Golf 4 - дизел или бензин?
- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Знам много добре кое е най-добре....но няма да кажа ,да не отворя още 20-30 страници хабене на клавиатури
Айде карайте си дизелите и бензиките и най-вече безаварийно! 
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Haralampi написа:Аз просто съм човек на ТОЧНИТЕ науки и ТОЧНИЯ изказ,
Haralampi написа:очевидно нямаш представа, че въртящия момент е криваТой не може да се задържи.
Голям залък глътни - голяма дума не казвай
Rabbit_TDI написа:
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
От повторението на снимките считам, че за теб това е "права"?
Надявам се като си трезвен да не ходиш толкова "праволинейно"
че няма да стигнеш далеч и в буквалния и преносния смисъл
В математиката на ВСИЧКО различно от отсечка от лъч се казва КРИВА, просто защото не е ПРАВА
Предгимназиално ниво 
Съдейки по картинките обаче, говориш немски....
Ето ти едно съвсем кратко и просто написано четиво в такъв случай: http://www.syz.net/docs/auto_drehmoment.pdf
Обяснено е наистина като за "прости" хора без идея що е крива и права
Надявам се като си трезвен да не ходиш толкова "праволинейно"
че няма да стигнеш далеч и в буквалния и преносния смисъл
В математиката на ВСИЧКО различно от отсечка от лъч се казва КРИВА, просто защото не е ПРАВА

Съдейки по картинките обаче, говориш немски....
Ето ти едно съвсем кратко и просто написано четиво в такъв случай: http://www.syz.net/docs/auto_drehmoment.pdf
Обяснено е наистина като за "прости" хора без идея що е крива и права
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Haralampi написа:Ето ти едно съвсем кратко и просто написано четиво в такъв случай: http://www.syz.net/docs/auto_drehmoment.pdf
Обяснено е наистина като за "прости" хора без идея що е крива и права
Текстът наистина обяснява с думи прости за какво иде реч, така че ще си позволя да преведа няколко реда от него, за да може всички колеги да го разберат и да не се нагала да се доверяват на гугъл транслейт.
Was ist nun für den Fahrbetrieb entscheidend, Drehmoment oder Leistung? Das
hängt vom Fahrstil ab und von der Bedienung des Getriebes.
Кое е по-важно при шофиране, въртящ момент или мощност? Това зависи от стила на каране и от начина на работа със скоростната кутия.
Wer den Motor mit fleissigem Schalten stets auf Drehzahl hält, kommt also am
zügigsten voran. So etwas tun sportliche Fahrer. Sie interessieren sich oft auch nur
dafür, wieviel PS der Wagen hat, weil sie fast nur die oberen Drehzahlregionen
aufsuchen, wo eben diese PS anfallen. Wieviel Drehmoment der Motor entwickelt und
bei welcher Drehzahl, das ist ihnen nicht so wichtig.
Bei eher zurückhaltender Fahrweise wählt man ein niedrigeres Drehzahlniveau. Das
macht weniger Lärm und Verschleiss und spart obendrein Kraftstoff. Der Nachteil:
Muss überholt werden oder bietet sich ein Lücke im Verkehr zum Einfädeln, muss oft
erst zurückgeschaltet worden; das kostet Zeit und bedeutet Arbeit.
Hat der Motor jedoch ordentlich Drehmoment schon bei niedrigen Drehzahlen, genügt
es, einfach etwas mehr Gas zu geben. Es kann also ausgesprochen schaltfaul und
kommod gefahren werden.
Който си поддържа мотора в постоянни обороти чрез честа смяна на скорости, стига най-бързо до крайната цел. Това правят по-спортните шофьори. Те често се интересуват основно от това, колко конски сили има колата, защото те карат основно във високите обороти, където именно се развива тази мощност. Какъв въртящ момент развива мотора и при какви обороти, за тях не е така важно.
При по-сдържано шофиране, колата се движи при по-ниски обороти. Това причинява по-малко шум и износване и освен това се пести гориво. Недостатък: При изпреварване или когато се получи "дупка" в колоната, която трябва да се навакса, трябва тепърва да се включи на по-ниска скорост. Това коства време и означава работа.
Но ако моторът има достатъчно въртящ момент още при ниските обороти, стига просто да се даде малко повече газ. Тоест така може да се кара комфортно без честа смяна на скорости.
Fazit: Mit Vollgas und voll ausgedrehten Gängen wird der 193 PS-Benziner dem 150
PS-Diesel immer davonfahren. Aber mit Anhänger am Berg in der Kolonne bei
niedriger Motordrehzahl genügt dem 310 Nm-Diesel zum Aufschliessen oder
Überholen simples Gasgeben, während der Fahrer des 255 Nm-Benziners schon
zurückschalten muss.
Извод: С пълна газ при докрай "изпънати" предавки, един бензинов двигател със 193 к.с. винаги ще изпреварва дизелов със 150 к.с. Но с ремарке по наколон нагоре, при каране в колона с ниска скорост, на дизела с 310 Nm въртящ момент му трябва за засилване или изпреварване само подаване на повече газ, докато бензиновият двигател трябва да превключва на по-ниска предавка.
С други думи - зависи от стила на каране и какво се очаква от колата.
Дизел или бензин? Този въпрос няма еднозначен отговор. Всеки си знае за себе си

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Веднага малка забележка....нийде не се говори за турбоДВГ!!!А там нещата са съвсем други!!!
Я вижте от колко оборота започва максималния въртящ момент на нетурбинирания 1.8 125 к.с и на 1.8 Т????При условие,че и двата имат едни и същи максимални обороти...Точният учен Хараламби никъде не се сети да не сравнява атмосферки с турбинирани ДВГ...Хараламби, моля те дай ми част от литературната справка на твоите научни публикации та да видя за що иде реч...
Вижте заглавието на темата и алтернативата...атмосферен бензин срещу турбодизел....афиф работа
Я вижте от колко оборота започва максималния въртящ момент на нетурбинирания 1.8 125 к.с и на 1.8 Т????При условие,че и двата имат едни и същи максимални обороти...Точният учен Хараламби никъде не се сети да не сравнява атмосферки с турбинирани ДВГ...Хараламби, моля те дай ми част от литературната справка на твоите научни публикации та да видя за що иде реч...
Вижте заглавието на темата и алтернативата...атмосферен бензин срещу турбодизел....афиф работа

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Тва немското и то горкото е толкова постно и теоретично ,че няма на къде
.Става за записка в детска енциклопедия и БГ учебник
.
Освен че не взема под вниамние различните мотори (начин на пълнене,мениджмънт на пълненето,екоизисквания...........) поглежда само към графиките които пуснах.Те самите обаче са под пълен товар ,или с педала на газта до долу.А сега си помислете в колко от времето карате така
.Реално карате на частична газ и тука се намесва "ахилесовата пета" на бензиновия мотор - "горивовъздушното отношение".При тези графики бензина е на режим богата смес - 12:1 .При частична газ мотора кара на 15:1 и има съвсем друга мощност.Докато дизела продължава да си кара с относително висока мощност и при чстични натоварвания(частично натиснат педал на газта) понеже тук горивовъздушни отношения и дроселова клапа няма.Имаше една много хубава графика която го онагледяваше ,но съм я изгубил.
Освен че не взема под вниамние различните мотори (начин на пълнене,мениджмънт на пълненето,екоизисквания...........) поглежда само към графиките които пуснах.Те самите обаче са под пълен товар ,или с педала на газта до долу.А сега си помислете в колко от времето карате така
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Написаното в немския документ са азбучни истини, само че:
1. Колегите са прави - турбодизелов двигател и чист атмосферен дизелов двигател нямат нищо общо просто.
2. В документа никъде не се изтъкват някакви невероятни предимства на едното или другото. Пак се свежда до същото - едното има голям въртящ момент при ниски обороти, а другото - мощност при високи.
А и ние много се заприказвахме кое как върви. Ами я помислете за разхода не гориво. В Германия примерно (давам пример именно с тази страна, понеже имам преки впечатления) монтажът на газов инжекцион е в пъти по-скъп отколкото у нас. Дизелът за сметка на това е доста по-евтин от бензина, а отделно от това и разходът на дизел е по-нисък от разхода на бензин. Е тогава дизелът не е ли логичен избор за хората, които карат по 30к км на година и повече? И за тези, на които не им е все тая колко дават за гориво?
А относно това, кое "върви" повече - така да си говорим по принцип е просто смешно. Дизелови ДВГ със сходен обем и мощност ще се държат по различен начин, ако са обикновено ТДИ с роторна помпа, ПД или комън рейл. Същото и за бензиновите. 1.6 с карбуратор от Г2 няма нищо общо с 1.6 FSI, нали?
Докога ще водим тоя малоумен спор? От една страна, Харалампи повтаря от 10 страници насам как се смята мощността чрез оборотите и върт. момент, а останалите му говорят, че и дизелът е комфортен и динамичен, ама с по-нисък разход.
Аз лично конфликт не виждам - Харалампи е прав - да, така се смята мощност, ако са известни оборотите и върт. момент. Joker-ът пък ви дава нагледни впечатления - кара и ABS на газ, и ALH на дизел - разходите са му еднакви и е доволен от динамиката, която турбинираният двигател му предоставя.
Къде е проблемът??? Успокойте се!
И разберете - абсолютна истина няма, дори в науката! Всички формули и сметки ни помагат на начертаем кривите на момента и мощността в зависимост от оборотите. И там свършва науката. От тук нататък, кой как тълкува тия криви и кои мотори възприема като "хубави" или "смотани" зависи от конкретния човек и неговите лични аргументи.
Инженерите от VW определено знаят повече за моторите от нас и затова да ни направили различни мотори на различни цени - да си избираме.

1. Колегите са прави - турбодизелов двигател и чист атмосферен дизелов двигател нямат нищо общо просто.
2. В документа никъде не се изтъкват някакви невероятни предимства на едното или другото. Пак се свежда до същото - едното има голям въртящ момент при ниски обороти, а другото - мощност при високи.
А и ние много се заприказвахме кое как върви. Ами я помислете за разхода не гориво. В Германия примерно (давам пример именно с тази страна, понеже имам преки впечатления) монтажът на газов инжекцион е в пъти по-скъп отколкото у нас. Дизелът за сметка на това е доста по-евтин от бензина, а отделно от това и разходът на дизел е по-нисък от разхода на бензин. Е тогава дизелът не е ли логичен избор за хората, които карат по 30к км на година и повече? И за тези, на които не им е все тая колко дават за гориво?
А относно това, кое "върви" повече - така да си говорим по принцип е просто смешно. Дизелови ДВГ със сходен обем и мощност ще се държат по различен начин, ако са обикновено ТДИ с роторна помпа, ПД или комън рейл. Същото и за бензиновите. 1.6 с карбуратор от Г2 няма нищо общо с 1.6 FSI, нали?
Докога ще водим тоя малоумен спор? От една страна, Харалампи повтаря от 10 страници насам как се смята мощността чрез оборотите и върт. момент, а останалите му говорят, че и дизелът е комфортен и динамичен, ама с по-нисък разход.
Аз лично конфликт не виждам - Харалампи е прав - да, така се смята мощност, ако са известни оборотите и върт. момент. Joker-ът пък ви дава нагледни впечатления - кара и ABS на газ, и ALH на дизел - разходите са му еднакви и е доволен от динамиката, която турбинираният двигател му предоставя.
Къде е проблемът??? Успокойте се!
И разберете - абсолютна истина няма, дори в науката! Всички формули и сметки ни помагат на начертаем кривите на момента и мощността в зависимост от оборотите. И там свършва науката. От тук нататък, кой как тълкува тия криви и кои мотори възприема като "хубави" или "смотани" зависи от конкретния човек и неговите лични аргументи.
Инженерите от VW определено знаят повече за моторите от нас и затова да ни направили различни мотори на различни цени - да си избираме.

- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
dushanov написа:hitman0013 написа:И сега в крайна сметка кой е най-прецакания мотор за Г4, не разбрах?
И бензин или дизел е по-евтин за поддръжка/обслужване?
Личния ми отговор е:
Най-прецакания мотор е неподдържания.
Бензиновия двг е по-евтин за поддръжка. (Ако са от една година и приблизително еднакви кубици).
И подкрепям мнението на icefire: "Инженерите от VW определено знаят повече за моторите от нас и затова да ни направили различни мотори на различни цени - да си избираме."

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Dorian написа:Темата е обсъждана многократно и затова писах че е безсмислена(не защото имам бензин и дизел)а и защото всеки казва че най-хубаво е това което има,но това не означава че това ще е най-доброто за някой друг![]()
А към колегата Нико1 разликата между тди и 1.8Т ако беше само 2л/100км всеки щеше да кара бенз,но според моите наблюдения разликата м/у двата мотора градско е 5л/100км.което прави почти на половина разход в полза на дизела,и не много голяма разлика в динамиката м/у двете![]()
Ето защо според мен за Г4 са удачни само ТДИ или 1.8Т:
1.4 16V -адски куц кон с не много малък разход и винаги горящ масло(като ремонта е винаги минимум сегменти)а и почти никакви екстри...
1.6 8V малко по-добре от 1.4,но пак куц мотор за купето на Г4,проблеми с електрониките по мотора и дефектни скоростни кутии(нитовете на диференциала)
1.6 16V почти същия и без особени подобрения от 1.6 8V(+5 к.с
)
1.8 20V -сравнително здрав с добра динамика,но много висок разход на гориво(повече от 1.8Т,а по бавен за което и отпада като вариант)
2.0 8V -Остаряла технология,малко коне,голям разход
2.3 V5 -добра динамика,скъпо обслужване на петака с огромен разход(по-бавен от 1.8Т с по-голям разход за което и отпада)
Така се обосновавам според моите виждания и наблюдения,затова и за мен са добри ТДИ-то и 1.8Т-то
най-точното мнение
...и май трябваше да е последното 
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Ми не е най-точното, именно защото не може да се генерализира
Това е мнението на колегата, по неговите критерии е така, но оставя мноооого място за спор.
Няма да давам примери, че пак ще пламне темата.
Нали всеки си има задкормилно устройство - да си преценява
Това е мнението на колегата, по неговите критерии е така, но оставя мноооого място за спор.
Няма да давам примери, че пак ще пламне темата.
Нали всеки си има задкормилно устройство - да си преценява

- dionick
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 0:36
- Автомобил: VW Bora 2003
- Двигател: ASZ
- Местоположение: UK
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Прекланям се пред познанията на най активните колеги в тази тема. Но надали тук е мястото да си измерим познанията! Ако искате може да си пуснем тема "Ти Автомобилен Инж. ли си или не"?
Въпроса на нашия колега беше прост и ясен.....бензин или дизел? Човека очакваше мнения и предложения възоснова на които да направи своя избор....дори и да е било само информативно надали пак му помагаме!
Това какво е въртящ момент, как той се проявява и зависимостта му от мощността е много полезна информация но надали помага на хората които не се занимават професионално с механика на ДВГ.
Предлагам да се изразим по просто и да сравним своите Голф/Бора бензин или дизел като с реални факти подкрепим твърденията си!
Въпроса на нашия колега беше прост и ясен.....бензин или дизел? Човека очакваше мнения и предложения възоснова на които да направи своя избор....дори и да е било само информативно надали пак му помагаме!
Това какво е въртящ момент, как той се проявява и зависимостта му от мощността е много полезна информация но надали помага на хората които не се занимават професионално с механика на ДВГ.
Предлагам да се изразим по просто и да сравним своите Голф/Бора бензин или дизел като с реални факти подкрепим твърденията си!
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
dionick написа:Прекланям се пред познанията на най активните колеги в тази тема. Но надали тук е мястото да си измерим познанията! Ако искате може да си пуснем тема "Ти Автомобилен Инж. ли си или не"?
Въпроса на нашия колега беше прост и ясен.....бензин или дизел? Човека очакваше мнения и предложения възоснова на които да направи своя избор....дори и да е било само информативно надали пак му помагаме!
Това какво е въртящ момент, как той се проявява и зависимостта му от мощността е много полезна информация но надали помага на хората които не се занимават професионално с механика на ДВГ.
Предлагам да се изразим по просто и да сравним своите Голф/Бора бензин или дизел като с реални факти подкрепим твърденията си!
Помага!!!!Да не те лъже търговеца с рекламни трикове!!!!
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
joker написа:Помага!!!!Да не те лъже търговеца с рекламни трикове!!!!
Това, което ти наричаш "рекламни трикове" всъщност е наука и се нарича "ФИЗИКА"! Дали ти харесва или не - твой проблем! Тя обаче описва реалността и физичните взаимоотношения на нашата планета! Омръзна ми да обяснявам, че въртящия момент е просто един от компонентите, описващи работоспособността на двигателя! Но една птичка пролет не прави. Няма да се повтарям - по-горе съм обяснил написаното по всички учебници (изключае "Наръчник на неукия ТйеДйеИ фен").
Аман от хора, дето хем не знаят, хем не искат да узнаят.
Що не си подкараш гайчния ключ тогава? Знаеш ли какъв въртящ момент може да изкараш от него
Ама искам да те видя как ще те задвижи 
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
И според мен колегата Dorian го е написал много точно.Нещата стоят точно така както го е казал 

-
myrshavija
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Понеже печкаджиите много го харесвате този цитат, да питам с колко ли дизелови коли е печелил състезания този Карол? И дали е имал пред вид ТДИ или атмосферните дизели, когато е казал тези така често цитирани думи?joker написа:пак цитат от въпросната статия....
http://forum.moto-zone.bg/index.php?topic=13553.0
Карол Шелби го е казал най-точно: "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
И още: "с мощност се продават коли, а с въртящ момент се печелят състезания"."
Хараламби....искаш да отречеш,че печели онзи,който успява да задържи максималния въртящ момент в най голям диапазон от обороти????....нали това е слабостта на дизела,че не може да се развърта до високи обороти...обратното е при спортните ДВГ...

Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dinko_bonev и 37 госта


