаря докато започне да спира във всякакво положение. После се слага и другата турбина и всичко се прави още веднъж, като материал се отнема само от втората турбина. Това е т.н. статично балансиране, то е приложимо само за детайли с малка дължина и голям диаметър, каквито са турбините.
Ако трябва да се балансират двете заедно тогава вече е необходим стенд за динамично балансиране, това също е възможно в полудомашни условия, но е несравнимо по-сложно.
Не знам колко точно трябва да е балансирането при подобни обороти, но едва ли изискванията са по-високи от тези, които могат да се постигнат по описания елементарен начин.


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот neon » Пет 21 окт 2011 13:27


Абе хора-знаете ли с колко оборота се върти една турбина, какви допуски са допустими и що е това баланс въобще? Всяко нещо било балансирано за себе си... глупости безподобни!! Дори и да е балансирано самостоятелно при сглобяването му с друг детайл (например комбинацията перка+ос)само от допуските при баланса общия дисбаланс може да надхвърли допустимото за безпроблемна работа.
Така като ви гледам сте готови да почнете даже да ги произвеждате вкъщи тея турбини вече.


Потребителски аватар
vankata__098
Мнения: 619
Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ALH 1999g.
Местоположение: Самоков, с.Говедарци

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот vankata__098 » Нед 27 ное 2011 17:29


И аз май съм за ремонт на турбото. С Garrett VNT 15 мисля че съм. Омаслява ми от EGR-клапана и целия кулер е в масло. То по принцип трябва да омаслява малко по въздуховодите , но не и да изхвърля през клапана. Доливам масло на 10 000 км по литър и нещо до 2 литра и мисля че го изхвърля през турбото. Намерих в Ибей ремонтен комплект и мисля да си го поръчам и аз да си го отремонтирам. Прочетох темата и не ми стана ясно трябва ли баланс и къде може да се извърши. Някъде в София или в Дупница. Ако някой знае да пише.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот KirilGeorgiev » Нед 27 ное 2011 20:01


И аз питах в една друга тема ама никой не казва Накрая ще се окаже че баланса на турбо е като извънземните всички знаят че ги има ама никой не ги е виждал :D Каква е цената на ремонтния комплект?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот brum » Нед 27 ное 2011 21:27


Само по неща който съм чувал - реал турбо, митко турбото, на техническия май има още едни. Питай гугъл и ще извади информация. А дали е необходим баланс - покарай без него и ще разбереш :) .


Потребителски аватар
vankata__098
Мнения: 619
Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ALH 1999g.
Местоположение: Самоков, с.Говедарци

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот vankata__098 » Нед 27 ное 2011 23:57


цената на ремонтния комплект е от 100 до 150 лв. с доставката. Като в него не влиза перката ако е повредена. Има ги и на доста по малки пари но не знам дали са читави, а то и цената не е критерий.


Потребителски аватар
orbital
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
Автомобил: PASSAT B4
Двигател: 1Z 1996
Местоположение: Варна

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот orbital » Пон 28 ное 2011 7:51


Моята за сега си върви не балансирана.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот brum » Пон 28 ное 2011 8:59


И за такива случай съм чувал :) . Ама времето ще покаже колко ще издържи. А и предполагам перките не си ги въртял една спрямо другоа, нали? Та до някъде би трябвало да си докарал баланса.


Потребителски аватар
mario91
Мнения: 164
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот mario91 » Пон 28 ное 2011 12:21


и на буса дето правихме ЛТ все още върви без проблеми, навъртя 30-40 000 км тъй като е пътна помощ направен и до сега няма никакви ядове с не балансирана турбина :)


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот penko_pulev » Пон 28 ное 2011 16:06


Аз защо си мисля, че няма как да извадиш втулката и оста без да свалиш едната перка от оста. В такъв случай ще е късмет ако я напаснеш както е била и ще си иска балансиране. Ако можеше да се свали цялата ос без да се сваля перката и се шлайфа и ако шлайфиста на кръглият шлайф си знае занаята и пусне един часовник за радиално и аксиално биене няма да има нужда от баланс след това. И аз съм за нова турбина или за ремонт и се чудя за нещо такова
http://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-Repair- ... 3cbe58bc2e
Но ме притеснява това че като се разглоби турбото и се налага да се шлайфа оста хлабината между нея и втулката ще стане над допуските за сглобката. Друго което ме притеснява е това дали каналите на оста за тези зегерови шайби и въобще заключването на самата ос няма да са разбити от аксиалния луфт който имам и в такъв случай няма да подлежи на ремонт. Има компетентни хора тук във форума които могат да обяснят по-подробно и да ни осветлят по темата за което ще сме благодарни. Моля за мнение защото имам на разположение в службата доста съвременни металообработващи машини и може да се свърши работа та да се спести някой лев от едно рециклиране но все пак ще си иска ремонтен комплект както виждам. Но и какъв ремонтен да се търси че гледам в ибея сякви има за 1,9 ТДИ АФН 110 магарета.
Поздрави!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта