Няколко въпроса покрай дизеловите агрегати 1Y AAZ AFN 1Z

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот tdi_20yare » Вто 13 дек 2011 10:31


samo_pechka написа:
Golf_Diesel_ написа:Мисля че никой не спомена на човека, че ако си вземе 110 коня и трябва да сменя съединител ще се наложи да си отдели около 1000 лв, докато при 90 коня е 300 лв.Другото е че ако колата ще се кара масово градско е пак по-добре 90те коня.
Нищо лошо към 110 АФН-а просто мисля че 90 коня ще е по-добър избор за колегата.

Абсолютно вярно (между другото и аз натам съм се насочил ,само дето се колебая дали оттук или от Германия-майната му ,че ще се ръсна с 1000 лева горница-тя да е хубава колата пък...парите те се печелят :Mr Green Fun )

Той ако постоянно се сменяше тоя демфер ехххх,голяма мъка....90кс не бяха ли също с демфер.... :talk: И за голф 3 ако ходиш до германия за мен е лудост,толкова разходи,там няма да има лап-топ,няма да ти я вдигнат,няма някой познат да я прегледа отдолу ко става..То от тука най големия дроб да вземеш ще го съживиш и пари ще ти останат,а като гледам из нета,изскачат доста реновирани голфчета... :P




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот kompresor » Вто 13 дек 2011 17:27


Колеги, извинете ме но мненията ви започват да си противоречат, и се обърквам в избора между 90 коня и 110 коня двигател.Тогава ще изясня.
Кой двигател измежду 1Z и AFN има, и респективно кой няма:
по - сложна електроника?
по - скъпа поддръжка?
по - голяма склонност към прегряване?
демпфер?
Не си кривя душата и не мога да кажа че разбирам от дизелови агрегати, защото съм имал взимане даване с бензинови и повечето газифицирани, основно лади, след това аудита, и искам малко инженерни, в никакъв случай файтонджийски, обяснения и познания по горивните системи на тия два двигателя. Чета в интернет че TDI са двигатели с горивна система с директно впръскване а по обикновения вариант като 1Y AAZ са с предкамерно впръскване, откривам подобие на горивните системи с тези при бензиновите - предкамерно при дизела, моно при бензина, директното при дизела, пълната инжекция при бензина, която може да бъде механична или електронна. Разбрах също че ТДИ мотора с едно червено И значи 110 коня. По инерция бих казал че тия коне идват от електрониката, можеби защото двата двигателя 1Z и AFN имат компресии 19.5. При бензиновите мощността е от компресията респкт сгъстяването намаляне на горивната камера, промяна на фазите на разпръскване на горивото чрез механична система или електронно управлявана. Тогава някой може ли да обясни инженерната разлика или как при еднакви обеми и еднакво сгъстени двигатели се получават 30 конски сили разлика? Според мен електрониката е намесена в `надуването` на турбото, във управлението на ГНП, и можеби още неща които не се сещам. Отивам да пия едно кафе и очаквам отговори. :arrow:
Просто искам да разбера къде са повратните точки, слабите места, проблемите които мога да очаквам, при тези дизели. Нямам бърза работа, така че ще обмисля постъпката обстойно. :012:


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4717
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот tdi fen » Вто 13 дек 2011 17:37


1z и AFN мисля че помпите са еднакви имат еднакви железа разликата е в турбините дюзите и софтуера AFN е с демпферен маховик и променлива геометрия на турбото която е по склона към проблеми при спокойно/градско каране


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот kompresor » Вто 13 дек 2011 17:45


Какво значи променлива геометрия на турбото? Променя се когато се прави диагностика или в режим на работа на двигателя от ускорението се променя? Софтуер ми е ясно, и за впръсквачите щом са други ще са и по - скъпи.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 13 дек 2011 17:50


kompresor написа:Колеги, извинете ме но мненията ви започват да си противоречат, и се обърквам в избора между 90 коня и 110 коня двигател.Тогава ще изясня.
Кой двигател измежду 1Z и AFN има, и респективно кой няма:
по - сложна електроника?
по - скъпа поддръжка?
по - голяма склонност към прегряване?
демпфер?
Не си кривя душата и не мога да кажа че разбирам от дизелови агрегати, защото съм имал взимане даване с бензинови и повечето газифицирани, основно лади, след това аудита, и искам малко инженерни, в никакъв случай файтонджийски, обяснения и познания по горивните системи на тия два двигателя. Чета в интернет че TDI са двигатели с горивна система с директно впръскване а по обикновения вариант като 1Y AAZ са с предкамерно впръскване, откривам подобие на горивните системи с тези при бензиновите - предкамерно при дизела, моно при бензина, директното при дизела, пълната инжекция при бензина, която може да бъде механична или електронна. Разбрах също че ТДИ мотора с едно червено И значи 110 коня. По инерция бих казал че тия коне идват от електрониката, можеби защото двата двигателя 1Z и AFN имат компресии 19.5. При бензиновите мощността е от компресията респкт сгъстяването намаляне на горивната камера, промяна на фазите на разпръскване на горивото чрез механична система или електронно управлявана. Тогава някой може ли да обясни инженерната разлика или как при еднакви обеми и еднакво сгъстени двигатели се получават 30 конски сили разлика? Според мен електрониката е намесена в `надуването` на турбото, във управлението на ГНП, и можеби още неща които не се сещам. Отивам да пия едно кафе и очаквам отговори. :arrow:


1Z и AFN са много добри двигатели.Който и от двата да вземеш все ще е добре.Според мен нещата стоят така:

1Z предимството му пред AFN е :
-нисък данък
-масов двигател (има много части втора употреба за по бедните :lol: )
-малко по лесен (евтин) за поддръжка

AFN предимства пред 1Z
-еднакъв дори по-нисък разход на гориво,а по-голяма мощност

Намериш ли читав екземпляр независимо кой от двата е взимай, няма да съжаляваш.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот Golf_Diesel_ » Вто 13 дек 2011 18:23


kompresor написа:Какво значи променлива геометрия на турбото? Променя се когато се прави диагностика или в режим на работа на двигателя от ускорението се променя? Софтуер ми е ясно, и за впръсквачите щом са други ще са и по - скъпи.


Променливата геометрия са едни лопати в топлата част на турбото, които насочват изгорелите газове и се отварят и затварят в зависимост на какви обороти караш.Т.е. е направено с цел да се намали турбо дупката и с една дума по-добър вървеж и по-бързо развъртане на турбината.Минуса на тази турбина е че когато колата се кара в градски условия(тоест не можеш да я караш на високи обороти) тази променлива геометрия се задръства със сажди и колата започва да да не върви.Като караш повече извънградско, караш с по-голяма скорост на по-големи обороти и по-добре се отпушва геометрията.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот kompresor » Вто 13 дек 2011 18:42


Wow В даскало следващия семестър ще ги учим явно защото ни споменаха че на турбопомпите лопатките могат да са неподвижни и подвижни, но както всяко нещо си има добри и лоши качества, лошото както разбирам е дуракоустойчивостта.
Фактически ако карам с някаква гадна нафта, или ако карам на ниски обороти каквато е и в БГ ще го задръства, не е гарантирано но може да се очаква нали? Значи тоя двигател става за каране на по - високи обороти, като от това не зависи разхода? Сега аудито ми гори 12 на 100 газ ама карам 2000-2500 оборота ако си отърва крачето малко 3500 оборота равно на 13 на 100 :D :D


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Няколко въпроса покрай дизеловите агрегати 1Y AAZ AFN 1Z

Мнениеот sam_boha » Вто 13 дек 2011 19:45


Ако е с променлива геометрия, просто трябва да го "продухваш" от време на време. Това при случай, че си баба като мен и караш с максимално 2500 оборота при изпреварване. Ако си напъваш до 3500 редовно - няма да има проблеми с геометрията.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Няколко въпроса покрай дизеловите агрегати 1Y AAZ AFN 1Z

Мнениеот stefan4o » Вто 13 дек 2011 19:46


sam_boha написа:Ако е с променлива геометрия, просто трябва да го "продухваш" от време на време. Това при случай, че си баба като мен и караш с максимално 2500 оборота при изпреварване. Ако си напъваш до 3500 редовно - няма да има проблеми с геометрията.

Каква баба бе, колега. Авторът е ученик :Mr Green Fun
Сори за спама, ама не се сдържах :oops:


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот the_tupan » Вто 13 дек 2011 19:51


kompresor написа:Какво значи променлива геометрия на турбото? Променя се когато се прави диагностика или в режим на работа на двигателя от ускорението се променя? Софтуер ми е ясно, и за впръсквачите щом са други ще са и по - скъпи.

Виж това http://www.youtube.com/watch?v=cLa4qwA3 ... re=related и ще ти се изясни какво представлява променливата геометрия.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса покрай дизеловите агрегати 1Y AAZ AFN 1Z

Мнениеот kompresor » Вто 13 дек 2011 20:07


След това клипче ми стана широко около врата както казват старите хора :D . Установих вече отговора който търсех и който ми набивате вече 4 ли 5 страница, че и 90 ка и 110ка да купя са си добри модели, единствено глобалната разлика е данъка, това с променливата геометрия, демпфера.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Няколко въпроса покрай дизеловите агрегати 1Y AAZ AFN 1Z

Мнениеот the_tupan » Вто 13 дек 2011 20:17


kompresor написа:След това клипче ми стана широко около врата както казват старите хора :D . Установих вече отговора който търсех и който ми набивате вече 4 ли 5 страница, че и 90 ка и 110ка да купя са си добри модели, единствено глобалната разлика е данъка, това с променливата геометрия, демпфера.

Ами да ти кажа аз карам АФН вече две години и половина и за 50 000 км. не съм имал проблеми с демпфер или съединител. Също и турбо не съм чистил... е преди ми забиваше от време на време докато се науча как да карам за да се движат лопатките. mhihi С мотора не съм имал никакви проблеми, но съм ревизирал всичките му периферни агрегати. А данъка ми тук в Козлодуй е 133 лева, което според мен не е болка за умиране.


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Няколко въпроса покрай дизеловите агрегати 1Y AAZ AFN 1Z

Мнениеот vladko1001 » Вто 13 дек 2011 21:12


колега, 1Y са едни от най-коравите мАтори май...на жена ми-сеат кордобата /1Y/за две години - 20 к км и навъртя без проблеми - залепих и един маркер на оборотомера на 20 X 100 /2000об/ mhihi и казах стрелката да е постоянно около маркера :Mr Green Fun ...лято/зима 1Y гори 4,5/100 нафта/извънгр. с 90кмч/пета пред./ ...и нула техн. поддръжка :beer но все пак жена е зад волана...

P.S
кордобката е обслужена перфектно/масло лики моли + възд. филтър на 5к км...изкормен катализатор...нафта само от ПЕТРОЛ /


Потребителски аватар
kpuck0o
Мнения: 118
Регистриран на: Пет 10 юни 2011 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй-София

Re: Няколко въпроса покрай дизеловите агрегати 1Y AAZ AFN 1Z

Мнениеот kpuck0o » Чет 15 дек 2011 12:52


Колега истината е такава,че какъвто и от двата мотора да вземеш няма да изгубиш.Първо,защото това са мотори непретенциозни на нафта,масло или каквито и да било други консумативи.Разликата им е,че ако на АФН-а се счупи турбо,съединител или помпа ще са ти малко по-скъпи от 1Y.Предимството на двата мотора е икономичността им.Разликата е в малко по-високия данък,но си мисля,че сума от 30-40 лева годишно не са чак толкова много,а разликата във вървенето на двата автомобила е осезаемо. :)


Потребителски аватар
Euler
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса покрай дизеловите агрегати 1Y AAZ AFN 1Z

Мнениеот Euler » Чет 15 дек 2011 15:10


Не съм плащал още данък на моя Пасат (AVG 110кс), но разликата не е толкова малка:
за 90кс размер на данъка: 67.50 лева
за 110ксразмер на данъка: 167.42 лева

това е за София, ползвал съм този калкулатор
http://www.calculator.bg/index.php

Всеки си има своя преценка вече колко пари са 100лв :banana



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта