Струва ми се прекалено много за това ако някой може да ме посъветва има ли начин и как може да се намали разхода? Благодаря предварително! 
Струва ми се прекалено много за това ако някой може да ме посъветва има ли начин и как може да се намали разхода? Благодаря предварително! 
) с постоянно включен климатроник.Stoyanov_Vw написа:Здравейте, колеги! Търся съвет относно колата, която скоро закупих. Става въпрос за VW Vento 1.9 TDI края на 1997 с климатик. Климатика за сега не се използва тъй като има спукан маркуч и фреона е изтекъл, но въпреки това имам подозрения, че колата докарва разход от 6/7л. на 100км.Струва ми се прекалено много за това ако някой може да ме посъветва има ли начин и как може да се намали разхода? Благодаря предварително!

stefan4o написа:Stoyanov_Vw написа:Здравейте, колеги! Търся съвет относно колата, която скоро закупих. Става въпрос за VW Vento 1.9 TDI края на 1997 с климатик. Климатика за сега не се използва тъй като има спукан маркуч и фреона е изтекъл, но въпреки това имам подозрения, че колата докарва разход от 6/7л. на 100км.Струва ми се прекалено много за това ако някой може да ме посъветва има ли начин и как може да се намали разхода? Благодаря предварително!
А как реши, че гори толкова? Как го засече? Или на усет? Щото ако е последното - звучи абсурдно малко
Благовест написа:Не се ли научихте,че ТДИ НЕ гори 5/100 в града!


genata82 написа:Ами прави са колегите - така разход не се засича, пълниш резервоара до горе и минаваш даден пробег, после пълниш пак и смяташ. Даже за по-точно може да го направиш 2-3 пъти.
А функцията на интеркулера (междинен охладител за въздух) е да охлажда въздуха, който се е загрял при преминаване през турбото. А защо да го охлажда - ами защото охладения въздух има по-малък обем и от там имаш повече въздух в цилиндъра. А според дна формулка още от рускит учебници - повечето въздух, изисква повече гориво, т.е. реално погледнато порцията на гориво е по-голяма при тди в сравнение с чист дизел например. Идята е, че тук много по-бързо се постига зададения въртящ момент, а и има значение за по-добро изгаряне на горивото, оттам еконормите.
Ама темата е много широка, потърси с търсчаката и тук има писано

red.devilll написа:Благовест написа:Не се ли научихте,че ТДИ НЕ гори 5/100 в града!

Golf_Blade написа:Никое ТДИ не гори 5 в града.......само СДИ с 50 може да ти докара този разход,което малко ме съмнява...
Аз не съм чул на някой да му гори над 5.5 градско, били много икономични. Примерно питай joker колко му гори неговата Мк4 

Jetta Sport написа:карах леко с 90 понеже ми се спеше и ми харчеше 4/4.3л на 100.
Майтапа на страна, но колегата пуснал темата, явно създава интриги само! Кола не се засича по стрелка, защото на горник стрелката показва по-малко гориво а на долник повече, и така неможеш да прецениш колко е изразходила! Колегите по-горе са ти казали как се засича, направи го и ще видиш че е по-икономична 
Върни се в “Дизелови агрегати”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта