Текстът наистина обяснява с думи прости за какво иде реч, така че ще си позволя да преведа няколко реда от него, за да може всички колеги да го разберат и да не се нагала да се доверяват на гугъл транслейт.
Was ist nun für den Fahrbetrieb entscheidend, Drehmoment oder Leistung? Das
hängt vom Fahrstil ab und von der Bedienung des Getriebes.
Кое е по-важно при шофиране, въртящ момент или мощност? Това зависи от стила на каране и от начина на работа със скоростната кутия.
Wer den Motor mit fleissigem Schalten stets auf Drehzahl hält, kommt also am
zügigsten voran. So etwas tun sportliche Fahrer. Sie interessieren sich oft auch nur
dafür, wieviel PS der Wagen hat, weil sie fast nur die oberen Drehzahlregionen
aufsuchen, wo eben diese PS anfallen. Wieviel Drehmoment der Motor entwickelt und
bei welcher Drehzahl, das ist ihnen nicht so wichtig.
Bei eher zurückhaltender Fahrweise wählt man ein niedrigeres Drehzahlniveau. Das
macht weniger Lärm und Verschleiss und spart obendrein Kraftstoff. Der Nachteil:
Muss überholt werden oder bietet sich ein Lücke im Verkehr zum Einfädeln, muss oft
erst zurückgeschaltet worden; das kostet Zeit und bedeutet Arbeit.
Hat der Motor jedoch ordentlich Drehmoment schon bei niedrigen Drehzahlen, genügt
es, einfach etwas mehr Gas zu geben. Es kann also ausgesprochen schaltfaul und
kommod gefahren werden.
Който си поддържа мотора в постоянни обороти чрез честа смяна на скорости, стига най-бързо до крайната цел. Това правят по-спортните шофьори. Те често се интересуват основно от това, колко конски сили има колата, защото те карат основно във високите обороти, където именно се развива тази мощност. Какъв въртящ момент развива мотора и при какви обороти, за тях не е така важно.
При по-сдържано шофиране, колата се движи при по-ниски обороти. Това причинява по-малко шум и износване и освен това се пести гориво. Недостатък: При изпреварване или когато се получи "дупка" в колоната, която трябва да се навакса, трябва тепърва да се включи на по-ниска скорост. Това коства време и означава работа.
Но ако моторът има достатъчно въртящ момент още при ниските обороти, стига просто да се даде малко повече газ. Тоест така може да се кара комфортно без честа смяна на скорости.
Fazit: Mit Vollgas und voll ausgedrehten Gängen wird der 193 PS-Benziner dem 150
PS-Diesel immer davonfahren. Aber mit Anhänger am Berg in der Kolonne bei
niedriger Motordrehzahl genügt dem 310 Nm-Diesel zum Aufschliessen oder
Überholen simples Gasgeben, während der Fahrer des 255 Nm-Benziners schon
zurückschalten muss.
Извод: С пълна газ при докрай "изпънати" предавки, един бензинов двигател със 193 к.с. винаги ще изпреварва дизелов със 150 к.с. Но с ремарке по наколон нагоре, при каране в колона с ниска скорост, на дизела с 310 Nm въртящ момент му трябва за засилване или изпреварване само подаване на повече газ, докато бензиновият двигател трябва да превключва на по-ниска предавка.
С други думи - зависи от стила на каране и какво се очаква от колата.
Дизел или бензин? Този въпрос няма еднозначен отговор. Всеки си знае за себе си
