Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот vaiper 1 » Пет 04 ное 2011 15:05


Сметките ясни хе :D вапрос на личен избор е всичко нали :mrgreen:




Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот AmW » Пет 04 ное 2011 18:34


Симпатичен разход. При какъв маршрут и средна скорост се постига?


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот MK4 » Пет 04 ное 2011 19:45


Звучи като вечер по Цариградско след 9 или по Околовръсното :)


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот titi7707 » Пет 04 ное 2011 23:39


joker написа:
MK4 написа:Попитах дали харчи 4/100 градско защото 1.8Т харчи 12/100 градско а колегата каза че 1.8Т-то цедяло джоба три пъти повече от TDI-то.

За вървене има бензин+турбо, за икономия има бензин+газов инжекцион, дизела е ни в клин ни в ръкав нито може да се мери по вървене с турбо бензинка нито по разход с газифицирана бензинка.

Това е мойто мнение. Всеки може да си решава на своя глава да му трака под капака и да вмирисва хората по светофарите със сажди mhihi

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Не исках да почвам ама пак да кажа.Газифициран 1.8 ABS градско 12/100=12х1.32=15.84.!
1.9 ТДИ AHF градско-5.6/100=5.6х2.47=13.83.....това са цифри от последното засичане преди 1 ден!Ако някой не обръща внимание на 2 лв....за него си е!Е как да се откажа от ТДИ???!!!
И двата се карат всеки ден,по едни и същи маршрути при едни и същи температурни условия!
За вървене няма какво да сравняваме...

и като влезнеш в бокса с ТДИ-то maikomila
майни тези тънки сметки от 2лв. на 100км.
в БГ градско 50км/ч. извънградско 90км/ч. и след някоя година като станем като Биг Брадър какво печелиш с дизела че върви повече :screwy :screwy :screwy


Потребителски аватар
kiro rachnata
Мнения: 558
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
Автомобил: vw
Двигател: бензинов
Местоположение: в средата на България

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот kiro rachnata » Съб 05 ное 2011 0:10


Колега NARF обърни внимание от колко оборота тръгва 1.8Т и ТДИ и каква е разликата в разхода(по каталог)ако и двата са по 150кс.за да имаш горе долу еднакво ускорение!


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот AmW » Съб 05 ное 2011 0:43


titi7707 написа:
joker написа:
MK4 написа:Попитах дали харчи 4/100 градско защото 1.8Т харчи 12/100 градско а колегата каза че 1.8Т-то цедяло джоба три пъти повече от TDI-то.

За вървене има бензин+турбо, за икономия има бензин+газов инжекцион, дизела е ни в клин ни в ръкав нито може да се мери по вървене с турбо бензинка нито по разход с газифицирана бензинка.

Това е мойто мнение. Всеки може да си решава на своя глава да му трака под капака и да вмирисва хората по светофарите със сажди mhihi

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Не исках да почвам ама пак да кажа.Газифициран 1.8 ABS градско 12/100=12х1.32=15.84.!
1.9 ТДИ AHF градско-5.6/100=5.6х2.47=13.83.....това са цифри от последното засичане преди 1 ден!Ако някой не обръща внимание на 2 лв....за него си е!Е как да се откажа от ТДИ???!!!
И двата се карат всеки ден,по едни и същи маршрути при едни и същи температурни условия!
За вървене няма какво да сравняваме...

и като влезнеш в бокса с ТДИ-то maikomila
майни тези тънки сметки от 2лв. на 100км.
в БГ градско 50км/ч. извънградско 90км/ч. и след някоя година като станем като Биг Брадър какво печелиш с дизела че върви повече :screwy :screwy :screwy


И като влезеш какво?
На 1.8Т турбото му е 30лв...
Автомобили 2000г.... нормално е да им е по скъпа подръжката. Ако се търси евтина подръжка, има пасат Б3, голф2-3 и тн. Все "Удоволствия да караш VW"
Всеки си има предпочитания, дали да е бензин или дизел. Аз бензинова кола няма да карам повече (освен субаро).
Ако те плашат едни ремъци и ролки при дизела то тогава по добре "Удоволствието...
Тва с камерите и несериозно... не става въпрос за състезания и тн.


Потребителски аватар
pacoboy
Мнения: 2699
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
Автомобил: passat b7 4motion
Двигател: CFGB
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот pacoboy » Съб 05 ное 2011 1:35


AmW написа:Симпатичен разход. При какъв маршрут и средна скорост се постига?


Какъвто маршрут кажеш колега, средна скорост няма, караш си нормално ...

Звучи като вечер по Цариградско след 9 или по Околовръсното


Ела намери във Варна такива "Цариградско" или "Околовръстното" и карай.

Аз на моя AHF не виждам разлика на какъв терен карам или с каква средна скорост, разхода на всякъде не може да се хване, понеже милилитрите не се смятат ;)

П.П. Не мога да разбера, тези които не вярват от завист ли спорят или просто ей така ...да има ?! Какъв е смисъла аз или жокера да лъжем, печелим нещо ли ... ей това българина е странна риба, не вярва като му се казва, не вярва и да види, не вярва на нищо :012:


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот AmW » Съб 05 ное 2011 3:59


Нямам нищо против разхода. Супер е :)
Просто ми е интересно как се постига. Карал съм афн, харчеше около 8-9л/100км. Във фирмата имаме октавия пд 105кс харчи 7-8л/100км. Личната ми кола харчи 7-8л/100км. Двете служебни кадита харчат около 6-7л/100км (1.6сди и 1.9тди 90кс).
Та от тази гледна точка се опитвам да разбера от къде е разликата в разхода. Дали от различния трафик във Варна и в София или от стила на каране. Или пък от това до колко е запазен един дизелов двигател (което на нашия пазар е мираж :))

Но да не разводняваме темата повече.
Въпрос на преценка е. На кой каквото му се кара.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот stefan4o » Съб 05 ное 2011 8:04


Разходът е променлива величина. Същата кола при друг град, маршрут, шофьор и трафик може да даде много по-различен разход. mhihi


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот joker » Нед 06 ное 2011 21:16


AmW написа:Нямам нищо против разхода. Супер е :)
Просто ми е интересно как се постига. Карал съм афн, харчеше около 8-9л/100км. Във фирмата имаме октавия пд 105кс харчи 7-8л/100км. Личната ми кола харчи 7-8л/100км. Двете служебни кадита харчат около 6-7л/100км (1.6сди и 1.9тди 90кс).
Та от тази гледна точка се опитвам да разбера от къде е разликата в разхода. Дали от различния трафик във Варна и в София или от стила на каране. Или пък от това до колко е запазен един дизелов двигател (което на нашия пазар е мираж :))

Но да не разводняваме темата повече.
Въпрос на преценка е. На кой каквото му се кара.

Стилът на каране,колега има далеч по-голямо отражение на разхода при дизел отколкото при бензина(особено ако бензинът е газифициран!)...убедих се от собствен опит!!!!Просто дизелът може да даде невероятна икономия,ако се научиш как да го караш!А бензинът просто си гори!И основен елемент е разходът на празен ход и на ниски обороти,където дизелът в пъти е по-икономичен!


Потребителски аватар
kiro rachnata
Мнения: 558
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
Автомобил: vw
Двигател: бензинов
Местоположение: в средата на България

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот kiro rachnata » Нед 06 ное 2011 23:34


За ниския разход на празен ход няма спор но мен ЛИЧНО не ме топли хич особено зимата ако няма подгревни свещи на антифриза!При загрял двиг.на 90 градуса и минусови околни температури на празен ход със пуснато парно на 2 степен двигатела започва да се охлажда сериозно!


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот hooligan_sk » Пон 07 ное 2011 9:29


kiro rachnata написа:За ниския разход на празен ход няма спор но мен ЛИЧНО не ме топли хич особено зимата ако няма подгревни свещи на антифриза!При загрял двиг.на 90 градуса и минусови околни температури на празен ход със пуснато парно на 2 степен двигатела започва да се охлажда сериозно!


Някой с развален термостат те е излъгал mhihi Под 80 градуса не пада никога, което даже не се отразява по таблото. Иначе да, тези ТДИ-та загряват бавно при старт :да:


^^MuTaKa^^
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 10 сеп 2007 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот ^^MuTaKa^^ » Пон 07 ное 2011 9:54


Имам А4-ка с 1.8Т мотор от над 3 години, за които съм му навъртял над 150 000км, при това на газ. Никога не бих сменил този двигател за 1.9 ТДИ пък какъвто ще да е! Бих карал 3.0ТДИ или 4.2ТДИ :twisted: , но не и 1.9ТДИ. Не защото не е здрав, напротив и 1.8Т и 1.9ТДИ са се доказали като изключително здрави двигатели, ами защото дизела никога не ме е привличал. Просто няма по-голям кеф от бензин с турбо! Който има или е карал такава кола знае за какво говоря. Карал съм достатъчно много и 1.9ТДИ ПД 131к.с. и като направим сметката ми излиза по-евтино да си карам моята кола, отколкото дизела. Разхода е много относителен при 1.8Т. Този мотор както може да гори нормално (8/100 извънградско и 11-12градско), така може и да гори като ламя(15/100 извънградско и 18++/градско). Всичко зависи от задкурмилното устройство и от стила на каране. В комбинация с един ГИ си става перфектен като разход в пари на 100км. Дори да не е по-евтино от 1.9ТДИ 110к.с. за 1-2 лв на 100км бензина с турбо е много по-приятен за каране от дизела. Това е от мен по темата. Надявам се да съм бил полезен. :да:


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот hooligan_sk » Пон 07 ное 2011 10:13


Никога, никога ама никога няма да сложа газ на 1,8Т. По-скоро ще ходя пеш и ще си я карам на бензин колкото мога да си позволя... газта е за коли към които нямаш каквито и да е претенции... 1,6 1,8 моно и такива коли с които трябва само да стигнеш. Все пак за много хора подобно на мен е важно колата да е в оригинално състояние - ако ти пука за нея и си я харесваш. Ако за теб е предмет за работа - слагай си газ, за мен това си е гавра. И понеже не искам да ходя пеш, а искам да карам турбинирана, еластична кола, карам ТДИ :arrow:


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Дилема: Голф 4 1.8Т или АФН

Мнениеот MK4 » Пон 07 ное 2011 10:23


Аз имам няколко приятели с 1.8Т с газови инжекциони и драми няма, колите си въртят километри яко, едната е с чип, а едната е и повечки позасилена от чип.

И аз бих сложил на мойта газ, ако нямах планове за по-сериозна мощност..
Цяла Италия и Холандия кара на газ доста по-модерни двигатели от 1.8Т (FSI-та например) така че не виждам къде е драмата...



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: VW/Tiguan и 59 госта