28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

Сигнализатор за високи обороти

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4637
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Вто 06 мар 2012 14:22


chas написа:....
Всъщност объркването идва от това, че аз наричам бобина бобината и комутатора закрепен за нея :lol: Иначе самата бобина си има две входни клеми и две изходни ....

Вече аз се обърках тотално .

chas написа:....Всъщност при мен чукче-наковалня е Хол датчика, а сигналът от него мисля, че отива в ECU-то, от където вече идва на средното краче на комутатора.....
Това е ясно , въпросът е ако се ползва сигнала след комутатора , директно от бобината (дали токът на бобината се прекъсва с чукче-наковалня или транзистор няма значение) трябва да имаш схема за ограничаване на пика . Ако ползваш някакъв друг "суров" сигнал , примерно директно от Hall датчика трябва да се знае какви са нивата на напрежението и каква е товароносимостта . Аз за това не мога да кажа нищо , защото нямам кола на която да измеря , нито съм се интересувал от бензинови коли .

Но съдейки по токовете , които мериш (всъщност как , с какво мериш импулсен ток , макар че не е важна точността :) ) , 20mA e входен ток на "изгоряла" схема според мен :) .

ПП Дай снимка от нета какво представлява бобината

ПП2 Преди 5-6 години ... може и повече правих на един фен :) подобно нещо , но по моя си схема , колата беше Корса и взех сигнала от бобината , не от високото напрежение разбира се :) .




Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Вто 06 мар 2012 14:51


milmar написа:…ако се ползва сигнала след комутатора , директно от бобината…

Няма как да стигна до сигнала след комутатора освен ако не разглобя пакета комутатор-бобина. Просто ги правят заедно.
Ползвам този от Хол датчика през ECU-то, т.е. средното входно краче на комутатора.

milmar написа:ПП Дай снимка от нета какво представлява бобината

Ето ги комутатор и бобина. По принцип са закрепени един за друг:

Изображение

А ето го и моят пакет комутатор-бобина

Изображение

В комутатора има някакъв мощен транзистор. Доколкото разбирам точно той действа като един вид електронно реле. Токът от средното краче е само сигнал, а силовият ток за бобината идва от двете крайни крачета.

Явно ще си търся нов чип. Може би ще взема и 2, за да си направя и сигнализатор за висока скорост, по схемата от pdf-а по-горе - Flashing LED Indicates Overspeed :)


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Вто 06 мар 2012 16:15


Между другото, сложил съм 125 милиамперов бушон преди краче 1 на чипа. Бушонът още си е здрав.
Не би ли трябвало ако чипът е повреден да е изгорял и бушонът?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5205
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот pas1.8mi » Вто 06 мар 2012 22:10


chas написа:Между другото, сложил съм 125 милиамперов бушон преди краче 1 на чипа. Бушонът още си е здрав.
Не би ли трябвало ако чипът е повреден да е изгорял и бушонът?


Не е задължително това да се е случило!Сигнал от Бобината може да вземеш от пина зад символа "-" на комутатора( на първата снимка,в дясно)!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4637
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Вто 06 мар 2012 23:23


Ти по коя схема работиш - тази от 2-ра страница или друга ? Тази която е с кондензатор C1 100nF последователно на пин 1 ? Ако е тази , при честота 50Hz или при DC няма накъде да отиде ток 20мА :) , имаш грешка или някакво късо по платката (палатката :lol: ако е насипен монтаж ).

Ако си подавал директно на пин1 и се чудиш дали е здрава схемата , или въобще ако искаш да разбереш дали пин1 е окъсил , а нямаш осцилоскоп и друга техника направи следното :
Както си е всичко по схемата , вземи един резистор 1к , или какъвто имаш от рода на 1k до десетина килоома и свържи през него пин 1 към захранващото напрежение . С волтметър измери какво е напрежението на пин 1 спрямо маса - ако е равно на захранващото - вероятно схемата е ОК :D , ако е по-ниско от 1/2 захранващото напрежение или е твърда 0 mhihi 109% си за нова схема !

ПП за бобината и комутатора - разбрах :wink: !


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Сря 07 мар 2012 22:09


pas1.8mi написа:Сигнал от Бобината може да вземеш от пина зад символа "-" на комутатора( на първата снимка,в дясно)!

Да, вече разбрах. Първоначално мислех да направя схемата без кондензатор и резистор на входа и да взема сигнал от кабела за оборотомера, който влиза в таблото. После Bobcho_82 каза, че този вариант на схемата става и ако се закача на средното краче на комутатора и реших да направя така, за да не разглобявам таблото.

milmar написа:Ти по коя схема работиш

По тази без C1 и R1, при която сигнала директно отива в краче 1 на чипа.
Но сега ще добавя и тях. Ще гледам да сложа някакъв кондензатор от над 100V. Така чипът ще бъде предпазен нали?

milmar написа:Ако си подавал директно на пин1 и се чудиш дали е здрава схемата , или въобще ако искаш да разбереш дали пин1 е окъсил , а нямаш осцилоскоп и друга техника направи следното :
Както си е всичко по схемата , вземи един резистор 1к , или какъвто имаш от рода на 1k до десетина килоома и свържи през него пин 1 към захранващото напрежение . С волтметър измери какво е напрежението на пин 1 спрямо маса - ако е равно на захранващото - вероятно схемата е ОК :D , ако е по-ниско от 1/2 захранващото напрежение или е твърда 0 mhihi 109% си за нова схема !

Напреженито от над 12 волта пада до 3,46. Днес си поръчах нов чип.
И като пристигне, кажете къде е най-безопасно да го вържа: към минус на комутатора, към средното краче на комутатора или към кабела за оборотомера в таблото?
То е ясно, че е най-безопасно към кабела за таблото де, но схемата с кондензатора и резистора ще сработи ли в този случай?

Между другото, благодаря ви за помощта!
Вие поправяте донакъде пропуска ми, че навремето не се записах да уча в ТУ.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4637
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Сря 07 мар 2012 22:50


chas написа:.... навремето не се записах да уча в ТУ.

Мисля , че би имал успех в тази област на техниката :да: !

Само кондензатор последователно не е сигурна защита срещу пикове на напрежението , хубаво е да има група резистор-ценер , подобно на схемата , която бях намерил в Гоглето . Макар , че както се разбрахме в твоя случай не е необходимо , защото не вземаш сигнал директно от бобината . Аз бих ти препоръчал да сложиш един резистор (от 1k до примерно 4.7k ) последователно на кондензатора , a резистора 20k от схемата да го свържеш директно между пин 1 и маса . Така той ще осигури постояннотоковия режим на входния компаратор на интегралната схема . Така , както е до сега има съмнителна , направо никаква полезна роля . Всъщност кондензатора не е задължителен .

ПП схемата , май съм лош пророк mhihi , е умряла .
ПП2 - кондензатора би бил необходим , ако вземаш сигнал с отрицателен потенциал .... за по-сигурно го остави , така или иначе - няма да пречи .


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Чет 08 мар 2012 0:33


milmar написа:
chas написа:.... навремето не се записах да уча в ТУ.

Мисля , че би имал успех в тази област на техниката :да: !

О, благодаря!
Ще направя така:

Изображение

Мислех си за този кондензатор на входа, че той като че ли обръща напрежението: ако от едната му страна се натрупат електрони, от другата има липса на електрони и затова е сложен ако се ползва минуса от бобината.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4637
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Чет 08 мар 2012 10:24


chas написа:....
Мислех си за този кондензатор на входа, че той като че ли обръща напрежението: ако от едната му страна се натрупат електрони, от другата има липса на електрони и затова е сложен ако се ползва минуса от бобината.


Кондензаторът е разделителен . Той се избира с подходяща стойност (достатъчно голяма) , така че да премахне постоянната съставка от сигнала , но да не промени вида на променливата . Може също така да се добави и един диод паралелно на резистора 20k - катода на пин1 , а анод на маса . Той ще предпазва входа на схемата от евентуален отрицателен пик при заряд-разряд на кондензатора , възможно е и би трябвало да има вграден в самата интегрална схема , но не пречи да се добави :) ! Също може да се добави ... ще го нарисувам с пейнта mhihi ...
Диода е от типа 1N4148 .

vhodm.png


Така преправена схемата , не виждам начин вече да изгори пин 1 :D !


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Нед 11 мар 2012 22:23


milmar написа:…Така преправена схемата , не виждам начин вече да изгори пин 1 :D !

Само да питам това Vcc, от кой край на резистора 470 е?
Крачета 8 и 9 на чипа или директно към входните 12 волта?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4637
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Пон 12 мар 2012 8:41


- Пинове 8,9 !


Потребителски аватар
svetliosabev
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1Z 1995
Местоположение: V.Tyrnovo

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот svetliosabev » Пон 12 мар 2012 10:13


Аз малко като начинаещ да попитам:схемата от първата страница,приложима ли е за дизел,като се свърже към 10-то краче на буксата на таблото(сигнал за оборотомера).За ТДИ става въпрос. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Пон 12 мар 2012 13:12


svetliosabev написа:Аз малко като начинаещ да попитам:схемата от първата страница,приложима ли е за дизел,като се свърже към 10-то краче на буксата на таблото(сигнал за оборотомера).За ТДИ става въпрос. :Mr Green Fun

Да ти отговоря като начинаещ: схемата трябва да става щом я свързваш към кабела за оборотомера, без значение дали колата върви с нафта, бензин, газ, или водород.
Ако искаш изчакай 2-3 дни да свържа и пробвам моята и ще ти кажа дали всичко върви.
Все пак не е лошо към схемата от първата страница да добавиш защитите, за които говорим с milmar в последните мнения.


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Съб 17 мар 2012 17:23


Взех си новия чип и днес реализирах защитата на краче 1 и тествах.

1-во - консумацията на ток от входа за сигнала е толкова малка, че амперметърът не я отчита въобще, а преди както съм писал беше около 20 милиампера.
2-ро - пробвах го в колата и изглежда да работи. За сега настроих първият светодиод да светва на 1550 оборота, а вторият - на 2300.
3-то - когато пусна газта и оборотите паднат на 800, първият светодиод (с по-малкото обороти) от време на време премигва. Примерно в интервал от 5 до 10 секунди премигва 1 път.

Дали това се дължи на кондензатора, който съм сложил на входа?


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Чет 22 мар 2012 21:08


Всъщност проработи само първия път.
Днес махнах кондензатора на входа и на негово място сложих 1k съпротивление.
Сега работи, но като включа габаритите показателя на оборотите на таблото пада на 100 и лампата за маслото почва да мига.
На краче 1 консумацията е около 1,4 милиамера.
Напрежението на сигнала за оборотите за таблото е около 18 V измерено при режим на променливо напрежение на мултимера. Не пада под 0, защото светодиод свързан между него и маса мига само в едната посока на свързване.

Някакви идеи?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта