Въпроса ми е картерните маслени изпарения отиват ли към интеркулера?
И ако е така изолирането им означава ли,че интеркулера няма вече да бъде омаслен?
Всъщност въпросите станаха повече...
Картерните маслени изпарения "смазват" ли по някакъв начин турбото?



Картерни изпарения и интеркулер?
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Картерните газове увлечени от засмукания от студения охлюв атмосферен въздух - могат само да допринесат в минимални количества за "смазване" на турбото - затова имаш отделен маслопровод до там - а за нова дали могат да слязат в кулера
- теоретично ако ти е избягала компресията в капака на клапаните - може и да ти натикат масло в кулера - на практика дали е така ...... 


- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
да отиват в intercooler-a и го топлят ! Аз съм ги изолирал само и единствено поради тази причина ,че топлят допълнително въздуха. На зима пак ще ги навра в смукателната тръба 

Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Един омаслен интеркулер също толкова функционален и ефективен е като чистия?
Абе всъщност за какво служи интеркулера?
Абе всъщност за какво служи интеркулера?
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Даскала™ написа:Един омаслен интеркулер също толкова функционален и ефективен е като чистия?
Абе всъщност за какво служи интеркулера?
Даскале...ти да не ни вземаш на подбив нещо


Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Не бе...сериозен съм
В крайна сметка само бензинови коли съм карал


В крайна сметка само бензинови коли съм карал


- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Даскала™ написа:Не бе...сериозен съм![]()
В крайна сметка само бензинови коли съм карал![]()
Ами то казано в най-общия смисъл ефекта от интеркулера е следния - да охлажда вкарвания от турбината въздух с цел по-добра и ефективна работа на двигателя-като резултат по-висока мощност и по-добър топлинен баланс на мотора! Въздухът когато е охладен има повече кислород на единица обем от въздух който не е "охладен" ,това естествено при равни условия (налягане турбо,модел кола и т.н.)
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
А когато турбото си е затръгвало вкарва ли масло в интеркулера?
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Даскала™ написа:А когато турбото си е затръгвало вкарва ли масло в интеркулера?
Дали маслото в кулера е от турбото или това са картерни изпарения -има начин да се провери.Начина е пробван на коли с роторните ГНП -за другите не знам дали ще може,да не би компа им да "каже" НЕ


- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Даскала™ написа:А когато турбото си е затръгвало вкарва ли масло в интеркулера?
Една от причините за масло в кулера /при мен за сравнително нов двигател - реален пробег от 31 000 км. , като я купих / е също така и повече от необходимото масло наливано при смяната - парадокса е , че виновни за това са техниците поддържали гаранционно колата в Еуратек



като и да е - добре,че съм мнителен по природа

масло в кулера все някак ще попадне , но е по-добре да няма масло в него - влошава топлообмена - недостатъчно охлаждане
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Даскала™ написа:Въпроса ми е картерните маслени изпарения отиват ли към интеркулера?
И ако е така изолирането им означава ли,че интеркулера няма вече да бъде омаслен?
Всъщност въпросите станаха повече...
Картерните маслени изпарения "смазват" ли по някакъв начин турбото?
Изпаренията отиват към кулера.По-лошото даже е че като се смесят с газовете от ЕГР-а праят всмукателния колектор мноого малък.Изолирането им означава ,че кулера няма да е омаслен.Турбото не се маже от маслото по турбопътищата.Проблемът като го изолираш е ,че прецакваш картерната вентилация.При някои мотори това може да доведе след 50-100 км до цялостно запушване на смазващата ситема и големи главоболия.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Кои са тия мотори колега, напиши за да се знае.
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Rabbit_TDI написа:Турбото не се маже от маслото по турбопътищата.Проблемът като го изолираш е ,че прецакваш картерната вентилация.При някои мотори това може да доведе след 50-100 км до цялостно запушване на смазващата ситема и големи главоболия.
От какво/къде се маже турбото?
И как се случва запушването на смазващата система?
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Даскала™ написа:Rabbit_TDI написа:Турбото не се маже от маслото по турбопътищата.Проблемът като го изолираш е ,че прецакваш картерната вентилация.При някои мотори това може да доведе след 50-100 км до цялостно запушване на смазващата ситема и големи главоболия.
От какво/къде се маже турбото?
И как се случва запушването на смазващата система?
Турбината се смазва от двигателното масло.Има магистрала (стоманена тръбичка) ,която идва от конзолата на масления филтър и "отива" в турбината..За запушването-не мода дам компетентен отговор


- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Картерни изпарения и интеркулер?
Голям проблем е ако извадиш картерните изпарения и ги затапиш с нещо или ги оставиш ей така да си висят без никакъв филтър. Ако ги изведеш на вън и им поставиш филтър за да си спокоен ,че няма да попаднат боклуци в мотора няма да има проблем. Единствената разлика като ги извадиш от смукателя е ,че вече няма да има вакум там ,а от самотек ще излизат тия изпарения. Единствената причина картерните изпарения да са в смукателя ,е че са силно замърсяващи околната среда и целта е мотора и тях да изгаря !
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pspetkow и 32 госта