Картерни изпарения и интеркулер?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот Даскала™ » Съб 07 апр 2012 15:11


Въпроса ми е картерните маслени изпарения отиват ли към интеркулера?
И ако е така изолирането им означава ли,че интеркулера няма вече да бъде омаслен?
Всъщност въпросите станаха повече...
Картерните маслени изпарения "смазват" ли по някакъв начин турбото?




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот веселин » Съб 07 апр 2012 20:15


Картерните газове увлечени от засмукания от студения охлюв атмосферен въздух - могат само да допринесат в минимални количества за "смазване" на турбото - затова имаш отделен маслопровод до там - а за нова дали могат да слязат в кулера :roll: - теоретично ако ти е избягала компресията в капака на клапаните - може и да ти натикат масло в кулера - на практика дали е така ...... :roll:


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот ventotdi » Съб 07 апр 2012 21:13


да отиват в intercooler-a и го топлят ! Аз съм ги изолирал само и единствено поради тази причина ,че топлят допълнително въздуха. На зима пак ще ги навра в смукателната тръба :)


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот Даскала™ » Нед 08 апр 2012 12:28


Един омаслен интеркулер също толкова функционален и ефективен е като чистия?
Абе всъщност за какво служи интеркулера?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот samo_pechka » Нед 08 апр 2012 12:34


Даскала™ написа:Един омаслен интеркулер също толкова функционален и ефективен е като чистия?
Абе всъщност за какво служи интеркулера?

Даскале...ти да не ни вземаш на подбив нещо :shock ?! Или искаш да "пообогатиш" тоя раздел малко viewtopic.php?f=60&t=153157 :beer


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот Даскала™ » Нед 08 апр 2012 12:44


Не бе...сериозен съм :!:
В крайна сметка само бензинови коли съм карал :!:

:?:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот samo_pechka » Нед 08 апр 2012 12:59


Даскала™ написа:Не бе...сериозен съм :!:
В крайна сметка само бензинови коли съм карал :!:

:?:

Ами то казано в най-общия смисъл ефекта от интеркулера е следния - да охлажда вкарвания от турбината въздух с цел по-добра и ефективна работа на двигателя-като резултат по-висока мощност и по-добър топлинен баланс на мотора! Въздухът когато е охладен има повече кислород на единица обем от въздух който не е "охладен" ,това естествено при равни условия (налягане турбо,модел кола и т.н.)


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот Даскала™ » Нед 08 апр 2012 16:33


А когато турбото си е затръгвало вкарва ли масло в интеркулера?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот samo_pechka » Нед 08 апр 2012 16:50


Даскала™ написа:А когато турбото си е затръгвало вкарва ли масло в интеркулера?

Дали маслото в кулера е от турбото или това са картерни изпарения -има начин да се провери.Начина е пробван на коли с роторните ГНП -за другите не знам дали ще може,да не би компа им да "каже" НЕ mhihi Колата да е добре загряла!Откачаш маркуча ,дето е на входящата тръба на кулера (изхода на студения охлюв на турбото) Изсукваш го на една страна ,откачаш и маркуча на катрерните газове да не ги засмуква турбината -забърсваш колкото може ,ако има масълце.Приготви си един парцал ,по-светъл такъв.Слагаш го на малко разстояние от маркуча на турбото .Един човек пали колата,изфорсирва я няколко пъти -в началото ще "оцапа" парцала от остатъчно масло по маркучите,после я задържате на около 2500-3000 оборота около 10-ина секунди и гледате какво става -пръска ли масло без да спре .. :bishop


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот веселин » Нед 08 апр 2012 21:07


Даскала™ написа:А когато турбото си е затръгвало вкарва ли масло в интеркулера?

Една от причините за масло в кулера /при мен за сравнително нов двигател - реален пробег от 31 000 км. , като я купих / е също така и повече от необходимото масло наливано при смяната - парадокса е , че виновни за това са техниците поддържали гаранционно колата в Еуратек :deal :banghead: :beat_butt2
като и да е - добре,че съм мнителен по природа mhihi - и взех овреме нещата в свои ръце - имаше малко масло в тръбата , но до самия кулер още не беше почнало да пълни - мързеше ме да откачам цялата тръба и затова почистих доколкото можах навътре
масло в кулера все някак ще попадне , но е по-добре да няма масло в него - влошава топлообмена - недостатъчно охлаждане


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 09 апр 2012 8:31


Даскала™ написа:Въпроса ми е картерните маслени изпарения отиват ли към интеркулера?
И ако е така изолирането им означава ли,че интеркулера няма вече да бъде омаслен?
Всъщност въпросите станаха повече...
Картерните маслени изпарения "смазват" ли по някакъв начин турбото?

Изпаренията отиват към кулера.По-лошото даже е че като се смесят с газовете от ЕГР-а праят всмукателния колектор мноого малък.Изолирането им означава ,че кулера няма да е омаслен.Турбото не се маже от маслото по турбопътищата.Проблемът като го изолираш е ,че прецакваш картерната вентилация.При някои мотори това може да доведе след 50-100 км до цялостно запушване на смазващата ситема и големи главоболия.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот mili 75 » Пон 09 апр 2012 9:32


Кои са тия мотори колега, напиши за да се знае.


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот Даскала™ » Пон 09 апр 2012 9:44


Rabbit_TDI написа:Турбото не се маже от маслото по турбопътищата.Проблемът като го изолираш е ,че прецакваш картерната вентилация.При някои мотори това може да доведе след 50-100 км до цялостно запушване на смазващата ситема и големи главоболия.

От какво/къде се маже турбото?
И как се случва запушването на смазващата система?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот samo_pechka » Пон 09 апр 2012 9:51


Даскала™ написа:
Rabbit_TDI написа:Турбото не се маже от маслото по турбопътищата.Проблемът като го изолираш е ,че прецакваш картерната вентилация.При някои мотори това може да доведе след 50-100 км до цялостно запушване на смазващата ситема и големи главоболия.

От какво/къде се маже турбото?
И как се случва запушването на смазващата система?

Турбината се смазва от двигателното масло.Има магистрала (стоманена тръбичка) ,която идва от конзолата на масления филтър и "отива" в турбината..За запушването-не мода дам компетентен отговор :roll: никога не съм изпадал в такава ситуация..вярно ли е ,не е ли :roll:


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Картерни изпарения и интеркулер?

Мнениеот ventotdi » Пон 09 апр 2012 10:01


Голям проблем е ако извадиш картерните изпарения и ги затапиш с нещо или ги оставиш ей така да си висят без никакъв филтър. Ако ги изведеш на вън и им поставиш филтър за да си спокоен ,че няма да попаднат боклуци в мотора няма да има проблем. Единствената разлика като ги извадиш от смукателя е ,че вече няма да има вакум там ,а от самотек ще излизат тия изпарения. Единствената причина картерните изпарения да са в смукателя ,е че са силно замърсяващи околната среда и целта е мотора и тях да изгаря !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pink и 38 госта