Колеги, извинете ме но мненията ви започват да си противоречат, и се обърквам в избора между 90 коня и 110 коня двигател.Тогава ще изясня.
Кой двигател измежду 1Z и AFN има, и респективно кой няма:
по - сложна електроника?
по - скъпа поддръжка?
по - голяма склонност към прегряване?
демпфер?
Не си кривя душата и не мога да кажа че разбирам от дизелови агрегати, защото съм имал взимане даване с бензинови и повечето газифицирани, основно лади, след това аудита, и искам малко инженерни, в никакъв случай файтонджийски, обяснения и познания по горивните системи на тия два двигателя. Чета в интернет че TDI са двигатели с горивна система с директно впръскване а по обикновения вариант като 1Y AAZ са с предкамерно впръскване, откривам подобие на горивните системи с тези при бензиновите - предкамерно при дизела, моно при бензина, директното при дизела, пълната инжекция при бензина, която може да бъде механична или електронна. Разбрах също че ТДИ мотора с едно червено И значи 110 коня. По инерция бих казал че тия коне идват от електрониката, можеби защото двата двигателя 1Z и AFN имат компресии 19.5. При бензиновите мощността е от компресията респкт сгъстяването намаляне на горивната камера, промяна на фазите на разпръскване на горивото чрез механична система или електронно управлявана. Тогава някой може ли да обясни инженерната разлика или как при еднакви обеми и еднакво сгъстени двигатели се получават 30 конски сили разлика? Според мен електрониката е намесена в `надуването` на турбото, във управлението на ГНП, и можеби още неща които не се сещам. Отивам да пия едно кафе и очаквам отговори.

Просто искам да разбера къде са повратните точки, слабите места, проблемите които мога да очаквам, при тези дизели. Нямам бърза работа, така че ще обмисля постъпката обстойно.
