Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот emo-gar » Съб 05 ное 2011 9:26


Колега,виждам че проблема стои от миналата зима.Писал съм в темата-това предположение за водата в цилиндъра.Като отваряхте главата имаше ли пробив някъде?Или само профилактика.
Оглеждал ли си добре захранващата шина на свещите,защото 4-та е най-близо до захр.кабел и евентуално при лош контакт към останалите-тя поема най-голям ток.Свещите са 11-волтови,предполага се че при подгрев се "срива" малко напрежението,в този смисъл..абе защо не премериш бордното напрежение при работещ мотор.Ако нещо регулатора се е шашнал и държи над 14,2+ волта...що пък да не... :roll: Мерил съм тока(общо на 4-те),първоначално "удря" към близо 80,после пада на около 35А.Свещите са "френски" bosh-комплект.




BORCO
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 11 сеп 2010 16:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот BORCO » Пон 07 ное 2011 20:55


Направо си удължи захранващия кабел до която и да е друга удобна свещ и ако започне да ти гори тя, а не на 4-ти търси проблема в захранването , не в цилиндъра.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот milmar » Пон 07 ное 2011 21:55


BORCO написа:Направо си удължи захранващия кабел до която и да е друга удобна свещ и ако започне да ти гори тя, а не на 4-ти търси проблема в захранването , не в цилиндъра.

:screwy


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот StrEagle » Вто 08 ное 2011 15:34


milmar - Защо това е проблем?

А колегата пробва ли да сложи някоя свещ от другите 3 цилиндъра на 4-ти?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот milmar » Вто 08 ное 2011 15:47


StrEagle написа:milmar - Защо това е проблем?
...


Ами четете форуми , та и пишете в тях :lol: , това ли е най-умното решение за да си провериш изправността на инсталацията :? ? - Удължаваш кабела до другата свещ и ако и тя изгори какво правиш facepalm ? Няма ли волтметри ? Пък и на тези мотори свещите са свързани много здраво (електрически) към обща шина , с едни гайки , шайби ... . Където и да сложиш кабела , ако шината си е на мястото разлика няма да има , поне не и такава , която да коментираме .


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот emo-gar » Вто 08 ное 2011 19:40


Ама вие четете..като моя началник..само първата дума!!!И после -свободни съчинения,нали написах-да си провери стегнатост към шината!А тя е сериозна,но съм виждал спукана около отворите(вероятно се случва при затягане),какви кабели,какви чудесии..и е една от най-лесните проверки!!!!


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот tarikat89 » Пет 11 ное 2011 10:54


всичко е стегнато хубаво..
а относно пробив в главата нямаше..като цяло си беше профилактика..

ще пробвам да замервам да видим какво ще стане,че сега в студовете е не ми харесва така..


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот emo-gar » Нед 13 ное 2011 9:35


Е,случая е специфичен явно,замери бордното напрежение при стартиране и при работеща кола(вече писах..).А за контактуване в шината-при тези токове,дори "паразитно" съпротивление от порядък 0,1 Ом(една десета от Ом-а),дава сериозни отклонения-например при 30А спадът е 3волта!От друга страна,такива стойности трудно се хващат с нормални прибори-затова "търкане до блясък и стягане".
Нееднаквост на свещите...знам ли...,някога като реших да ги проверявам(нещо леко претрисаше при палене)-също се оказа прекъснала 4-та,без външно увреждане.От 2 години съм с нов комплект,няма проблем до сега.Същите свещи съм давал на колега от В.Т.,той имаше някакъв много "тежък" старт в студа(Поло АЕФ),постоянно сменяше свещи...твърди,че всичко се е оправило тогава.15,16 лв са свещите на "боХ" :lol: ,френска сглобка-така пише на кутийките.Знам,че е труден достъпа до 1-ва,2-ра, но с традиционни ключове се свалят,при правилен подход mhihi и с помощта на "неволята"!


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот stivenj » Нед 13 ное 2011 9:58


emo-gar написа:Е,случая е специфичен явно,замери бордното напрежение при стартиране и при работеща кола(вече писах..).А за контактуване в шината-при тези токове,дори "паразитно" съпротивление от порядък 0,1 Ом(една десета от Ом-а),дава сериозни отклонения-например при 30А спадът е 3волта!От друга страна,такива стойности трудно се хващат с нормални прибори-затова "търкане до блясък и стягане".
Нееднаквост на свещите...знам ли...,някога като реших да ги проверявам(нещо леко претрисаше при палене)-също се оказа прекъснала 4-та,без външно увреждане.От 2 години съм с нов комплект,няма проблем до сега.Същите свещи съм давал на колега от В.Т.,той имаше някакъв много "тежък" старт в студа(Поло АЕФ),постоянно сменяше свещи...твърди,че всичко се е оправило тогава.15,16 лв са свещите на "боХ" :lol: ,френска сглобка-така пише на кутийките.Знам,че е труден достъпа до 1-ва,2-ра, но с традиционни ключове се свалят,при правилен подход mhihi и с помощта на "неволята"!

Да,,така беше ,преди колегата Емо да ми донесе свещите ,за които говори ,всяка седмица все сменях някоя,но вече втора зима там не съм пипал и си пали нормално от раз.Да става въпрос за Бош-франсе.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот tarikat89 » Нед 13 ное 2011 15:50


emo-gar написа:Е,случая е специфичен явно,замери бордното напрежение при стартиране и при работеща кола(вече писах..).А за контактуване в шината-при тези токове,дори "паразитно" съпротивление от порядък 0,1 Ом(една десета от Ом-а),дава сериозни отклонения-например при 30А спадът е 3волта!От друга страна,такива стойности трудно се хващат с нормални прибори-затова "търкане до блясък и стягане".
Нееднаквост на свещите...знам ли...,някога като реших да ги проверявам(нещо леко претрисаше при палене)-също се оказа прекъснала 4-та,без външно увреждане.От 2 години съм с нов комплект,няма проблем до сега.Същите свещи съм давал на колега от В.Т.,той имаше някакъв много "тежък" старт в студа(Поло АЕФ),постоянно сменяше свещи...твърди,че всичко се е оправило тогава.15,16 лв са свещите на "боХ" :lol: ,френска сглобка-така пише на кутийките.Знам,че е труден достъпа до 1-ва,2-ра, но с традиционни ключове се свалят,при правилен подход mhihi и с помощта на "неволята"!


може ли да ми обясниш малко по подробно за замерването как става с шината м/у свещите или като се махне,че не съм мн запознат с тоците,а вчера обяснявах на един ел.техник за проблема и ти ми вика "купи си хубави маркови свещи" и аз се обърнах и си тръгнах..


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот milmar » Нед 13 ное 2011 17:04


tarikat89 написа:....

може ли да ми обясниш малко по подробно за замерването как става с шината м/у свещите или като се махне,че не съм мн запознат с тоците,а вчера обяснявах на един ел.техник за проблема и ти ми вика "купи си хубави маркови свещи" и аз се обърнах и си тръгнах..

Замерването на практика е невъзможно :) . Просто развиваш гайките , вадиш шината (тя не е ли от две части ? ) , почистваш добре местата където контактува със свещите , може със шкурка лекичко :) . Ппосле стягаш много добре , но все пак внимателно гайките .
Това за хубавите свещи също е вярно , може да си купувал ментаци за "еднократна" употреба .


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот tarikat89 » Нед 13 ное 2011 19:11


шината е от 1 част цяла и маи ми изглежда медна не съм много сигурен в това.. а относно свещите NGK,Champion,Beru,Iskra това са 4те вида от които съм пробвал като Champion-ките изгори тамън 4бр от тях..не мисля,че е до менте свещи..одеве се мотах из витруалното пространство пак и гледах свещи подгревни и на всичките им дава различен ампераж,но като начало ще сваля шината да пробвам с почистване,а след това ще пробвам и варианта с преместването на захранващия кабел от 4ти на 3ти цилиндър и ако изгори на др цилиндър значи е то тоците,но ако не ..вече не знам какво ще се прави :D


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот milmar » Нед 13 ное 2011 21:06


tarikat89 написа:...а след това ще пробвам и варианта с преместването на захранващия кабел от 4ти на 3ти цилиндър и ако изгори на др цилиндър значи е то тоците....


А аз ще пробвам да не пиша повече в тази тема mhihi . Пробвай ако искаш да смениш посоката на кабела , защото според едни специалисти (не са таксиджии уж , но знае ли човек , мога и сайта да посоча) е много важно да се спази посоката на кабела . Представи си някой бай Ханс да не е бил запознат с новите закони на електротехниката :D .


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот tarikat89 » Пон 14 ное 2011 4:00


milmar написа:
tarikat89 написа:...а след това ще пробвам и варианта с преместването на захранващия кабел от 4ти на 3ти цилиндър и ако изгори на др цилиндър значи е то тоците....


А аз ще пробвам да не пиша повече в тази тема mhihi . Пробвай ако искаш да смениш посоката на кабела , защото според едни специалисти (не са таксиджии уж , но знае ли човек , мога и сайта да посоча) е много важно да се спази посоката на кабела . Представи си някой бай Ханс да не е бил запознат с новите закони на електротехниката :D .


Просто не знам какво да пробвам вече и мисля всякакви варианти само и само да се разбере каква е причината..


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот dancing_niki » Пон 14 ное 2011 12:08


Да не би на старите съпротивлението да им е много по-голямо от новата и да й идва тока в повече, което ми се струва безумно но...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта