Колеги колата е VW Golf 3 1.9TDI 90кс. със сменена скоростна кутия мисля, че е от Пассат 1.9ТД. код на кутия: ATX 02A. на 5-та предавка 3000об./мин. развива 100км.ч. максимална скорост при 4500об./мин. 165км.ч. което при дълги пътувания е изключително дразнещо. Та въпросът ми е, ако му сложа по - дълга кутия как ще повлияе на ускурението дали ще се подобри или обратното. Няакакви лични наблюдения? Има се в предвид, че за напред имам идеи за повишаване на мощността към 140-150кс.
а това са показанията при 4500об.
1.-30км.
2.-60км.
3.-90км.
4.-120км.
5.-160км.



ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
Ако си писал кода на кирилица АТХ (ATH е най-дългата до колкото знам) нека по-компетентните да потвърдят.Иначе колкото са по-дълги скоростите толкова по-бавно ускорява.
- al_van
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пон 14 мар 2011 6:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: nova zagora
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
слагаи 6 степенна и си гледаи рахатлака след като мислиш да дигаш и мощноста , става перфектно....
- Booster
- Мнения: 488
- Регистриран на: Чет 15 апр 2010 10:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
Колега , ами заводски прилежащата кутия за този двигател , не знам кода , но при моя 1Z скоростите са значително по-дълги :
1 - между 40-50
2 - 90
3 - 125-130
4 - 165-170 , тук показанията са на 4500 об.
5 - макса ми е 215(по скоростомер) - при 4200-4300 об.
Инак 100 км на 5 предавка - 2000 , 2100(със сигурност не са 2100) , 200 км. точно на 4000 об.
1 - между 40-50
2 - 90
3 - 125-130
4 - 165-170 , тук показанията са на 4500 об.
5 - макса ми е 215(по скоростомер) - при 4200-4300 об.
Инак 100 км на 5 предавка - 2000 , 2100(със сигурност не са 2100) , 200 км. точно на 4000 об.
- al_van
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пон 14 мар 2011 6:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: nova zagora
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
малко множко ми се вижда тоя макс... ама
http://cars.radosi.com/index.php?a=12&b ... III%20(1HX)%20%201.9%20TDI%20(90%20Hp)
все пак е възможно да има некви изключения ама + – 20тина km/h

http://cars.radosi.com/index.php?a=12&b ... III%20(1HX)%20%201.9%20TDI%20(90%20Hp)
все пак е възможно да има некви изключения ама + – 20тина km/h
- vw-gt
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пет 22 юли 2011 19:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kardjali
- Контакти:
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
колега добре е идеята за 6 степенна кутия но 2 ръка таква кутия почват от 800-900лв. на горе не смея да дам толкова пари за кутия.
- vw-gt
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пет 22 юли 2011 19:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kardjali
- Контакти:
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
ако сменя само диференциал с тези предавателни сотнощения какво ще постигнем като резултат?
- al_van
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пон 14 мар 2011 6:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: nova zagora
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
тези цени отдавна ги няма колега. 400 до кам 600 лв
аз за 600лв взех кутия, механизма с жилата, полуоски,маховик , съединител и стартер
аз за 600лв взех кутия, механизма с жилата, полуоски,маховик , съединител и стартер
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
макса ми е 215(по скоростомер) - при 4200-4300 об.
верни са за 1з като се има в предвид че при 2000 оборота бяга 100км/ч
а до автора на темата търси си оргиналната кутия
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
vw-gt написа:Колеги колата е VW Golf 3 1.9TDI 90кс. със сменена скоростна кутия мисля, че е от Пассат 1.9ТД. код на кутия: ATX 02A. на 5-та предавка 3000об./мин. развива 100км.ч. максимална скорост при 4500об./мин. 165км.ч. което при дълги пътувания е изключително дразнещо. Та въпросът ми е, ако му сложа по - дълга кутия как ще повлияе на ускурението дали ще се подобри или обратното. Няакакви лични наблюдения? Има се в предвид, че за напред имам идеи за повишаване на мощността към 140-150кс.
а това са показанията при 4500об.
1.-30км.
2.-60км.
3.-90км.
4.-120км.
5.-160км.
УскУрението ще се влоши с по-дълга СК. 140-150к.с. са доста сериозна цифра, към която се стремиш. Вземи някоя 7степенна кутия, че да не те спъва в топ-спийда

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
да кутия е къса дори и за бензинов мотор, сложи си нормална кутия за тди,
ИМа 2 варианта по-къса CTN, CHU (еднавки са ) и по-дълга ASD. Диференциалите са еднакви, но скоростите са други. Като цяло разликата не е голяма.
При правилния размер гуми, късата с 4000об ще върви с 185.5км/ч, а дългата с 195км/ч.
Кутията от тди, дифа и скоростите, (поне на асд), идват с усилени зъбни колела, с тия 140-150коня когато си извадиш няма да я уплашиш, макар че не конете чупят кутиите...
Убеден съм, че 0-100км/ч с дълга кутия ще ги прави по-бързо, отколкото с настоящата ти.
ИМа 2 варианта по-къса CTN, CHU (еднавки са ) и по-дълга ASD. Диференциалите са еднакви, но скоростите са други. Като цяло разликата не е голяма.
При правилния размер гуми, късата с 4000об ще върви с 185.5км/ч, а дългата с 195км/ч.
Кутията от тди, дифа и скоростите, (поне на асд), идват с усилени зъбни колела, с тия 140-150коня когато си извадиш няма да я уплашиш, макар че не конете чупят кутиите...
Убеден съм, че 0-100км/ч с дълга кутия ще ги прави по-бързо, отколкото с настоящата ти.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
nebeto написа:Иначе колкото са по-дълги скоростите толкова по-бавно ускорява.
Защо? Колкото по-дълги скорости, по-бързо ускорение и по-слаба динамика
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
bnick написа:nebeto написа:Иначе колкото са по-дълги скоростите толкова по-бавно ускорява.
Защо? Колкото по-дълги скорости, по-бързо ускорение и по-слаба динамика
А как си обясняваш факта, че по каталозите например дават 6-скоростните кутии с по-добро ускорение до 100 км/ч, макар и само с нинЮ, но... факт е

- al_van
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пон 14 мар 2011 6:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: nova zagora
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
с 6 степенната 1з се ускорява доста по добре от колкото със стандартната кутия
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z
Намери му на колегата една кутия с полуоски и всичко необходимо за монтаж за 600 лева, както на себе си, нали толкоз вървели по принцип
Направи добро дело 


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта