Как да караме икономично TDi двигател?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот myrshavija » Пет 06 яну 2012 9:31


rmk написа:...Дано по-скоро въведат МИНИМАЛНА скорост за движение по магистралите...
Доколкото си спомням, през последните 20г минимална скорост за движение по автомагистрала ИМА. :да:




gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот gancho » Пет 06 яну 2012 9:54


myrshavija написа:
rmk написа:...Дано по-скоро въведат МИНИМАЛНА скорост за движение по магистралите...
Доколкото си спомням, през последните 20г минимална скорост за движение по автомагистрала ИМА. :да:

:да: :да: :да:
Има и е 50км/ч :screwy до колкото си спомням.И ТРЯБВА да се вдигне и минималната скорост на 70 или 80км/ч,при сухо време естествено.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот rmk » Пет 06 яну 2012 10:23


Чудесно, остава и някой да съблюдава за спазването, че аман от спестяващи.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот bnick » Пет 06 яну 2012 13:02


rmk написа:Чудесно, остава и някой да съблюдава за спазването, че аман от спестяващи.


:screwy Не разбирам нещо! Ти ли плащаш сметките по бензиностанциите на хората решили да карат не както на теб ти изнася? Кара ли съблюдавайки правилата на закона, всичко е точно. Едва ли трябва всички да караме, както ти мислиш и искаш ...


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот tdi_20yare » Пет 06 яну 2012 13:06


rmk написа:Чудесно, остава и някой да съблюдава за спазването, че аман от спестяващи.

Хахах аман от спестяващи,приятел когато ти започнеш да плащаш сметките на хората,тогава говори за тях,и им нареждай..Не можеш да говориш така за хората,който не бързат за никъде и не са тарикати ,който само за 10-20лв повече щели да летят по разбитите пътища на българия...Мисля,че някой ако ти се пречка си има лява лента,друг е въпроса кой си гледа огледалата,защото при някой те са за красота(неизползваеми),всеки ден е пълно такива хора,то си е до културата и самосъхранението...Има такива който виждат колата и нарочно се бутат,има и такива който летят с 200-220 и бързо идват..Те и моторите сигурно си викат аман от таратайки дето ни се пречкат,но мисля че си има правила,който трябва да се спазват до някаква степен...Значи не бързам за никъде и не мога да си карам с 100,а трябва да надувам колата на 150-180 и накрая да хвърля 20лв в канала,вместо спра да си хапна и пак да продължа...Тез дет много бързат ги гледаме всяка вечер по хрониките,не всеки иска да е такъв...И какви магистрали имахме,че нещо не ги виждам...Ще ти дам пример в една цивилизована германия си карам аз голфа по ауто баните и си има лента за летящите,ама си има и ленти за нормални хора,който си карат с 90-100,на влизане в Амстердам си спомням че бяха 6 ленти в едната посока,знаеш ли хората с каква култура се изчакваха,знаеш ли как 6 ленти се менят постоянно и се влючват отстрани още и още коли,и не чух нито клаксон,нито тарикат-българското пресвяткане с фарове да се махаш,хората си пускаха мигачите и се разбираха,изчакваха,хората бяха спокойни,това за тях не е състезание и комплекс,това е начин да се предвижиш от точка А до точка Б.Там разбиранията стоят по друг начин..Казваш,че глуците дето изпреватват с 90 ти се пречкат,а ти ако спазваш ограничението дали с едно леко пускане на газта не би решил проблема си,или ти даваш още повече гас като видиш някой такъв нарочно,за да можеш да му се разсвириш и пуснеш къси дълги,вместо да пуснеш гаста за малко..И накрая ще излезе че нормалното каране което искаш е 160-200....Много добре си знаем що за стока сме ние в Булгаристайн,няма смисъл да се обеждаваме,знаеш че никой не го интерсува,това което му казва някой друг,такива сме си.... :beer


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот Благовест » Пет 06 яну 2012 13:18


Айде пак тая магистрала...Абе,дайте да я закрием вече!Аман от простотия,аман от мерене на п***и!Аман от бързокаращи прота,блейки,пенсионери,киорави,пестеливи!Всяка тема се обръща на пазар-българска работа!Темата е как се кара икономично ТДИ-а не,че на колегата му било писнало от ИКОНОМИсти... death 25 страници дивотии в предишната тема :shock

За да не бъда офф-топик-посочените методи в първия пост наистина имат ефект! :да: Както и достигане на исканата скорост по-бързо и после само да се поддържа.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот rmk » Пет 06 яну 2012 13:52


Благовест написа:...За да не бъда офф-топик-посочените методи в първия пост наистина имат ефект! :да: Както и достигане на исканата скорост по-бързо и после само да се поддържа.

Абсолютно съм съгласен, че написаното в първия пост е вярно и дава ефект. Освен това повечето от написаното не се ограначиава само до ТДИ, а важи за повечето видове двигатели.
В тази връзка няма никакъв смисъл всеки да почва да изрежда колко малко му харчи колата и колко бавно бил карал и как колкото и бавно да кара пак за същото (почти) време стигал до морето и подобни безсмислици.
Лек ви ден!


Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот I4o_naskov » Пет 06 яну 2012 19:54


Наистина има много глупави мнения в темата :beat_butt2 но който иска да постигне икономия винаги е възможно с какъвто и дизелов двигател да е.Карал съм различни мотори CDTI,TDI-PD,TDI и винаги съм доказвал на познати че колите им могат да горят малко всичко е от десния крак за мен ,другото си е чесане на езици,но кефът от карането на ТДИ мотор е голям heavy metal zork :beer


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот joker » Пет 06 яну 2012 21:44


I4o_naskov написа:Наистина има много глупави мнения в темата :beat_butt2 но който иска да постигне икономия винаги е възможно с какъвто и дизелов двигател да е.Карал съм различни мотори CDTI,TDI-PD,TDI и винаги съм доказвал на познати че колите им могат да горят малко всичко е от десния крак за мен ,другото си е чесане на езици,но кефът от карането на ТДИ мотор е голям heavy metal zork :beer

:да: :да: :да: :applause: :applause: :applause: :bowdown :bowdown :bowdown
Колегата май изчерпи всичко,което може да се каже по темата само с тези изречения!!!!


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот emo-gar » Съб 07 яну 2012 14:36


Малко съм "встрани" защото съм с "прост" дизел,всеки ден градско в Сф,среден разход около 6/100.Пиша защото имам колега със Сеат 1.9 ТД,демек за това се говори,ами той е по-икономичен от мене!За дълъг път,там където аз "свалям" на 5"-",той е не повече от 4 и нещо,при това си позволява по-добри средни скорост(то за моята 120 си е добре,айде инцидентно до 140 да я "напържа" :D ).Та пак си опира до стила на шофьора,като гледам по пътищата(а имам възможност да го правя всеки ден!)-абе къде са тия "самолети",аз съм със "италианец"(служебен)-цели 75 коня,измъкнати с клизма от 1.3 моторче....ами само някой Мерц от класа или нещо от сорта ,вземе да ме "подпира" отзаде...,къде са тия бързи Голфета,та да се "пребориме" на някоя от магистралите....или са само "стрийт файтъри"...па после за икономии си хортуваме...
По същество:има си "сметки" за това-там нещо като "едно кило ,на един метър,за единица време...е равно..."ай сега си сметнете,пък изберете от кой параметър да свалите за да ви се получи сметката.Хич таман да не смятате-то се вижда зависимостта.


Потребителски аватар
Euler
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот Euler » Съб 07 яну 2012 22:41


интересни съвети, но някак си не мога да си представя да карам с 75км/ч като пътувам към морето (примерно). С ТДИ 5л/100км си е добър разход с нормално каране.
1,5л/100км (5-3.5=1.5) при сегашните цени на дизела е 3.9лв/100км. Всеки сам си преценява доколко бърза и доколко иска да спести някой лев от път.

Аз лично НЕ мога да карам по магистрала с 75км/ч.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот emo-gar » Нед 08 яну 2012 10:34


Не е и необходимо да се изпада в крайност (75км/час по магистрала),но не и добре да се правят опити за поддържане на висока скорост по пресечен терен-това ще рече постоянно ускорение/спирачки(нали там-трафик,завои,ограничения..).както пишат и във книгите-да се "напаснеш" към подходящата скорост,и специално дизела е подходящ за това-става си "електрокар" с 1 педал :D .То че се налага да се "дръпне" понякога-да,но да стане "стил" на шофиране....Изобщо за всички автомобили е валидно това.
И в крайна сметка,като пристигнеш-закъдето си тръгнал,направи една елементарна сметка километри/време-т.е. средната скорост,която е учудващо ниска.Ще рече,че дори да си карал постоянно като "охлюв"-все тая.Например:Разстоянието София-Лом,през Петрохан е около 170км.и се "взима" за около 2ч.20мин.Правил съм опити да намаля времето-е съкращавам най-много 10 минути.И опита ми показва,че ако си карам спокойно из прохода с около 60 и по другите участъци с около 90,пак постигам същото(средна скорост около 70-75),същото време,но стрелката на резервоара сочи на друго място!


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот jollycatman » Нед 08 яну 2012 22:24


rmk написа:Мдаааа сега разбирам защо карайки по магистралата със скорост ПОД позволената примерно 110-120 в лявата лента ми се налага постоянно да набивам спирачки. Ами просто движещия се в дясно и спестяващ автомобил с 90 започва изпреварване на друг (ама още по-спестяващ), който спестява но със 70. Естествено 90ката не иска да се забави и затова решава да забави "тия дебили дето ще ми карат бързо в ляво". И така докато двамата спестяват всички други заради тях търкат накладки а после дават газ за да възстановят скоростта си...

Дано по-скоро въведат МИНИМАЛНА скорост за движение по магистралите...

ПС:
Същите такива спестяващи и в града ги има. На всеки светофар се влачат с невероятната идея да хванат червеното и на следващия светофар...

:applause:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот joker » Пон 09 яну 2012 20:50


jollycatman написа:
rmk написа:Мдаааа сега разбирам защо карайки по магистралата със скорост ПОД позволената примерно 110-120 в лявата лента ми се налага постоянно да набивам спирачки. Ами просто движещия се в дясно и спестяващ автомобил с 90 започва изпреварване на друг (ама още по-спестяващ), който спестява но със 70. Естествено 90ката не иска да се забави и затова решава да забави "тия дебили дето ще ми карат бързо в ляво". И така докато двамата спестяват всички други заради тях търкат накладки а после дават газ за да възстановят скоростта си...

Дано по-скоро въведат МИНИМАЛНА скорост за движение по магистралите...

ПС:
Същите такива спестяващи и в града ги има. На всеки светофар се влачат с невероятната идея да хванат червеното и на следващия светофар...

:applause:

Лявата лента при две ленти е само за изпреварване,а не за каране в нея....ако след всяко изпреварване се прибираш там където по правилник ти е мястото няма да застрашаваш нито себе си нито другите.......Пак да кажа- който го е страх да си мери пишката с другите ,си мери скоростта! Комплекси...психопатия...нищо непознато!


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот jollycatman » Вто 10 яну 2012 15:39


joker написа:
jollycatman написа:
rmk написа:Мдаааа сега разбирам защо карайки по магистралата със скорост ПОД позволената примерно 110-120 в лявата лента ми се налага постоянно да набивам спирачки. Ами просто движещия се в дясно и спестяващ автомобил с 90 започва изпреварване на друг (ама още по-спестяващ), който спестява но със 70. Естествено 90ката не иска да се забави и затова решава да забави "тия дебили дето ще ми карат бързо в ляво". И така докато двамата спестяват всички други заради тях търкат накладки а после дават газ за да възстановят скоростта си...

Дано по-скоро въведат МИНИМАЛНА скорост за движение по магистралите...

ПС:
Същите такива спестяващи и в града ги има. На всеки светофар се влачат с невероятната идея да хванат червеното и на следващия светофар...

:applause:

Лявата лента при две ленти е само за изпреварване,а не за каране в нея....ако след всяко изпреварване се прибираш там където по правилник ти е мястото няма да застрашаваш нито себе си нито другите.......Пак да кажа- който го е страх да си мери пишката с другите ,си мери скоростта! Комплекси...психопатия...нищо непознато!

Никой не е казал нещо по-различно... Доколкото си спомням в правилника за движение пишеше, че "изпреварването се прави по възможно най-бързия начин." Ти, ако искаш докато изпреварваш може да си свалиш прозореца и да разказваш вицове на шофьора, който изпреварваш, но го прави така, че да не пречиш на останалите участници в движението! В града няма нищо по-неприятно от шофьори, които не са и чували за "зелена вълна". Обикновено същите тези шофьори не са чували и за мигачи и огледала за обратно виждане. А връзката, която правиш между скоростта и големината на пишката не е много удачна, защото като гледам аватара ти се сещам за една друга подобна приказка...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта