

Haralampi написа:Аз просто съм човек на ТОЧНИТЕ науки и ТОЧНИЯ изказ,
Haralampi написа:очевидно нямаш представа, че въртящия момент е криваТой не може да се задържи.
Rabbit_TDI написа:
Haralampi написа:Ето ти едно съвсем кратко и просто написано четиво в такъв случай: http://www.syz.net/docs/auto_drehmoment.pdf
Обяснено е наистина като за "прости" хора без идея що е крива и права
Was ist nun für den Fahrbetrieb entscheidend, Drehmoment oder Leistung? Das
hängt vom Fahrstil ab und von der Bedienung des Getriebes.
Wer den Motor mit fleissigem Schalten stets auf Drehzahl hält, kommt also am
zügigsten voran. So etwas tun sportliche Fahrer. Sie interessieren sich oft auch nur
dafür, wieviel PS der Wagen hat, weil sie fast nur die oberen Drehzahlregionen
aufsuchen, wo eben diese PS anfallen. Wieviel Drehmoment der Motor entwickelt und
bei welcher Drehzahl, das ist ihnen nicht so wichtig.
Bei eher zurückhaltender Fahrweise wählt man ein niedrigeres Drehzahlniveau. Das
macht weniger Lärm und Verschleiss und spart obendrein Kraftstoff. Der Nachteil:
Muss überholt werden oder bietet sich ein Lücke im Verkehr zum Einfädeln, muss oft
erst zurückgeschaltet worden; das kostet Zeit und bedeutet Arbeit.
Hat der Motor jedoch ordentlich Drehmoment schon bei niedrigen Drehzahlen, genügt
es, einfach etwas mehr Gas zu geben. Es kann also ausgesprochen schaltfaul und
kommod gefahren werden.
Fazit: Mit Vollgas und voll ausgedrehten Gängen wird der 193 PS-Benziner dem 150
PS-Diesel immer davonfahren. Aber mit Anhänger am Berg in der Kolonne bei
niedriger Motordrehzahl genügt dem 310 Nm-Diesel zum Aufschliessen oder
Überholen simples Gasgeben, während der Fahrer des 255 Nm-Benziners schon
zurückschalten muss.
dushanov написа:hitman0013 написа:И сега в крайна сметка кой е най-прецакания мотор за Г4, не разбрах?
И бензин или дизел е по-евтин за поддръжка/обслужване?
Личния ми отговор е:
Най-прецакания мотор е неподдържания.
Бензиновия двг е по-евтин за поддръжка. (Ако са от една година и приблизително еднакви кубици).
Dorian написа:Темата е обсъждана многократно и затова писах че е безсмислена(не защото имам бензин и дизел)а и защото всеки казва че най-хубаво е това което има,но това не означава че това ще е най-доброто за някой друг![]()
А към колегата Нико1 разликата между тди и 1.8Т ако беше само 2л/100км всеки щеше да кара бенз,но според моите наблюдения разликата м/у двата мотора градско е 5л/100км.което прави почти на половина разход в полза на дизела,и не много голяма разлика в динамиката м/у двете![]()
Ето защо според мен за Г4 са удачни само ТДИ или 1.8Т:
1.4 16V -адски куц кон с не много малък разход и винаги горящ масло(като ремонта е винаги минимум сегменти)а и почти никакви екстри...
1.6 8V малко по-добре от 1.4,но пак куц мотор за купето на Г4,проблеми с електрониките по мотора и дефектни скоростни кутии(нитовете на диференциала)
1.6 16V почти същия и без особени подобрения от 1.6 8V(+5 к.с
)
1.8 20V -сравнително здрав с добра динамика,но много висок разход на гориво(повече от 1.8Т,а по бавен за което и отпада като вариант)
2.0 8V -Остаряла технология,малко коне,голям разход
2.3 V5 -добра динамика,скъпо обслужване на петака с огромен разход(по-бавен от 1.8Т с по-голям разход за което и отпада)
Така се обосновавам според моите виждания и наблюдения,затова и за мен са добри ТДИ-то и 1.8Т-то
dionick написа:Прекланям се пред познанията на най активните колеги в тази тема. Но надали тук е мястото да си измерим познанията! Ако искате може да си пуснем тема "Ти Автомобилен Инж. ли си или не"?
Въпроса на нашия колега беше прост и ясен.....бензин или дизел? Човека очакваше мнения и предложения възоснова на които да направи своя избор....дори и да е било само информативно надали пак му помагаме!
Това какво е въртящ момент, как той се проявява и зависимостта му от мощността е много полезна информация но надали помага на хората които не се занимават професионално с механика на ДВГ.
Предлагам да се изразим по просто и да сравним своите Голф/Бора бензин или дизел като с реални факти подкрепим твърденията си!
joker написа:Помага!!!!Да не те лъже търговеца с рекламни трикове!!!!
Понеже печкаджиите много го харесвате този цитат, да питам с колко ли дизелови коли е печелил състезания този Карол? И дали е имал пред вид ТДИ или атмосферните дизели, когато е казал тези така често цитирани думи?joker написа:пак цитат от въпросната статия....
http://forum.moto-zone.bg/index.php?topic=13553.0
Карол Шелби го е казал най-точно: "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
И още: "с мощност се продават коли, а с въртящ момент се печелят състезания"."
Хараламби....искаш да отречеш,че печели онзи,който успява да задържи максималния въртящ момент в най голям диапазон от обороти????....нали това е слабостта на дизела,че не може да се развърта до високи обороти...обратното е при спортните ДВГ...
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта