подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Чет 26 яну 2012 20:01


coks написа:
nik1302 написа:
bonko написа:Ами чакам това лято да ми донесат от Италия карбуратори Делорто 34 ...


Тези карбуратори, за които говориш - еднокамерни Делорто 34 FRD - ги слагат изклиючително на еднопортови 1300-1600 въздушни боксери, както и на двупортови 1300. И почти никога на двупортови 1600 по простата причина, че много по- добър вариант са два двойни Вебера 36 IDF или Делорто 36 DRLA (евентуално Вебери 40 IDF, но е малко вероятно да намериш). Още повече, че двойка такива Вебери или Делорто се намират все още за без пари и в България. Но със сигурност са на изчезване, че то алфи и по моргите не останаха. А що се отнася до това да намериш въздухарски колектори втора ръка за тези Делорто 34 FRD в България - шансът ти здраво клони към нула. Просто няма какво да правят такива колектори тук.
Иначе това което се опитваш да правиш го има ново - ето какво представлява целия комплект със все карбураторите. Те (карбураторите) са Вебер 34 ICT и на практика са същите като Делорто 34 FRD. А комплектът е с Вебери по простата причина, че Делорто 34 FRD не се произвежда, докато Вебери 34 ICT все още има нови.

Прикаченият файл EMPI7411A.jpg вече не е достъпен

Здравейте,колко ще се увеличи мощноста на двигател 1300 АБ-двупортов,ако му монтирам този кит и каква му е ориентировъчната цена


Ето тази графика показва приблизително с колко може да се увеличи мощността. Виж крива №4. Това е еднопортов 1500 и той има същата мощност като двупортовия 1300 - 44 кончета. С хубав централен карбуратор и афтърмаркет изпускателна система (забрави за оригиналната!) са докарали едни 60 кончета през далечната 1969г. Както и да го смяташ това са си 30на процента увеличение на мощността и това вероятно е максимума без да се пипа друго по мотора. От друга страна предимствата на двойка двукамерни!/двойни карбуратри също е известна отдавна. Така, че на твоя двупортов 1300 МОЖЕШ СПОКОЙНО ДА СЛОЖИШ ДВОЙКА ВЕБЕРИ 36 IDF! Те са с "половин" идея по-големи за 1300 въздухар, но това може да се компенсира с подходящо джетване (жигльори) и по-малки дифузьори. Жигльорите са евтини, а проблемът с дифузьорите е, че тези Вебери идват от Алфите най-често с 30ци дифузьори и за разлика от двупортовите 1600 където няма проблем да се кара с тях, при 1300 задължително трябват 26ци дифузьори. Мисля, че биха могли да се направят. Това което можеш да докараш с Веберите наистина ще си заслужава и няма да си познаеш колата. Особено в комбинация с олекотен маховик и евентуално увеличена докъм 8.5- 9 степен на сгъстяване (ако ти са читави главите :)).
Иначе китът е скъпичък и струва малко над 300 лири.

1500cc_bolt_on_power.JPG




Потребителски аватар
coks
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот coks » Чет 26 яну 2012 21:13


много благодаря за информацията :bowdown


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Чет 26 яну 2012 21:21


coks написа:много благодаря за информацията :bowdown


за нищо ...аз самия карам двупортов 1600 въздухар с дойка Вебери 36 IDF и съм с отлични впечатления. Не можеш да си представиш какво удоволсвие е да чуеш звука на Вебертe, като подадеш рязко газ :) Освен всичко го усеща и гърбът ти :) Днес във виелицата я палих - запали от раз разбира се! По - трудно ми беше да вляза в колата, че всичко беше лед! И нямам търпение утре малко да утихне и да я разтрия. Ще кача снимки.


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Чет 26 яну 2012 21:57


Благодаря и аз колега nik 1302, значи отказвам се да търся еднокамерни карбове и да се насоча към WEBER 36 или 40 IDF двукамерни с подходящите колектори за тях, а дали се намират такива на нашия пазар и кой номер от графиката да погледна аз с 1600 и да кажем Вебер 36 :)

Последна промяна от bonko на Пет 27 яну 2012 22:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Чет 26 яну 2012 22:14


bonko написа:Благодаря и аз колега nik 1302, значи отказвам се да търся еднопортови карбове и да се насоча към WEBER 36 или 40 IDF двупортови с подходящите колектори за тях, а дали се намират такива на нашия пазар и кой номер от графиката да погледна аз с 1600 и да кажем Вебер 36 :)


от еднокамерни карбуратори на двупортов въздухар няма смисъл ..абсолютно никакъв...Вебери 36 или 40 IDF тук ще намериш...но не и смуктели...навън има...иначе един колега от Добрич (бай Вичо) щеше да пробва да прави...и от двупортов 1600 с двойка такива карбуратори можеш да изкараш до 100 кончета !!!!! а това е адски много за въздухар...моята е около 85-90 и върви като звяр...


Потребителски аватар
sastezatelya
Мнения: 1334
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот sastezatelya » Чет 26 яну 2012 22:42


Ники този кит с лостовата система коя фирма го предлага и каква е цената ако имаш информация ? Казваш , че стават и за двойка Solex-и , а за PDSIT 32-2/3 дали ще има разминаване ?

И двата варианта на колегите BugmaN и disc ми се струват доста сложни за изпълнение :?


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Чет 26 яну 2012 22:50


sastezatelya написа:Ники този кит с лостовата система коя фирма го предлага и каква е цената ако имаш информация ? Казваш , че стават и за двойка Solex-и , а за PDSIT 32-2/3 дали ще има разминаване ?

И двата варианта на колегите BugmaN и disc ми се струват доста сложни за изпълнение :?


На фирмата SCAT ...става и за тези карбуратори...


vw 181
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 19:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот vw 181 » Чет 26 яну 2012 22:53


Ники, можеш ли да ни кажеш малко повече данни за твоят двигател.Разпределителен вал, глави, клапани,изпускателна система,карборатори и други подобрения, които си правил.


Потребителски аватар
joromainata
Мнения: 196
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот joromainata » Чет 26 яну 2012 22:54


sastezatelya написа:Ники този кит с лостовата система коя фирма го предлага и каква е цената ако имаш информация ? Казваш , че стават и за двойка Solex-и , а за PDSIT 32-2/3 дали ще има разминаване ?

И двата варианта на колегите BugmaN и disc ми се струват доста сложни за изпълнение :?

systezatel до колкото имам спомен твоя мотор не е ли 1500 еднопортов


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Чет 26 яну 2012 23:20


[quote="vw 181"]Ники, можеш ли да ни кажеш малко повече данни за твоят двигател.Разпределителен вал, глави, клапани,изпускателна система,карборатори и други подобрения, които си правил.[/quote

почти всичко съм сменил/подобрил...от стария мотор ползвах само ... гол блок и голи глави...ще пиша по-подробно тези дни ...


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bai vicho » Пет 27 яну 2012 20:58


Това са горните плочки на карбураторите,изработката им ми излезе 30лв а текстолитовите тодложки са оригинални.
Прикачени файлове
IMG0209A.jpg
IMG0209A.jpg (7.43 KиБ) Видяна 1660 пъти
IMG0208A.jpg
IMG0208A.jpg (7.05 KиБ) Видяна 1666 пъти
IMG0207A.jpg
IMG0207A.jpg (6.5 KиБ) Видяна 1663 пъти
IMG0206A.jpg
IMG0206A.jpg (6.73 KиБ) Видяна 1658 пъти
IMG0205A.jpg
IMG0205A.jpg (6.97 KиБ) Видяна 1661 пъти


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bai vicho » Пет 27 яну 2012 21:14


Долните плочки и трабите са в гаража затова не съм ги снимал.Плочките ги изработиха за 20лв.
Не съм ги заварил още защото не съм свалил двидателя.
Не е трудно и не са първите правени колектори аз знам за поне 9 коли в Добрич.
То трябва да отворим тема НАПРАВИ СИ САМ и там да споделяме опит подкрепен със снимки.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Съб 28 яну 2012 8:18


браво колега добър опит.....ще излезе нещо :banana
няма се плашиш, аз в момента карам с правен колектор, но на един карбуратор


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bai vicho » Съб 28 яну 2012 9:34


Асене твоите траби от какъв метал са.
Приготвил съм траби от метал, нераждавеика и мед.
Чудя се дали да им сложа някаква изолация отгоре макар и дане съм виждал изолиран колектор


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Съб 28 яну 2012 17:21


най - обикновена тръба . Защо ти е изолация ?



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта